کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در موضع موافقت و مخالفت با فلسفه و فیلسوفان بیان شد

(ویدئو) بحث داغ آیت الله سیدرضی شیرازی و موسوی خلخالی

20 آذر 1400 ساعت 21:20

ویدئویی تحت عنوان بحث داغ مرحوم آیت‌الله سید رضی شیرازی (موافق فلسفه اسلامی) و مرحوم آیت‌الله موسوی خلخالی (مخالف فلسفه اسلامی) در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. در بخشی از این گفتگو سید رضی شیرازی خطاب به موسوی خلخالی می‌گوید: بوعلی سینا مزخرف میگه؟ برو پی کارت....


در روزهای اخیر کلیپی از بحث داغ طلبگی میان آیت‌الله سیدرضی شیرازی و آیت‌الله سید محمد مهدی موسوی خلخالی منتشر شده است که حاکی از جدیت در مباحث علمی این دو بزرگوار در موضع موافقت و مخالفت با فلسفه و فیلسوفان است.
ایکنا نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق علم‌الهدی، مدرس حوزه علمیه توضیحاتی درباره این کلیپ ارائه کرده است که در ادامه می‌خوانید؛ به دنبال انتشار گسترده این کلیپ در فضای مجازی که نمی‌دانم از کدام منبع منتشر شده، باید این توضیح را عرض کنم که این‌گونه مباحثات داغ علمی طلبگی، میان علما شایع است که در عین رفاقت تام و تمام، گاهی کار به جاهای باریک‌تر از این نیز می‌کشد!
کسانی که با سیره علمای سنتی و اصیل حوزه آشنا باشند، نیک می‌دانند که تکاپوی علمی آنان برای درک بهتر معارف تا واپسین ساعات حیات، ادامه دارد.
در این کلیپ شاهد بحث داغ مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا سید‌رضی شیرازی (از مروّجین فلسفه) با مرحوم آیت‌الله سید‌محمد‌مهدی موسوی خلخالی (از منتقدین فلسفه) رضوان‌الله علیهما هستیم.
    
این دو بزرگوار از جوانی با هم انس و مباحثه علمی داشتند. البته گفته می‌شود که آیت‌الله موسوی خلخالی برادر خانم حاج آقا سید رضی بود.


آیت‌الله شیرازی و آیت‌الله موسوی خلخالی از دوران جوانی با یکدیگر رفاقت و مراوده علمی داشته‌اند.


کد مطلب: 442271

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/442271/ویدئو-بحث-داغ-آیت-الله-سیدرضی-شیرازی-موسوی-خلخالی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1