کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه بیماری های خاص استان؛

2 استان در کل کشور «دستگاه رادیوتراپی» ندارد؛ از جمله کهگیلویه و بویراحمد

29 آذر 1400 ساعت 12:38

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در جلسه بیماری های خاص استان بر تشکیل انجمن های بیماری های خاص و فعال شدن ارتباط این انجمن ها با ادارات و و مؤسسات غیردولتی در ارائه خدمت بهتر و بیشتر به این بیماران تاکید کرد.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در جلسه بیماری های خاص استان بر تشکیل انجمن های بیماری های خاص و فعال شدن ارتباط این انجمن ها با ادارات و و مؤسسات غیردولتی در ارائه خدمت بهتر و بیشتر به این بیماران تاکید کرد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز دوشنبه (29 آذرماه 1400) سید جواد هاشمی به ارائه خدمات بهتر تامین دارو و درمان، پوشش بیمه ای، آموزش های فنی و حرفه ای برای افرادی که جوان و توانایی کار را دارند و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به بیماران خاص استان تاکید کرد.
هاشمی با تقدیر و تشکر از بانیان و متولیان ارائه دهنده خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در استان به نظارت بر عملکرد و ارائه خدمات به بخش هموفیلی، تالاسمی، MS، پیوند اعضاء، شیمی درمانی، دیالیز، اوتیسم ،SMA و تعامل با سازمان های برون بخشی جهت تسهیل در ارائه خدمات و امور بیماران تاکید کرد.
وی با بیان اینکه، فعالیت های کانون و انجمن های بیماران خاص با بهره برداری از ظرفیت نیروهای داوطلب و خیرین در عرصه های مختلف حوزه سلامت توسعه یابد، افزود: صدا و سیما و اصحاب رسانه نقش خود را ایفا کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، فعالتر شدن جامعه خیرین سلامت استان را ضروری دانست و گفت: تنوع خدمات ضروری و لازم به بیماران خاص و صعب العلاج بیشتر شود.
هاشمی به پیگیری جهت استقرار مرکز رادیو تراپی در استان تاکید کرد و افزود: یکی از ۲ استان غیربرخوردار از این مرکز در کشور هستیم و نیاز به پیگیری برای استقرار این مرکز در استان هستیم.
وی تاکید کرد: باید پیگیر احداث مرکزی ویژه برای تجمیع بیماران خاص و ارائه خدمات به آنها باشیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری به وجود بیش از سه هزار مشکل ناباروری در استان اشاره کرد و افزود: در این خصوص دولت تمهیدات، حمایت ها و تسهیلاتی در نظر گرفته است که نیاز به پیگیری سهمیه استان در مرکز کشور می باشد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری هم گفت: سرجمع یکهزار و ۸۳۶ بیمار خاص در استان داریم که از این تعداد ۲۵۵ نفر تالاسمی ۲۵۳ کلیویی، ۳۸۹ نفر MS،۶۲۰ پیوندی و تعدادی هموفیلی، پروانه ای، سرطانی و دیگر بیمارن خاص هستند.
حجت الاسلام میرمحمدی افزود: در دهه های ۷۰ و ۸۰ برخی از بیماران خاص از جمله تالاسمی در استان بالا بود که به برنامه های پیشگیرانه و درمان کاهش محسوسی داشته ایم.
وی اظهار داشت: با اقدامات به موقع و پیشگیرانه، مشاوره ای و درمانی می توان بسیاری از بیماری ها را کاهش داد.
میرمحمدی تاکید کرد: انجمن بیماری های خاص، سازمان های بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل همکاری زیادی داشته اند و لازم است این نهادها در این رابطه فعالیت بیشتری داشته باشند.


کد مطلب: 442599

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/442599/2-استان-کل-کشور-دستگاه-رادیوتراپی-ندارد-جمله-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1