تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۴۴۲۵۴۲
رئیس اداره محیط زیست شهرستان باشت؛

برخی از دستگاه ها با وظایف خود آشنایی ندارند / بخشداری و دهیاری ها باید اقدام به جمع آوری زباله بین راهی کنند

۱
برخی از دستگاه ها با وظایف خود آشنایی ندارند / بخشداری و دهیاری ها باید اقدام به جمع آوری زباله بین راهی کنند
کبنا ؛پس از انتشار گزارش زباله ها محیط زیست باشت را احاطه کرده اند / وظیفه مردم چیست؟ / کم کاری شهرداری، اداره محیط زیست و بهداشت و درمان که در خصوص زباله های ریخته شده در کنار جاده «حد فاصل ۱۰ کیلومتری جاده باشت به ده بزرگ و پیچاب» گزارش تهیه شده، در وهله اول جمع آوری زباله ها، وظیفه افرادی است که مسبب آن هستند، بنابراین باید ادارات در میان مردم فرهنگ سازی کنند، همچنین در این گزارش بر اهمال برخی ادارات تأکید شده، و همچنین تأکید شده که اداراتی مثل محیط زیست، بهداشت و درمان و دادگستری وظیفه «نظارتی» دارند و وظیفه دارند بر وظایف شهرداری ها، بخشداری ها در خصوص جمع آوری و دفن صحیح زباله ها نظارت داشته باشند، قطعا جمع آوری و دفن زباله وظیفه شهرداری و بخشداری و اداره راهداری است، همچنین بیمارستان ها و مطب های سطح شهر نیز «خود» وظیفه دارند زباله های عفونی خود را بصورت جداگانه «بی‌خطرسازی» کنند و پس از آن شهرداری اقدام به جمع آوری کند. سید یعقوب سادات عنا رئیس اداره محیط زیست شهرستان باشت در این خصوص با این پایگاه خبری گفت و گو کرد و جوابیه ای داد.
به گزارش کبنا نیوز، سادات عنا با بیان اینکه اداره محیط زیست باشت همواره نسبت به جمع آوری زباله ها تذکرات لازم را به ادارات مربوطه داده است، گفت: بر اساس ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند، بخشداری ها بر اساس شیوه نامه های ارسالی از طرف وزارت کشور نسبت به جمع آوری، حمل و دفن پسماندهای بین راهی، رستوران ها و پمپ بنزین ها و سایر تأسیسات در حریم راه ها اقدام نمایند. همچنین بخشداری بوستان باید وظایف دهیاری ها را به آنها گوشزد کند و دهیاری ها اقدام به جمع آوری زباله بین راهی کند.
وی افزود: در تبصره این ماده نیز ذکر شده است که راهداری باید در مدیریت پسماند حریم جاده ها و اماکن بین راهی با بخشداری همکاری کند.
وی اظهار کرد: سازمان محیط زیست یک دستگاه حاکمیتی است و وظیفه نظارتی دارد.
سادات بیان کرد: وظایف دستگاه های مختلف از جمله شهرداری، بخشداری، منابع طبیعی، اداره راهداری را کتبا برایشان نوشته و ارجاع داده ام، ولی برخی از دستگاه ها با وظایف خود آشنایی ندارند.
وی گفت: اداره محیط زیست باشت، جلسات مدیریت پسماند را برگزار کرده و مسئولان را نسبت به این موضوع توجیه کردیم، انتظار است که دستگاه های مختلف وظایف خود را بدانند و نسبت به انجام وظایف خود اهتمام داشته باشند.
سادات عنا بیان کرد: شهرداری باید پس از جمع آوری زباله در محل جایگاه، از سوزاندن زباله خودداری کند، دفن زباله در شهرستان باشت به خوبی انجام می گیرد، در کل استان، شهری به تمیزی باشت پیدا نمی کنید.
وی در پاسخ به اینکه «چرا سنگ‌شکن حاشیه رودخانه سرابیز برداشت بی رویه دارد» اظهار کرد: در خصوص سنگ شکن بستر رودخانه فصلی سرابیز، برداشت بی رویه ای صورت می گیرد، مجوز ما در قبال برداشت از یک متر مربع است درحالی که از 8 مترمربع برداشت می شود، که از نظر محیط زیستی به صلاح نیست، سازمان های «امور آب» و «صنعت، معدن و تجارت» مجوز می دهند ولی نظارتی نمی کنند، انتظار است که این دو دستگاه نظارت بر سنگ شکن حاشیه رودخانه فصلی باشت داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1