تاریخ انتشار
شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۴۴۲۷۸۲
ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / خبر خوش معاون سیاسی برای نیروهای علوم پزشکی / امتحانات دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی چگونه برگزار می‌شود؟ ( + فیلم )

۲
۰
آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / خبر خوش معاون سیاسی برای نیروهای علوم پزشکی / امتحانات دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی چگونه برگزار می‌شود؟ ( + فیلم )
کبنا ؛ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و سید جواد هاشمی معاون سیاسی استاندار از وجود همه نوع واکسن در این استان خبر داد و گفت: رسانه‌ها یار همیشگی ادارات دولتی هستند و با رعایت همه خطوط قرمز نقد کنند. او همچنین خبر خوشی برای نیروهای علوم پزشکی داشت.
به گزارش کبنا، سید جواد هاشمی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (شنبه 5 دی ماه 1400) در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت سالروز عملیات کربلای ۴ و شهدای والامقام این عملیات؛ همچنین دهه بصیرت از ۹ تا ۱۶ دی‌ماه را تبریک گفت و یادی از شهید والامقام و فرمانده محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی کرد و افزود: می‌بایست مناسبت‌های دی ماه را به خوبی گرامی بداریم.
 وی در ادامه به موضوع حقوق نیروهای دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و با اعلام خبری خوش گفت: منابع کرونایی به تصویب رسیده تا هم در زمینه خرید مواد مورد نیاز دانشگاه اقدام شود و بحث پرداخت مطالبات نیروهای شرکتی را داشته باشیم و به زودی اعتبارات در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد.
 این مسئول تصریح کرد: هچنین قرار شد با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی امتحان‌ها در موقع مقرر در استان برگزار شود تا دانش آموزان با مشکل مواجه نشوند.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تقدیر از عملکرد رسانه‌ها در موضوعات مختلف به خصوص در زمینه مقابله با کرونا گفت: در دو سال اخیر همکاری بی‌بدیلی از سوی رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم آنها نقاط قوت استان را به خوبی بیان کرده‌اند.
 وی با بیان اینکه اما نباید با برخی اخبار موجب ایجاد نگرانی در بین مردم شویم گفت: هدف زیر سؤال بردن رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیست چرا که آنها از همان ابتدا همراهی لازم را داشته‌اند اما باید رسانه‌ها در خصوص اخبار ابتدا صحت سنجی کرده و سپس آن را منتشر کنند تا مشکلی در جامعه ایجاد نشود. 
این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسانه‌ها یار همیشگی دستگاههای اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند، گفت: رسانه‌ها با رعایت همه خطوط قرمز می‌توانند نقدها و پیشنهادات خود را در زمینه‌ها مختلف برای کمک به توسعه استان داشته باشند.
 هاشمی به موضوع محدودیت‌ها در سویه جدید کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به مانند گذشته محدودیت‌های آن چنانی وجود ندارد اما از مردم انتظار می‌رود که خودشان مسئولیت پذیر بوده و اجازه ندهند که با عدم رعایت مشکلی برای خودشان ایجاد شود ما نیز به دنبال سختگیری نیستیم اما رعایت دستورالعمل‌ها برای همه لازم است.



 وی گفت: خوشبختانه در بحث واکسیناسیون رئیس جمهور محترم نیز از وضعیت استان ما ابراز رضایت کرده در استان همه نوع واکسن وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی نیز بسترهای لازم را برای واکسیناسیون هر چه بیشتر مهیا می‌کند.
 هاشمی با بیان اینکه همچنان باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری در محافل و اماکن و فضاها وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: کرونا را پشت سر نگذاشته‌ایم و باید جدی‌تر در مقابل سویه خطرناک رفتار کنیم.

لنده همچنان پرچمدار ابتلا به کرونا!
   
در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به روند ثابت ترخیصی‌ها و بستری‌های کرونایی در استان اشاره شد همچنین در حال حاضر کمترین تعداد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه از ابتدای کرونا تاکنون تجربه می‌شود روز گذشته در استان مورد فوتی وجود نداشته و خبر برخی سایت‌ها اشتباه بوده و میانگین سنی فوتی‌ها 67 سال است اما میزان بروز بیماری در استان همچنان بیش از دو برابر کشوری است میزان شیوع بیماری در استان باز هم دو برابر کشوری است و یک شهرستان همچنان در این زمینه حاضر به از دست دادن مقام خود نیست.
 
