کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

آغاز شمارش حیات وحش در مناطق گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد

18 دی 1400 ساعت 15:00

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : از امروز 87 نفر کارشناس و محیط بان در قالب 29 اکیپ حیات وحش 4 منطقه حفاظت شده 3 منطقه شکار ممنوع گرمسیری استان را شمارش خواهند کرد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : از امروز 87 نفر کارشناس و محیط بان در قالب 29 اکیپ حیات وحش 4 منطقه حفاظت شده 3 منطقه شکار ممنوع گرمسیری استان را شمارش خواهند کرد.
 به گزارش کبنانیوز از یاسوج، صبح امروز (18 دی 1400) مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع گرمسیری استان خبرداد و گفت: امسال ، مطابق برنامه ریزی‌های انجام گرفته قرار است از امروز 87 نفر کارشناس و محیط‌بان درقالب 29 اکیپ به مدت 4 روز با همکاری تشکل های زیست محیطی مردمی، حیات وحش مناطق حفاظت شده، شکارممنوع شهرستان های گچساران ،کهگیلویه ، بهمئی و باشت را شمارش خواهند کرد.
سید اسدالله هاشمی گفت: پس از این آماربرداری ، اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود، توجه به اهمیت ، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی و تبادل نظر درجهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هدف از این سرشماری‌ها را تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع دانست و گفت: اگرچه مشاهدات سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری نیز ثبت می‌شود اما دراین سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌گیرد وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز مورد پایش قرار می‌گیرد.
وی در ادامه افزود: با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این سرشماری، تشکل‌های محیطی زیستی مردم نهاد ، نیروهای این اداره کل را همراهی خواهند نمود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: پس از این آمار برداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود، توجه به اهمیت ، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی شهرستان و تبادل نظر در جهت ، چگونگی و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.
 


کد مطلب: 443270

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443270/آغاز-شمارش-حیات-وحش-مناطق-گرمسیری-کهگیلویه-وبویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1