تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۴۴۳۱۸۱
کبنا گزارش می دهد؛

پیش بینی هوای استان کهگیلویه و بویراحمد در 4 روز آینده

۶
پیش بینی هوای استان کهگیلویه و بویراحمد در 4 روز آینده
کبنا ؛نقشه های هواشناسی برای امروز بعدازظهر در برخی نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده برف و باران و وزش باد را انتظار دارند.
به گزارش کبنا نیوز، به گزارش مدیرکل هواشناسی استان برای فردا تا 4 روز آینده جو آرام، گاهی با وزش باد را در استان شاهد خواهیم بود.
همچنین کاهش محسوس دما و مه صبحگاهی در برخی نقاط پیش بینی می شود.
کمترین میزان دمای هوای فردا، در یاسوج 4 درجه زیر صفر ، سی سخت 7 درجه زیر صفر ، گچساران 2 درجه سانتی گراد، دهدشت 0 درجه، لیکک 3 درجه سانتی گراد خواهد بود.

کاهش دید افقی در گچساران
رئیس اداره هواشناسی گچساران گفت: در پی افزایش رطوبت و کاهش دما، دید افقی در این شهرستان به ۵۰ متر رسید.
حسینی افزود: در پی بارندگی اخیر در چند روز اخیر دمای هوا به شدت کاهش یافت و امروز دما به ۵ درجه سانتی گراد بالای صفر رسیده است.
وی با بیان اینکه میزان رطوبت هم اکنون در شهرستان گچساران ۱۰۰ درصد است ادامه داد: تا گرم شدن هوا این مه ادامه دارد.
پیش بینی هوا در کل کشور
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی آورده است: بارش برف، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما و کولاک برف امروز (۱۵ دی‌ماه) برای استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، مازندران، گلستان، زنجان، همدان، قم، مرکزی، شمال شرق خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، یزد، قزوین، اصفهان، شرق هرمزگان، کرمان، ارتفاعات و دامنه سمنان، تهران و البرز و فردا (۱۶ دی‌ماه) برای استان‌های خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.
در این شرایط جوی پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، کاهش محسوس دما، احتمال آسیب رسیدن به ماشین آلات کشاورزی، اختلال در عملیات عمرانی و احتمال تاخیر در پرواز وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری و در صورت سفر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی، احتیاط در صعود به ارتفاعات، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو، عدم بتن‌ریزی، مدیریت در مصرف انرژی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای حفظ ماشین آلات کشاورزی و آمادگی دستگاه‌های امدادی توصیه می‌کند.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: وزش باد شدید توام با کاهش دما امروز (۱۵ دی‌ماه) برای استان‌های سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و هرمزگان، پنج‌شنبه (۱۶ دی‌ماه) برای استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، شرق یزد، شرق هرمزگان و جمعه (۱۷ دی‌ماه) برای استان‌های سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان خسارت به سالن‌ها و تاسیسات گلخانه‌ای و احتمال شکستن شاخه‌های درختان دور از انتظار نیست.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها، عایق‌بندی و محافظت از کندوها، خودداری از انجام آبیاری جهت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان به دلیل باد، عدم استقرار ماشین آلات کشاورزی و نهاده‌های کشاورزی روی زمین، عدم آهک‌پاشی در استخرها و مزارع خاکی پرورش ماهی و میگو که آب آن تخلیه شده به دلیل وزش باد شدید مد نظر قرار گیرد.
سازمان هواشناسی همچنین توصیه می‌کند که دامداری‌ها نسبت به خشک نگهداشتن سطح زمین و مسدود نگهداشتن درهای سالن‌ها اقدام کنند.
هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
1