تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : ۴۴۳۳۹۳
در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گچساران مطرح شد؛

معاون اقتصادی استاندار: فرمانداری گچساران کار خود را به خوبی انجام نداده / فرماندار گچساران: خیلی از سرمایه گذاری ها در گچساران صوری است / مالکی که زمین 5 هکتاری را 25 میلیارد قیمت گذاری کرد!

۳
۰
معاون استاندار: فرمانداری گچساران کار خود را به خوبی انجام نداده / مالکی که زمین 5 هکتاری را 25 میلیارد قیمت گذاری کرد!
کبنا ؛جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گچساران با حضور سید احسان عسگری معاون اقتصادی استاندار، حسین پور رئیس سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد، موسوی جهان آباد رئیس شهرک های صنعتی استان، فرماندار شهرستان گچساران، حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
در این نشست 3 طرح اقتصادی، تملک زمین برای شهرک جدید صنعتی گچساران و همچنین زمین مورد نیاز برای طرح ویژه اقتصادی گچساران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش کبنا نیوز از گچساران، عصر امروز (21 دی ماه 1400) موسوی جهان آباد رئیس شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص «کمبود زمین شهرک های صنعتی در کل استان و همچنین شهرستان گچساران» گفت: شهرک صنعتی چهاربیشه و امام زاده جعفر بصورت صددرصدی واگذار شده، گچساران برای ایجاد شهرک صنعتی و واگذاری زمین به سرمایه گذاران با مشکل روبرو است.

موسوی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد مجوز احداث شهرک صنعتی را صادر کرده ولی فرمانداری گچساران فعلا موافقت نکرده است، اظهار کرد: ناحیه صنعتی خنگ بنار ۴۹ هکتار است، اما معارض دارد.
فرماندار گچساران به مشکل «نبود زمین در شهرک های صنعتی» اشاره کرده گقت: خیلی از سرمایه گذاری ها در گچساران صوری است، تملک اراضی شده ولی سرمایه گذاری صورت نگرفته است.
وی «بر احیای این زمین هایی که در شهرک های صنعتی متروک و بلااستفاده مانده اند» تأکید کرده و افزود: انتظار هست که سرمایه گذاران خودشان هم سرمایه داشته باشد، و فقط به دنبال تسهیلات و زمین نباشد.
وی افزود: یکی از مسائلی که وجود دارد تقابل بین ادارات است، ادارات هماهنگی لازم را ندارد.
دیهیم با بیان اینکه طرح ها هرچقدر زودبازده باشند بهتر است، گفت: طرح های کلانی داده می شود ولی متاسفانه اجرا نمی شوند، زودبازده نیستند و یا نصفه رها شده اند.
وی با بیان اینکه بانک ها همکاری نمی کنند، گفت: در ناحیه صنعتی امامزاده جعفر طرح هایی هستند که کار کرده اند ولی تعطیل شده اند. بانک ها باید با سرمایه گذاران تعامل بیشتری داشته باشند.

