کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار با وزیر راه و شهرسازی؛

درخواست استاندار از وزیر برای تأمین اعتبار پروژه های راه استان کهگیلویه و بویراحمد

18 دی 1400 ساعت 15:08

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با رستم قاسمی وزیر راه شهرسازی پیگیر مشکلات پروژه های حوزه راه و شهرسازی و طرح مسکن ملی در استان شد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با رستم قاسمی وزیر راه شهرسازی پیگیر مشکلات پروژه های حوزه راه و شهرسازی و طرح مسکن ملی در استان شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، استاندار در این دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده و مشکلات در خصوص طرح ها و پروژه های راه و شهرسازی و مسکن ملی را به وزیر راه و شهرسازی ارائه کرد.
سیدعلی احمدزاده در این دیدار با اشاره به کمبود و فرسوده بودن ماشین های راهسازی و راهداری در استان خواهان تامین اعتبار برای نوسازی ماشین های راهسازی از قبیل بولدوزر، لودر، خودروهای برف روب و نمک پاش شد.
استاندار، پیگیر تامین اعتبار تقاطع محور پر تردد و حادثه خیز دهدشت- سوق شد و از وزیر راه و شهرسازی در این خصوص قول مساعد گرفت.
احمدزاده، جاده کمربندی یاسوج را یکی از محورهای مهم ترانزیتی جنوب به مرکز کشور بیان کرد و خواهان اعتبار برای این پروژه مهم شد که وزیر راه و شهرسازی با درخواست استاندار موافقت کرد.
استاندار درخصوص رفع مشکل پروژه  محور یاسوج – شیراز به طول ۳۲ کیلومتر گفت: ابن پروژه ۱۷ کیلومتر آن به دلیل کمبود اعتبار بلاتکلیف مانده است و در این خصوص از وزیر قول مساعد گرفت.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار با ارائه آخرین گزارش از وضعیت جاده مهم و استراتژیک پاتاوه –دهدشت، گفت: این محور به منظور ایمنی و نگهداری نیازمند احداث راهدارخانه، سوله نمک پاش و آشیانه ماشین آلات راهداری است که در این خصوص هم از وزیر راه و شهرسازی قول مساعد گرفت.
احمدزاده تصریح کرد: مهندس قاسمی وزیر راه و شهرسازی همچنین برای تامین منابع جهت خرید ماشین آلات راهداری محور چاروسا – دیشموک موافقت کرد.
استاندار یکی دیگر از موارد پیگیری را اجرای باند دوم کمربندی محور گچساران به طول ۱۵ کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص این محور به دلیل افزایش سطح ترافیکی و تصادفات نیازمند چهار خطه شدن می باشد که تامین اعتبار آن مورد موافقت وزیر راه قرار گرفت.
وی درخواست موافقت با برقراری شرکت هواپیمایی آتا به استان علاوه بر پروازهای کنونی را از دیگر موارد پیگیری در این دیدار عنوان کرد.
در خواست پیگیری مشکلات پروژه ها، توسعه راهسازی، توجه به زیرساخت ها و راه های روستایی از جمله مهمترین محورهای مورد پیگیری استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار بود.
سیدعلی احمدزاده با اشاره به پراکندگی روستاها و بعد مسافت و کوهسانی و سخت گذر بودن، خواستار توجه ویژه به زیرساخت ها و بخش راه روستایی استان شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با ارائه آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: اقدامات شایسته ای در خصوص این طرح انجام گرفته و استقبال خوبی برای ثبت نام به عمل آمده است.
احمدزاده تصریح کرد: زمین به اندازه کافی در شهرستان های استان تامین و یا در حال جانمایی است و اقدامات بعدی در حال انجام است.
استاندار با بیان اینکه، اغلب پروژه های مهم و بزرگ این استان در حوزه راه و شهرسازی است، تصریح کرد: کهگیلویه وبویراحمد، استانی کوهستانی است و هزینه راهسازی و خدمات در آن نسبت به سایر استان ها زیادتر است.
وی تاکید کرد: برای تسریع در روند اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه های حوزه راه و شهرسازی به تامین منابع و تخصیص آن و کمک های فنی و اعتباری به صورت ویژه داریم. 
وزیر راه و شهرسازی هم در این دیدار به توجه ویژه به پروژه های حوزه راه و شهرسازی از جمله پروژه های در دست اجرای بین شهری و روستایی، عشایری و طرح نهضت ملی مسکن قول مساعد داد.


کد مطلب: 443271

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443271/درخواست-استاندار-وزیر-تأمین-اعتبار-پروژه-های-راه-استان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1