تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۴۴۲۴۲۰
کبنا گزارش می دهد؛

تصویب "طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت" به هفته آینده موکول شد/ مخالفت سازمان امور استخدامی

۲
۰
تصویب "طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت" به هفته آینده موکول شد/ مخالفت سازمان امور استخدامی
کبنا ؛طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در هفته آینده با رفع تمام اشکالات در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب خواهد رسید.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از ایلنا، روز گذشته (بیست و سوم آذر) جلسه‌ای در کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برگزار شد. در این نشست، تعدادی از نمایندگان کارگران حضور داشتند اما ظاهراً بازهم با مخالفت سازمان امور استخدامی، تصویب نهایی طرح تا هفته آینده به تعویق افتاده است.
رامین اناری (نماینده کارگران قراردادی و شرکتی کشور) در این رابطه می‌گوید: جلسه برگزار شد منتها مدیران سازمان امور استخدامی، چند صفحه انتقاد به طرح فرستادند و مدعی شدند طرح نواقص دارد و مغایر با قانون اساسی است؛ به نظر می‌رسد سازمان امور استخدامی، مخالف حذف شرکت‌های پیمانکاری است و اصرار عجیبی بر باقی ماندن شرکت‌ها دارد و این در حالیست که کارگران و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، موافق تبدیل وضعیت تمام نیروها و حذف کامل شرکت‌های واسطه‌ای و پیمانکاری هستند.
به گفته وی، در حالیکه شرکت‌ها هیچ صلاحیتی ندارند و لزومی به باقی ماندن‌شان نیست، اصرار سازمان امور استخدامی عجیب است.
به این ترتیب، روز گذشته بازهم نتیجه‌ای حاصل نشد؛ اناری می‌گوید: قرار شد پیشنهاداتی که نمایندگان کارگران ارائه داده‌اند، مدنظر قرار گرفته و اشکالات ریز و درشت طرح برطرف شود؛ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به صراحت اعلام کرده طرح باید به گونه‌ای تدوین و به صحن فرستاده شود که هیچ نگرانی بابت بازگشت آن وجود نداشته باشد و حتماً تصویب شود.
او تاکید می‌کند: هفته آینده، دوباره نشست برگزار می‌شود و تصمیمات نهایی گرفته خواهد شد؛ کمیسیون اجتماعی با جدیت پیگیر طرح هست و با پایه و اساس طرح، همه‌ی نمایندگان موافقند؛ فقط یکسری ریزه‌کاری‌ها و نواقص جزئی مانده که باید برطرف شود و البته پیشنهادات کارگران بایستی لحاظ گردد؛ مهم‌ترین مساله برای ما این است که «یا همه یا هیچ‌کس»؛ این طرح باید نیروهای تمام نهادهای عمومی، دولتی، نیمه دولتی و خصولتی را دربربگیرد.
اناری در پایان می‌گوید: امیدواریم هفته آینده کار بررسی طرح به پایان برسد و طرح به سرعت در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده و برای اجرا به تمام نهادها ابلاغ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
همین الان در ادارات داریم که طرف با سوم راهنمایی حسابداری انجام میده بازنشسته اما حاضر نیست بره چون پارتی داره دولت بهتره لااقل نیروهای حداقل مدرک کارشناسی رو به کار بگیره تبدیل وضعیت هم همینه همین سه راهنمایی تبدیل میشه ولی کارشناسها نه چون در راس امور همان راهنمایی ها هستند
علی
Iran, Islamic Republic of
سازمان امور استخدامی چند درصد پورسانت از هر پیمانکار میگیرد! یا نکند کارکنان همین سازمان تشکیل دهنده شرکتهای پیمانکاری هستند! . برادر محترم چرا باید یک نفر کار کند و ۴۰ درصد از حقوقش به یک فرد سوم داده شود!!!!!شما یک دلیل منطقی بیار مخالفی راه حل بده نه اینکه یه قانون بیارید ۲۰ سال حق و حقوق کارگر را بخورید و بعد با یک طرح مخالفت کنید هیچ راهکاری هم نداشته باشید شرم کنید در این وضعیت اقتصادی ۴۰ درصد حقوق یک فرد را به . دادن چه توجیهی دارد!!!!
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1