کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گچساران مطرح شد؛

معاون استاندار: فرمانداری گچساران کار خود را به خوبی انجام نداده / مالکی که زمین 5 هکتاری را 25 میلیارد قیمت گذاری کرد!

21 دی 1400 ساعت 20:03

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گچساران با حضور سید احسان عسگری معاون اقتصادی استاندار، حسین پور رئیس سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد، موسوی جهان آباد رئیس شهرک های صنعتی استان، فرماندار شهرستان گچساران، حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.


جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گچساران با حضور سید احسان عسگری معاون اقتصادی استاندار، حسین پور رئیس سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد، موسوی جهان آباد رئیس شهرک های صنعتی استان، فرماندار شهرستان گچساران، حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
در این نشست 3 طرح اقتصادی، تملک زمین برای شهرک جدید صنعتی گچساران و همچنین زمین مورد نیاز برای طرح ویژه اقتصادی گچساران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش کبنانیوز از گچساران، عصر امروز (21 دی ماه 1400) موسوی جهان آباد رئیس شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص «کمبود زمین شهرک های صنعتی در کل استان و همچنین شهرستان گچساران» گفت: شهرک صنعتی چهاربیشه و امام زاده جعفر بصورت صددرصدی واگذار شده، گچساران برای ایجاد شهرک صنعتی و واگذاری زمین به سرمایه گذاران با مشکل روبرو است.

موسوی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد مجوز احداث شهرک صنعتی را صادر کرده ولی فرمانداری گچساران فعلا موافقت نکرده است، اظهار کرد: ناحیه صنعتی خنگ بنار ۴۹ هکتار است، اما معارض دارد.
فرماندار گچساران به مشکل «نبود زمین در شهرک های صنعتی» اشاره کرده گقت: خیلی از سرمایه گذاری ها در گچساران صوری است، تملک اراضی شده ولی سرمایه گذاری صورت نگرفته است.
وی «بر احیای این زمین هایی که در شهرک های صنعتی متروک و بلااستفاده مانده اند» تأکید کرده و افزود: انتظار هست که سرمایه گذاران خودشان هم سرمایه داشته باشد، و فقط به دنبال تسهیلات و زمین نباشد.
وی افزود: یکی از مسائلی که وجود دارد تقابل بین ادارات است، ادارات هماهنگی لازم را ندارد.
دیهیم با بیان اینکه طرح ها هرچقدر زودبازده باشند بهتر است، گفت: طرح های کلانی داده می شود ولی متاسفانه اجرا نمی شوند، زودبازده نیستند و یا نصفه رها شده اند.
وی با بیان اینکه بانک ها همکاری نمی کنند، گفت: در ناحیه صنعتی امامزاده جعفر طرح هایی هستند که کار کرده اند ولی تعطیل شده اند. بانک ها باید با سرمایه گذاران تعامل بیشتری داشته باشند.

فرمانداری مرکز حل معارضات طرح های تولیدی است
سید احسان عسگری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد
در این نشست اظهار کرد: شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد قابل قبول نیست، ما در رده های آخر در زمینه های تولیدی قرار داریم، فاصله میان استان ها در زمینه تولید بیشتر و بیشتر می شود.
وی گفت: ما تا دو سه سال آینده برنامه های خوبی را داریم، گچساران بخش مهمی از این برنامه است و استان این قابلیت را دارد که تا ۵ رتبه ارتقا پیدا کند.
وی گفت: ۴۵ روز است که به عنوان معاون استاندار در خصوص تملک اراضی خنگ بنار صحبت کردیم، در این ۴۵ روز هیچ اتفاقی نیفتاده است، پس گچساران با این وضعیت بیکاری چطور می خواهد پیشرفت کند؟
عسگری گفت: تصور من این است که فرمانداری گچساران کاری که باید انجام دهد به خوبی انجام نداده، فرماندار و تیم ایشان باید ابعاد این معارضات را حل کند.
وی با بیان اینکه فرمانداری مرکز حل معارضات طرح های تولیدی است، گفت: استان در حال حرکت است ولی باید تلاش های بیشتری شود، ۱۴ طرح خوب در استان داریم که بیش از ۵۰ درصد این طرح ها در گچساران است.
عسگری گفت: ظرف یک هفته آینده محلی برای شهرک صنعتی معرفی شود که برای سرمایه گذاران جاذب باشد.
سید احمد نشاطی معاون فرماندار شهرستان گچساران نیز در این نشست به مشکلات حل معارضات اشاره کرده و گفت: صحبت و رایزنی شده است، اما در یکی از طرح های موجود که طرح خوبی است و نیاز به زمین در نزدیکی پتروشیمی دارد، مالکی که در نزدیکی پتروشیمی زمین دارد، به فروش زمین 5 هکتاری خود کمتر از 25 میلیارد تومان راضی نمی شود.
درخصوص درخواست شرکت تعاونی آجرپزی که در سال 88 راه اندازی شده، 42 کارگر بیمه شده دارد ولی در حال حاضر به دلیل بالا بودن تعرفه گاز و بدهی 500 میلیونی مالک آن به شرکت گاز، تعطیل شده، مصوب شد در کارگروهی با حضور نماینده اداره استاندارد، شرکت نفت و گاز گچساران، محیط زیست، اداره صمت، بصورت تخصصی و فنی استفاده از گاز ترش مورد بررسی قرار گیرد و در صورت امکان مجوز برای استفاده از گاز ترش صادر شود.
در خصوص مشکل شرکت مشارکت تدبیر انرژی ارم، که تولید منواتلین گلایکول دارد، قرار بوده در ماه گذشته این طرح کلنگ زنی شود اما معارضی ایجاد شده است نیز صحبت شد و مشکل معارض زمین آن در روزهای گذشته حل شده است.
شرکت نفت پارسیان با طرح میعانات گازی؛ ظرفیت ۱۰۰ بشکه و اشتغال زایی بالای 500 نفر مورد بررسی قرار گرفت و واگذاری 50 هکتار زمین برای این طرح تعیین تکلیف نشد.
همچنین مصوب شد در عرض یک هفته، فرمانداری گچساران بر اساس سند آمایش سرزمینی در مورد مکان شهرک صنعتی جدید در خنگ بنار تصمیم گیری کند.
 


کد مطلب: 443393

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443393/معاون-استاندار-فرمانداری-گچساران-کار-خود-خوبی-انجام-نداده-مالکی-زمین-5-هکتاری-25-میلیارد-قیمت-گذاری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1