  امتحانات دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی چگونه برگزار می‌شود؟
     
در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل آموزش و پرورش این استان به میزان واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد او همچنین در این نشست موضوع برگزاری امتحانات در مقاطع تحصیلی مختلف این استان اشاره کرد که آیا امتحانات حضوری برگزار می‌شوند یا غیر حضوری.
  
زمان امتحانات مقاطع متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: امتحانات نوبت اول مقاطع متوسطه اول و دوم در استان در بازه زمانی ۱۱ دی تا ۲۸ دی به مدت ۲ هفته برگزار می‌شود.
 هادی زارع پور در ادامه اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش آزمون پایه‌های هفتم و هشتم (متوسطه اول) و دهم و یازدهم امتحاناتشان به صورت حضوری خواهد بود.
 وی افزود: امتحانات دوره ابتدایی نیز چون کیفی و توصیفی است و نمره‌ای نیست بنابراین ثبت نتایج فعالیت‌های دانش آموزان از یازدهم تا بیستم دی ماه اعلام شده است.
 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امتحانات نهایی نوبت دی ماه پایه‌های دوازدهم (دوره دوم متوسطه) از دوم تا بیست و هفتم دی ادامه دارد. 
زارع پور تاکید کرد: برای پایه نهم متوسطه اول (داوطلب آزاد، آموزش از راه دور، مدارس بزرگسالان و طرح جامع) به صورت حضوری از تاریخ چهارم تا بیست و سوم دیماه پیش بینی شده است.
 وی ادامه داد: دوازدهم فنی و حرفه‌ای نیز از تاریخ هجدهم تا بیست و هفتم با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 قدرت سرایت اُمیکرون ۷۰ درصد بیش از سویه دلتا
پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست، گفت: رعایت ۱۰۰ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی، برای پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون الزامی است.
 پرویز یزدان پناه در این نشست، افزود: با توجه به اینکه سرعت شیوع کرونا ویروس اُمیکرون خیلی سریعتر از کرونای دلتا است برای پیشگیری از شیوع این نوع ویروس در استان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها بیش از پیش ضروری است.
 وی اظهار داشت: از آنجا که قدرت سرایت اُمیکرون ویروس کرونا به دلیل جهش‌های ژنتیکی متوالی، ۷۰ درصد از سویه دلتا بیشتر است انتظار می‌رود مردم با حساسیت بالایی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه علایم اُمیکرون مشابه سایر گونه‌های ویروس کرونا شامل تب و سرفه مستمر است، خاطرنشان کرد: استفاده دائم از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها از اصلی‌ترین شیوه نامه‌های بهداشتی در مراقبت از ابتلا به ویروس کرونا و امیکرون است.
 یزدان‌پناه با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون ضروری است، تصریح کرد: افرادی که تاکنون واکسن نزده‌اند، سریع برای دریافت دُز اول اقدام کنند و کسانی واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند، به پایگاه‌های تجمیع و مراکز مربوطه مراجعه کرده و واکسیناسیون خود را کامل کنند.
 وی از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ استان خبر داد و ادامه داد: هم اکنون ۱۱۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که ۲۸ نفر مبتلای قطعی و ۸ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۴ هزار و ۹۷۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است. 
یزدان‌پناه تاکید کرد: از ۳۵۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت شامل تست‌های PCR و رپید تست حدود ۱۸ درصد موارد مثبت بودند بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد و دنا می‌باشد.
وی بیان کرد: در ماه گذشته شاهد کاهش میزان شیوع بیماری در استان کهگیلویه و بویراحمد بودیم اما متاسفانه به علت کم شدن میزان رعایت پروتکل‌ها، نگرانی از اوج‌گیری دوباره شیوع این بیماری و شیوع خیز جدید بیمای افزایش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
چرا باید پرداخت حقوق و مطالبات ک دستمزد زحمتی هست ک خود نیرو کشیده بشه خبر خوش ی مسول ب نیروها؟؟
ت
Iran, Islamic Republic of
اقای معاون ازاقوام یزدان پناه هستند
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1