تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۴۴۱۹۹۱
در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا؛

استاندار خواستار بررسی فوت 12 بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد شد

۱
۱
استاندار خواستار بررسی فوت 12 بیمار کرونایی شد
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی علت افزایش تعداد فوتی بیماران کرونایی هفته گذشته در استان را بررسی کند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز شنبه (13 آذرماه 1400) سیدعلی احمدزاده با بیان اینکه، هفته گذشته ۱۲ فوتی کرونایی در استان داشتیم در حالی که در دو هفته ماقبل آن هفته ای ۲ فوتی بوده است، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی علت را بررسی و نتیجه را به ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا ارائه دهد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: برای حفظ شرایط موجود و مصون ماندن از شیوع بیماری کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد و بر کنترل ها و نظارها دقت بیشتری شود.
وی با بیان اینکه، شیوع سویه جدید اُمیکرون در جهان وضعیت دیگری را ایجاد کرده است، افزود: با اینکه در کشور مواردی از این سویه جدید مشاهده نشده است اما می طلبد که با حساست بالا به این مسئله توجه شود.
استاندار به مسئله بازگشایی مدارس و افزایش فعالیت ها و کسب و کارها اشاره کرد و افزود: وضعیت پایدار کنونی می تواند شکننده باشد و نظارت دقیق و هوشمند بر رعایت شیوه ‌نامه های بهداشتی برای صیانت از حفظ سلامت و جان مردم بسیار مهم است.
احمدزاده به تامین و ذخیره دارویی  جهت پیش بینی هرگونه احتمال شیوع بیماری در استان تاکید کرد و اظهار داشت: روند واکسیناسیون در استان قابل تقدیر است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به تقویت نظام پیشگیری و نظارت بیشتر بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کنترل بیشتر بر واکسیناسیون خانم های باردار تاکید کرد.
استاندار به کنترل و نظارت بر مراسمات تشییع، تدفین و جشن و عروسی ها تاکید کرد و گفت: در خصوص این مراسمات براساس دستورالعمل و مصوبات ستاد ملی و استانی برای مقابله با کرونا کنترل ها و نظارت ها اعمال شود.

وی با بیان اینکه از ثبات نسبی شرایط کنونی شیوع کرونا نباید غافل شد، ابراز داشت: شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و باشت که وضعیت کرونایی آن نسبت به دیگر شهرستان ها بدتر است مورد توجه باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: هم اکنون ۱۵۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری می باشند که ۷۹ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
پرویز یزدانپناه از مردم استان خواست ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای دریافت واکسن نوبت اول، نوبت دوم و یادآور به مراکز منتخب واکسیناسیون مراجعه نمایند تا بتوانیم به پوشش همگانی برسیم و شاهد کنترل بیماری در استان باشیم.
وی اظهار داشت: ۴۰ پزشک متخصص به استان سهمیه اعلام شد که سهمیه هر شهرستان مشخص شده است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: از ابتدای توزیع واکسن کرونا تاکنون یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۰۸ دُز واکسن کرونا وارد استان شده که ۹۴۱ هزار و ۳۰۲ دُز آن تزریق شده است.
به گفته وی، بیشترین واکسن تزریقی در استان سینوفارم، برکت و آسترازنکا بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

سیروس عالی فرجا
Iran, Islamic Republic of
هر مدیری ادازه و کارش رو ول کرده چسپیده به کرونا که چه شد و چه نشد، حالا اون بنده خدایی که فوت کرده بگو آخه میخای زندش کنی یا بری خانوادشو حمایت کنی، اگه راست میگین جلو تلف شدن ملت را بگیرین
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1