فرمانداری مرکز حل معارضات طرح های تولیدی است
سید احسان عسگری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد
در این نشست اظهار کرد: شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد قابل قبول نیست، ما در رده های آخر در زمینه های تولیدی قرار داریم، فاصله میان استان ها در زمینه تولید بیشتر و بیشتر می شود.
وی گفت: ما تا دو سه سال آینده برنامه های خوبی را داریم، گچساران بخش مهمی از این برنامه است و استان این قابلیت را دارد که تا ۵ رتبه ارتقا پیدا کند.
وی گفت: ۴۵ روز است که به عنوان معاون استاندار در خصوص تملک اراضی خنگ بنار صحبت کردیم، در این ۴۵ روز هیچ اتفاقی نیفتاده است، پس گچساران با این وضعیت بیکاری چطور می خواهد پیشرفت کند؟
عسگری گفت: تصور من این است که فرمانداری گچساران کاری که باید انجام دهد به خوبی انجام نداده، فرماندار و تیم ایشان باید ابعاد این معارضات را حل کند.
وی با بیان اینکه فرمانداری مرکز حل معارضات طرح های تولیدی است، گفت: استان در حال حرکت است ولی باید تلاش های بیشتری شود، ۱۴ طرح خوب در استان داریم که بیش از ۵۰ درصد این طرح ها در گچساران است.
عسگری گفت: ظرف یک هفته آینده محلی برای شهرک صنعتی معرفی شود که برای سرمایه گذاران جاذب باشد.
سید احمد نشاطی معاون فرماندار شهرستان گچساران نیز در این نشست به مشکلات حل معارضات اشاره کرده و گفت: صحبت و رایزنی شده است، اما در یکی از طرح های موجود که طرح خوبی است و نیاز به زمین در نزدیکی پتروشیمی دارد، مالکی که در نزدیکی پتروشیمی زمین دارد، به فروش زمین 5 هکتاری خود کمتر از 25 میلیارد تومان راضی نمی شود.
درخصوص درخواست شرکت تعاونی آجرپزی که در سال 88 راه اندازی شده، 42 کارگر بیمه شده دارد ولی در حال حاضر به دلیل بالا بودن تعرفه گاز و بدهی 500 میلیونی مالک آن به شرکت گاز، تعطیل شده، مصوب شد در کارگروهی با حضور نماینده اداره استاندارد، شرکت نفت و گاز گچساران، محیط زیست، اداره صمت، بصورت تخصصی و فنی استفاده از گاز ترش مورد بررسی قرار گیرد و در صورت امکان مجوز برای استفاده از گاز ترش صادر شود.
در خصوص مشکل شرکت مشارکت تدبیر انرژی ارم، که تولید منواتلین گلایکول دارد، قرار بوده در ماه گذشته این طرح کلنگ زنی شود اما معارضی ایجاد شده است نیز صحبت شد و مشکل معارض زمین آن در روزهای گذشته حل شده است.
شرکت نفت پارسیان با طرح میعانات گازی؛ ظرفیت ۱۰۰ بشکه و اشتغال زایی بالای 500 نفر مورد بررسی قرار گرفت و واگذاری 50 هکتار زمین برای این طرح تعیین تکلیف نشد.
همچنین مصوب شد در عرض یک هفته، فرمانداری گچساران بر اساس سند آمایش سرزمینی در مورد مکان شهرک صنعتی جدید در خنگ بنار تصمیم گیری کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دوست و برادر عزیز جناب آقای دیهیم یکی از خصوصیات بارز و بسیار خوب حضرتعالی دست پاکی حضرتعالی است که واقعا خصلت بسیار زیبا و پسندیده ای است عمر دنیای سیاست ۲ الی ۴ سال است ولی انسانیت و مردمی بودن و مردانگی ابدی است لطفا برای این دوسال یا ۴ سال نام نیکت و مردانگی خودت را زیر سوال نبر و از طناب پوسیده سیاسیون اعتماد نکن معلم بمان که معلمی ارزشش بالاتر از تمام ارزشهاست و از شهردار اسبق درس عبرت بگیر و نردبان رشد و تخلف و آمال و آرزوهای دیگران نباش دوست دارم خیلی دوست دارم و آرزوی موفقیت و سربلندی برای حضرتعالی از خداوند تبارک و تعالی مسئلت دارم آقای دیهیم عزیز چنان دوست دارم که در قلبم جای داری و دوست دارم که بعد از دوران مسولیت بین مردم گچساران خیلی عزیز و سربلند باشی خیلی ها تا زمانی همراهی می کنند که منافعشان تامین می شود ولی انسانهای خوب و پاک را خدا همیشه همراهشان هست خدا ان شاءالله همیشه همراهتان باشد
باوی
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه نرفته باشی زمینه را برای خانواده / سرمایه دار معروف استان جهت سرمایه گذاری در ماهور باشت فراهم کنی برادر دنبال زنجیره فولاد نباش که این زنجیر نابودت می کند . و اعتماد به این خانواده دودمان ات را برباد خواهد داد
ممو
Iran, Islamic Republic of
اقای عسکری هروقت که پست ها سیاسی شده چه انتظاری از یک معلم که تا حالا درب فرمانداری رابلد نبوده هست مثل اینکه یک بیل مکانیکی دست یک شاطر نانوا بدین و بگید کار کن
معلومه دیگه در یک رفت وبرگشت همه جا را خراب میکنه که شاید قابل درست شدن نباشد حکایت ما همینه
هر وقت این همه نیرو بیکار در استانداری وفرمانداری ها جولان میده چرا از جایی دیگه میارید که تا زه بخاد اشنا بشه
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1