کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

فاجعه بودجه ای استان؛ انتقال 12 طرح ملی به استانی و حذف برخی طرح ها / مسئولان پاسخ دهند

25 آذر 1400 ساعت 15:18

وضعیت بودجه ای استان در برخی از طرح های مهم که در نامه روز گذشته تاجگردون به استاندار ذکر کرد، ناخوشایند و شاید هم تبعیض آمیز است.


وضعیت بودجه ای استان در برخی از طرح های مهم که در نامه روز گذشته تاجگردون به استاندار ذکر کرد، ناخوشایند و شاید هم تبعیض آمیز است. تغییر تأمین بودجه طرح تونل دیل از ملی به استانی اجحاف در حق مردم استانی محروم است، از طرفی حذف برخی طرح های آبرسانی در گچساران از جمله «نیمدور، نازمکان، آبرسانی به دیل، آرو و سرتیب آباد»، در وضعیت خشکسالی سال های آینده شرایط نامساعدی را در شهرستان ایجاد خواهد کرد.
همچنین در صفحه 253 لایحه بودجه، درخصوص انتقال طرح های تملک دارایی های سرمایه ای ملی به استانی، طرح احداث و بهسازی جاده یاسوج سی سخت به طول 35 کیلومتر، احداث راه اصلی باغچه سادات-سرفاریاب به طول 98 کیلومتر، و حدود 10 طرح دیگر که در جدول زیر آمده، نیز از ملی به استانی تبدیل شده است.



بزرگواری نماینده اسبق شهرستان کهگیلویه نیز از حذف بودجه سد آبریز سخن گفته و از نماینده فعلی خواسته حق مردم را از بودجه بگیرد. بزرگواری نوشته است:
مطالبه گری بحق مردم
علی علیه‌السلام «لایُدْرَکَ الْحَقُّ إلاّ بالْجِدِّ یعنی حق گرفتنی است و دادنی نیست در بودجه مصوب سال 1400عنوان طرح ساختمان سد صیدون و آبریز با کد طرح 1307003064 با کارفرمایی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران بود در لایحه پیشنهادی بودجه سال 1401 عنوان آبریز حذف گردیده است. نماینده محترم حالا که به عنایت کمیسیون چهار نفره قضایی وارد کمیسیون تلفیق شده ای نگذار حق مردم ضايع نشود.

بیشتر بخوانید
نامه غلامرضا تاجگردون به استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ فاجعه در لایحه بودجه 1401 کهگیلویه و بویراحمد / حذف پروژه‌های مهم / می‌خواهم واقعیت پشت شعار و دروغ پنهان نشود / کنایه تاجگردون به نمایندگان مجلس؛ آیا توانایی اصلاح در خانه ملت هست

وقتی در دولت معاون وزیر راه و شهرسازی یک کهگیلویه و بویراحمدی است چطور چنین اتفاقی برای طرح تونل دیل می افتد؟ مصوبات دولت و مصوبات سفر آیت الله رئیسی کجای بودجه استان ذکر شده است که استان در وضعیت بودجه ای نامساعدی قرار گرفته و میزان بودجه ای استان را سایت های خبری کشوری در رده سی ام قرار داده اند، از طرفی نمایندگان کجای معادله قرار دارند، متأسفانه در کمیسیون برنامه و بودجه، اکثرا افرادی از شهرهای توسعه یافته حضور دارند و قطعا این به نفع استان های محرومی همچون کهگیلویه و بویراحمد نیست.
عده ای می گویند بخاطر مصوبات سفر رئیس جمهور هنوز می توان مشکلات پیش آمده در بودجه استان را رفع کرد، ولی مسئولان اعم از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیران کل که باید نسبت به بودجه های ملی رایزنی کنند، نمایندگان که باید در مجلس شورای اسلامی نسبت به بودجه تلاش کنند، معاون وزیر راه و شهرسازی، وزارتی که نقش مهمی در توسعه راه های استان دارد، پاسخ دهند که چه اتفاقی بر سر بودجه مردم محروم استان کهگیلویه و بویراحمد آمده است؟
 


کد مطلب: 442446

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/442446/فاجعه-بودجه-استان-انتقال-12-طرح-ملی-استانی-حذف-برخی-مسئولان-پاسخ-دهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1