تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۴۴۲۸۹۹
کبنا گزارش می دهد؛

جلوگیری از ورود پرسنل واکسن نزده به بیمارستان ها و‌ مراکز درمان استان

۰
جلوگیری از ورود پرسنل واکسن نزده به بیمارستان ها و‌ مراکز درمان استان
کبنا ؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در استان هایی چون اصفهان، فارس، بوشهر، هرمزگان موارد مبتلا به امیکرون شناسایی شده که بی شک این آمار تنها بیماران شناسایی شده است و تعداد مبتلایان بیشتر می باشد و هنوز شناسایی نشده اند.
 به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (7 دی ماه 1400) پرویز یزدان پناه ابراز داشت: به علت همجواری و افزایش ترددات ما به این استان ها احتمال ورود بیماری به استان بیشتر می شود.
وی ادامه داد: ضروری است همه شهرستان های ما آمادگی لازم را داشته باشند. نباید منتظر ورود بیماری به استان باشیم بلکه ما موظفیم هر چه سریعتر نیاز ها را مرتفع و کمبودات را تامین کنیم تا در زمان ورود بیماری و شروع پیک دچار مشکل نباشیم.
یزدان پناه با اشاره به اهمیت آموزش و اطلاع رسانی در کنترل سوش اومیکرون، خاطر نشان کرد: ما موظف به اطلاع رسانی صحیح در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم، مردم باید آمادگی لازم را برای مقابله نیز داتشه باشند، تجمعات ها را کنترل کنیم و از برگزاری آنها جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به اینکه برخی از افراد نوبت اول را دریافت و هنوز برای دور دوم اقدام نکرده اند که این هیچگونه اثر بخشی ندارد، ادامه داد: واکسیناسیون در این موقعیت بسیار مهم است، متاسفانه 10 درصد جمعیت بالای 12 سال هنوز واکسن دریافت نکرده اند.
وی نیز به  پرداخت اضافه كار واكسيناتورها در هفته آينده  اشاره کرد و افزود: پرسنل بهداشتي درماني كه واكسن نزده اند حق ارايه خدمت به مردم را ندارند ودر بخش هاي بيمارستاني ،مراكز ١٦  و٢٤ ساعته و مراكز واكسيناسيون چنانچه كارمندي واكسن نزده باشد و خدمت ارائه دهد با مسيول بخش و كارمند متخلف برخورد شود.

یزدانپناه با بیان اینکه موارد غير عادي و يا شيوع زياد بيماري ويروسي و يا سرماخوردگي را در منطقه اي، مشكوك به اميكرون در نظر گرفته و به مركز بهداشت استان گزارش دهند، تصریح کرد: جهت افراديكه واكسن نزده اند و يا نوبت واكسن سوم و يا يادآور آنها است پيام فرستاده شود.
وی نیز از روسای بیمارستان ها و شبکه های  بهداشت خواست بيماريابي را فعال و كنترل افراد در قرنطينه را اولويت كار خود قرار دهيد وآموزش و اطلاع رساني به وسيله افراد ذي  نفوذ، صدا و سيما، سايت ها و خبرگزاري هاي محلي را در اولويت كار خود قرار دهيد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر کنترل تمامي تجمعات ( تشييع جنازه ها، عروسي ها، سياسي، اجتماعي و … ) و برخورد با عدم رعايت پروتكل ها اعلام کرد: علاوه بر توسعه درمانگاه هاي سرپايي و مراكز واكسيناسيون، روزانه بر مدارس برای رعايت پروتكل ها نظارت داشته باشيد و در صورت عدم رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي در مدرسه اي، ضمن هماهنگي با فرماندار و رئيس آموزش و پرورش شهرستان برخورد قانوني لازم انجام شود.
وی گفت: مراکز واکسیناسیون باید فعال باشد زیرا پیش بینی می شود طی روز های آینده  میزان مراجعین افزایش یابد.
وی ادامه داد: باید مسیر ارجاع بیماران در بیمارستانها و مراکز درمانی مشخص گردد و به اطلاع مردم رسانده شود تا در صورت داشتن هرگونه علائم سریعا به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کنند زیرا علت افرایش مرگ و میر ها به علت دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیمارستان نرگسی سریعا باید راه اندازی و آماده ارائه خدمت باشد.
وی ادامه داد: تعداد نمونه گیری باید فعال تر شده تا شناسایی بیماران سریعتر انجام شده و اقدامات لازم برای درمان و قرنطينه آنها صورت پذیرد.
یزدان پناه گفت: بازآموزی کادر درمان از دیگر الویت هاست که باید سریعا کلاس های آموزشی برگزار و آگاهی لازم در خصوص بیماری ارائه داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1