تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۴۴۲۹۰۸
صبح امروز (چهارشنبه 8 دی ماه 1400) آغاز شد

بارش برف در یاسوج ( + فیلم و عکس)

۱
بارش برف در یاسوج ( + فیلم و عکس)
کبنا ؛بارش برف در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از صبح امروز (چهارشنبه 8 دی ماه 1400) آغاز شد.
    

احتمال آبگرفتگی و سیل در استان کهگیلویه و بویراحمد 
در شرایطی هشدار احتمال وقوع سیلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شده که دستگاه‌های متولی در این زمینه اعلام آمادگی کامل برای مقابله با بحران کرده‌اند.

به گزارش کبنا، رضا کاکاوند مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست ستاد بحران که روز گذشته در سالن جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با اشاره به ورود سامانه بارشی پرقدرت به استان، اظهار داشت: این سامانه از اواخر وقت فردا وارد استان می‌شود و تا هشت روز آینده فعال است.
 وی با اشاره به اینکه از بعدازظهر پنجشنبه تا بامداد روز جمعه در هفته جاری فعالیت این سامانه شدید خواهد بود، عنوان کرد: روز شنبه فعالیت این سامانه در مناطق مختلف استان آرام و از روز یک‌شنبه با بارش شدید همراه خواهد بود.
 مدیرکل سازمان هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این سامانه بارشی در روز سه‌شنبه مجدد به آرامی فعال است، ادامه داد: از بعدازظهر سه‌شنبه تا روز چهارشنبه بارش شدید خواهد بود.
 وی خاطرنشان کرد: فعالیت سامانه بارشی در مناطق گرمسیری به صورت باران و در مناطق سردسیری به صورت برف خواهد بود و بارش برف در شهر یاسوج مرکز استان دور از انتظار نیست.
 مدیرکل سازمان هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در پی فعالیت این سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و انسداد راه‌های ارتباطی وجود دارد و مردم عزیز رعایت نکات ایمنی را مدنظر داشته باشند.

 بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران 1400/10/08؛ آغاز بارش برف و باران در 16 استان/ سامانه بارشی جدید در راه است / بارش برف در یاسوج / وضعیت راه‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد

دستگاه‌های مسئول آماده هستند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و بارش سنگین در روزهای آینده دستگاه‌های اجرایی و متولی 24 ساعت از قبل ماشین‌آلات خود را در مناطق هدف و پرخطر مستقر کنند و سایر دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی به مردم به دستگاه‌های متولی کمک کنند.
 کیامرث حاجی‌زاده با بیان اینکه در تأمین ماشین‌آلات جهت مقابله با بحران‌های احتمالی از ظرفیت بخش خصوصی و ماشین‌آلات پیمانکاران در صورت نیاز استفاده شود، ادامه داد: دستگاه‌های عضو ستاد بحران در آماده باش کامل باشند.
 وی از اخذ مجوز نهایی سد سقاوه خبر داد و افزود: مجوز ماده 23 سد آبریز در دستور کار قرار گرفته بوده و در تلاش هستیم در اسرع وقت این مجوز اخذ شود.
 حاجی زاده در ادامه خواستار توجه شرکت مخابرات و سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به تأمین پوشش شبکه‌ای تلفن همراه در مسیرهای مواصلاتی و روستایی استان شد و افزود: دستگاه‌های متولی ظرف دو ماه آینده این مشکل را برطرف کنند.



 
نام شما

آدرس ايميل شما

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1