کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

یک بیمار در کهگیلویه و بویراحمد تسلیم کرونا شد / شرایط تزریق دُز سوم واکسن

13 آذر 1400 ساعت 16:38

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 1026 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک بیمار جان خود را از دست داد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 1026 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک بیمار جان خود را از دست داد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز شنبه (13 آذرماه 1400) دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 149 بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که 71 نفر مبتلای قطعی و 11 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 83 هزار و 21 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی بیان کرد: از 267 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست های PCR و رپید تست حدود 24 درصد موارد مثبت بودند، بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه بودند.
یزدان پناه از مردم استان خواست بیماری کرونا و قدرت کشندگی این بیماری را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی حتما از ماسک استفاده کرده، رعايت فاصله فيزيكي، عدم شرکت در تجمعات و دورهمی‌ها، از رفتن به سفر‌های غیرضروری و مکان‌های پر خطر مثل مراکز بهداشتی و درمانی، آرامستانها، بوستان‌ها و بازارهاي شلوغ و بدون تهويه مناسب خودداری کنيد.

وی خاطر نشان کرد: همچنين چنانچه سه ماه از تزريق دوز دوم واكسن هاي سينوفارم، بركت و بهارات گذشته است حتما دوز سوم همان واكسن را تزريق نمايند و ٦ ماه از تاريخ تزريق دوز دوم نيز يادآور آسترازنيكا و يا پاستوكووك را تزريق نماييد و چنانچه واكسن تزريق شده از نوع آسترازنيكا و اسپوتنيك باشد حتما ٦ ماه بعد از نوبت دوم، نوبت يادآور را تزريق نماييد.


کد مطلب: 441990

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441990/یک-بیمار-کهگیلویه-بویراحمد-تسلیم-کرونا-شرایط-تزریق-د-ز-سوم-واکسن

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1