کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جدول انتصاب‌های فامیلی که به‌ نام دولت رئیسی منتشر شد

انتصاب‌های رانتی و فامیلی سیدباقر موسوی، خداداد غریب‌پور، سیدصفدر حسینی، غلامرضا تاجگردون و محمدعلی وکیلی در وزارت تعاون

20 آذر 1400 ساعت 16:15

در روزهای اخیر لیست بلندبالایی از افراد منصوب شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فضای مجازی منتشر شده که وزارت کار را به انتصاب ۲۵ نفر از نزدیکان و اقوام متهم کرد اما ...


در روزهای اخیر لیست بلندبالایی از افراد منصوب شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فضای مجازی منتشر شده که وزارت کار را به انتصاب ۲۵ نفر از نزدیکان و اقوام متهم کرد اما ...
به گزارش کبنا، همشهری آنلاین نوشت: تکنیک رسانه‌ای «تکرار دروغ» در دستور کار مخالفان دولت قرار گرفته و هر بار با تکرار گزاره «انتصابات فامیلی» تلاش دارند تا دولت سیزدهم را متهم به دورویی و فامیل سالاری کنند. این بازی سیاسی و البته غیراخلاقی در حالی توسط اصلاح‌طلبان و حامیان دولت قبل پیگیری می‌شود که میزان قابل توجه انتصاب‌های رانتی و غیرتخصصی باعث بدبینی مردم به دولتمردان پیشین شده بود.
نکته جالب توجه اینکه در آخرین نمونه لیست افرادی به‌عنوان انتصاب‌های فامیلی دست به دست می شود که اکثریت قریب به اتفاق آنها از اصلاح‌طلبان بوده و در دولت پیشین منصوب شده‌اند. به بیان دیگر اصلاح‌طلبان انتصابات فامیلی دولت روحانی را برای دولت رئیسی فاکتور کرده‌اند و اکنون دولت سیزدهم باید پاسخگوی انتصاب اقوام محمد خاتمی، علی جنتی، چندین تن از اقوام تاجگردون و بسیاری از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس قبل که از سال ۹۶ تا همین چند ماه قبل مسئولیت‌ها را به‌نام خود زده‌اند باشد!
این خط خبری دروغ تلاش دارد تا اعتماد مردم به دولت سیزدهم را مخدوش کند؛ چرا که از جمله وعده‌های مهم رئیس‌جمهور در انتخابات شایسته سالاری بوده است. این وعده حتی در زمان معرفی وزذرا در مجلس هم دیده شد.
آیت‌الله رئیسی در دفاع از یکی از گزینه‌های وزارتخانه‌ها با اشاره به اینکه رابطه‌ها در دولت سیزدهم جایی ندارد گفته بود: «رابطه رفاقت، قرابت و فشار آوردن احیاناً رسانه‌ای هیچ‌کدام موجب نمی‌شود که یک فرد برای پست وزارت معرفی شود. شما از خود نهاد ریاست جمهوری تا حوزه‌های دیگری که وجود دارد، شروع کنید، حساسیت هست، در خود دولت هم بارها اعلام شده که محور، شایستگی است. باز هم عرض می‌کنم محور، شایستگی است و ما این محور را به عدالت نزدیک می‌دانیم و این بهترین روش است.»
تخریب‌ها به وزارت کار رسید
در روزهای اخیر لیست بلندبالایی از افراد منصوب شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فضای مجازی منتشر شده که وزارت کار را به انتصاب ۲۵ نفر از نزدیکان و اقوام متهم کرد. اما نگاهی دقیق‌تر به این لیست نشان می‌دهد که نه تنها اکثریت این افراد در دولت قبل منصوب شده‌اند که اتفاقاً دارای سابقه اصلاح‌طلبی بوده و با دولت تدبیر و امید پیوندهای نزدیکی دارند.
به‌عنوان نمونه نام چند نفر از اقوام غلامرضا تاجگردون از نمایندگان تندرو اصلاح‌طلب و داماد وی در این لیست دیده می‌شود. همچنین نام یکی از بستگان مرحوم اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور سابق، داماد علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سابق، فرزند محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح‌طلب مجلس، خواهرزاده رئیس دولت اصلاحات، دو نفر از بستگان صفدر حسینی وزیر دولت اصلاحات و از افراد نجومی بگیر دولت روحانی، برادر خانم الیاس حضرتی نماینده اصلاح‌طلب مجلس، داماد مسعود پزشکیان از چهره‌های مطرح اصلاح‌طلبان کشور، یکی از بستگان سیدباقر موسوی از نمایندگان اصلاح‌طلب ادوار مجلس، یکی از بستگان مرحوم محتشمی‌پور، فرزند حمیدرضا کاظمی نماینده اصلاح‌طلب پل‌دختر و چند نفر دیگر دیده می‌شود.
جدول انتصاب‌های فامیلی که به‌ نام دولت رئیسی منتشر شد | از داماد و خواهرزاده تا پسر دختر دایی!
رانتی‌ها برکنار می‌شوند
بهزاد مهرکش مشاور وزیر و دستیار ویژه در امور فرهنگی و رسانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه توئیتر خود در واکنش به انتشار لیست انتصابات فامیلی در وزارت کار خبر از برنامه وزارت کار برای اخراج افراد رانتی بر سر کار آمده در دولت قبل داد.
وی نوشت: «لیستی از انتصابات فامیلی وزارت کار منتشر شده که فارغ از کذب بودن اساس برخی از انتصابات و عدم تأیید نسبت‌های مطرح در انتصابات جدید، توجه به تاریخ درج شده نشان می‌دهد اغلب آنها (۲۱ مورد از ۲۵) مربوط به دولت قبل است، این موارد ارزیابی شده و بخش قابل توجهی در برنامه برکناری قرار دارند.»
دولتمردان کنونی نه تنها تلاش دارند تا نقطه پایانی بر انتصابات فامیلی بگذارند که حتی روند اخراج و برکناری افراد رانتی در وزارتخانه‌ها را پیگیری می‌کنند. علاوه بر وزارت کار پس از اخبار پرسروصدای استخدام دختر نماینده گرگان در وزارت نفت نیز که بعداً مشخص شد در سال ۹۹ انجام شده است، اوجی وزیر نفت دستور داد تا استخدام‌های جدید که شائبه اعمال رانت داشته متوقف شده و تحقیقات در مورد سلامت موضوع صورت بگیرد.
گفتنی است در ماه‌های اخیر یک جریان رسانه‌ای تلاش داشته تا با این حربه وجهه دولت سیزدهم را تخریب کند. در همین راستا اخبار جعلی استخدام فامیلی در وزارت نفت، وزارت کشاورزی، وزارت صمت و بانک مرکزی منتشر شده بود که بعداً مشخص شد این اخبار به هیچ عنوان واقعیت ندارد.


کد مطلب: 442263

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/442263/انتصاب-های-رانتی-فامیلی-سیدباقر-موسوی-خداداد-غریب-پور-سیدصفدر-حسینی-غلامرضا-تاجگردون-محمدعلی-وکیلی-وزارت-تعاون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1