کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گفت؛

سند جامع پدافند غیرعامل کهگیلویه وبویراحمد تدوین شد

24 آذر 1400 ساعت 13:15

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: سند جامع پدافند غیرعامل استان تدوین و آماده سازی شد.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: سند جامع پدافند غیرعامل استان تدوین و آماده سازی شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز چهارشنبه (24 آذرماه 1400) سیدجواد هاشمی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، طرح جامع پدافند غیرعامل را نقشه راه امنیت حیاتی استان بیان کرد و افزود: این طرح به زودی رونمایی و ابلاغ می شود.
وی با اشاره به اینکه در این سند مراکز پرخطر در استان برای مقابله با هرگونه خطر احتمالی شناسایی شده است، اظهار داشت: این سند راهبردی، نقشه راهی است که در پیش بینی و پیشگیری از آسیب پذیری‌ها و افزایش ضریب پایداری امنیت مردم و مصون ماندن سرمایه های استان نقش موثر دارد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تاکید کرد: برنامه‌های طراحی شده در این سند باید عملیاتی شوند که نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی در سطوح مختلف استان است.
هاشمی با بیان اینکه، این طرح امسال وارد فاز کابردی می شود به امادگی دستگاه های اجرایی استان در اجرای کامل این طرح با محوریت مردم تاکید کرد و افزود: تسریع در تکمیل پروژه های پدافند غیرعامل استان مورد توجه باشند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان هم گفت: در تدوین این سند، اقدامات سازنده ای در زمینه شناسایی تهدیدات و نقاط آسیب پذیر و صیانت از سرمایه‌های حیاتی استان در حوزه پدافند غیرعامل دیده شده است.
عباس بهشتی روی به مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها در تنظیم، تدوین و آماده سازی این طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه پدافند غیرعامل احصاء و طبقه بندی و برای مصون ماندن از هرگونه خطرت احتمالی برنامه های پیشگیرانه و مقابله ای طراحی و دیده شده است.
وی به ساختار جدید پدافند غیرعامل استان با توجه به اهمیت مسئله اشاره کرد و گفت: در ساختار جدید، دستگاه های اجرایی مرتبط به ۶۴ مورد و کارگروه ها از ۹ به ۱۱ کارگروه و قرارگاه ها از ۲ مورد به چهار قرارگاه افزایش یافت.
به گفته مدیرکل پدافند غیرعامل استان کهگیلویه وبویراحمد، این ساختار جدید به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد و جلسات استانی و شهرستانی هم براساس این ساختار و بطور ماهانه برگزار می گردد.
بهشتی روی از آماده سازی سند پدافند غیرعامل استان و ابلاغ آن برای عملیاتی کردن به دستگاه های اجرایی در آینده نزدیک خبر داد.

 

        

 


کد مطلب: 442406

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/442406/سند-جامع-پدافند-غیرعامل-کهگیلویه-وبویراحمد-تدوین

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1