کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

تبعیض تا عمق جان؛ استخدام‌های بی‌ضابطه و ردیف‌های غیرقانونیِ یک مدیر میانی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / لزوم ورود جدی نهادهای نظارتی

7 آذر 1400 ساعت 19:50

بر اساس اطلاعات به دست رسیده، مدیر پشتیبانی و امور رفاهی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اقدام به جذب نیروهای بی‌ضابطه‌ی بسیاری کرده است. اسامی افراد جذب شده در دفتر کبنا نیوز موجود است. زمانی که یک مدیر میانی دست به چنین اقدامات غیرقانونی می‌زند و از سهمیه‌ی خود ده‌ها نفر را جذب می‌کند که همگی نیز از آشناها و نزدیکان او هستند، به طور جد می‌توان از گسترش فساد اداری و سازمانی سخن گفت.


بر اساس اطلاعات به دست رسیده، مدیر پشتیبانی و امور رفاهی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اقدام به جذب نیروهای بی‌ضابطه‌ی بسیاری کرده است. اسامی افراد جذب شده در دفتر کبنا نیوز موجود است. زمانی که یک مدیر میانی دست به چنین اقدامات غیرقانونی می‌زند و از سهمیه‌ی خود ده‌ها نفر را جذب می‌کند که همگی نیز از آشناها و نزدیکان او هستند، به طور جد می‌توان از گسترش فساد اداری و سازمانی سخن گفت.
به گزارش کبنا استخدام‌های بی‌ضابطه این روزها در محافل اداری و سیاسی کهگیلویه و بویراحمد بر سر زبان‌ها افتاده است. استاندار کهگیلویه و بویراحمد چندی پیش در شورای اداری استان از این نوع استخدام‌ها  انتقاد کرد و خواستار اخراج این نیروها از ادارات استان شد. دیروز نیز حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه (5 آذر ماه ۱۴۰0) در انتقاد به استخدام‌های فله‌ای گفت: در بحث جذب نیرو در مسیر عدالت جلو نرفته‌ایم؛ برخی خانواده‌ها تا چند فرزند آنها استخدام شده و خانواده‌ای است که حتی یک نفر آنها به کار گرفته نشده است. برای همه ما زشت است که کسی پارتی نداشته باشد در این کشور نتواند مشغول به کار شود. وی در ادامه افزود: به چه حقی یک مدیرکل ۴ سهمیه‌ی استخدامی دارد؟
این انتقادات در حالی مطرح شده است که اخیراً نیز در رسانه‌های استان به طور مکرر به این نوع از استخدام‌ها پرداخت شده است. اما به نظر می‌رسد برخی از ادارات و نهادها در استان کهگیلویه و بویراحمد، سهم بیشتری از این استخدام‌های بی‌ضابطه را به خود اختصاص داده‌اند. دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یکی از همین نهادهاست. بر اساس اطلاعات به دست رسیده، مدیر پشتیبانی و امور رفاهی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اقدام به جذب نیروهای بی‌ضابطه‌ی بسیاری کرده است. اسامی افراد جذب شده در دفتر کبنا نیوز موجود است. زمانی که یک مدیر میانی دست به چنین اقدامات غیرقانونی می‌زند و از سهمیه‌ی خود ده‌ها نفر را جذب می‌کند که همگی نیز از آشناها و نزدیکان او هستند، به طور جد می‌توان از گسترش فساد اداری و سازمانی سخن گفت. برای افکار عمومی این سؤال مطرح است که با وجود تأکیدات مکرر استاندار چرا باید یک مدیران میانی در یک دانشگاه، نه حتی یک مدیر ارشد چنین اختیاراتی داشته باشد؟ چرا با وجود چنین شیوه‌ی جذب و استخدام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یک بار موضع نگرفته و پاسخی نداده است؟ چرا پرویز یزدانپناه تا کنون توجهی به تأکیدات استاندار نکرده است؟
علاوه بر موارد گفته شده، در خصوص این مدیر میانی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اطلاعاتی به دست رسیده که نشان از ابلاغ و اختصاص ردیف غیر قانونی یکی از مسئولین به ایشان دارد؛ بر اساس اطلاعات به دست رسیده، ردیف مورد درخواست، کارشناس مسئول آزمایشگاه جامع تحقیقات علوم پزشکی است. داستان از این قرار است که یکی از نیروهای فرزند شهید که به عنوان نیروی رسمی با مدرک دکتری در ردیف کارشناس مسئول آزمایشگاه تحقیقات مشغول می‌شود که بعد از تغییرات نمایندگان و ریاست، مدیر پشتیبانی و رفاهی دانشگاه به صورت شخصی درخواست کتبی به معاونت پشتیبانی و مدیر تشکیلات سازمانی داده و در تاریخ  30 /9 /99 طی بند 48 صورت جلسه منابع انسانی به امضا برخی از مدیران، ردیفی که در اشتغال فرزند شهید بوده را بدون موافقت شخص، و یا موافقت واحد ازمایشگاه، معاونت پژوهشی (مقصد) و حتی بدون اطلاع معاونت آموزش (مبدا) می‌گیرد. علاوه بر بی‌اطلاعی یا موافقت واحدها، در اشتغال بودن ردیف توسط این فرزند شهید، مدیر پشتیبانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی فاقد شرایط احراز پست بوده و اصلا در واحد مربوطه که کاملا تخصصی است و نیاز به اگاهی از تکنیک‌ها و کار با ابزارها و دستگاه‌های ازمایشگاهی دارد، کار نکرده یا ابلاغ نداشته است. حال در سال 1400، که این فرزند شهید در حال طی نمودن مراحل فراخوان هیئت علمی بوده، با یکی از کارکنان دانشگاه برای درخواست این ردیف بعد از جذب در فراخوان هماهنگ می‌کند. آقای فالان با موافقت مدیر آزمایشگاه، طی چندین بار با معاونت پژوهشی درخواست ردیف کارشناس مسئول را می‌دهد که معاون پژوهشی در پاسخ به ایشان تاریخ 2/ 3/ 1400 کتبا اعلام می‌نماید که ردیف در اختیار این فرزند شهید است و تا زمانی که ایشان مراحل هیئت علمی‌اش تمام نشود یا جذب نشود امکان دادن ردیف به هیچ شخصی نیست و کاملا خلاف است. این در حالی است که مدیر پشتیبانی و رفاهی دانشگاه یکسال قبل به طور غیر قانونی و اطلاع دیگران این ردیف را صاحب شده است. بعد از آن این فرزند شهید از طریق معاونت‌های پشتیبانی و پژوهشی، حراست و بازرسی دانشگاه  پیگیری می‌نماید اما به علت برخی کارشکنی‌ها، فشار مدیران و... موفق نمی‌شود کاری کند و نامه به بازرسی وزارت خانه می‌دهد. بعد از ان که پیگیری‌های ایشان زیاد شد معاونت پشتیبانی بدون توجه به ضوابط و قوانین خارج از کمیته دستور دادن ردیف مذکور به مدیر رفاهی و پشتیبانی دانشگاه نموده و در حکمش وارد شد.
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یا بنگاه کاریابی خانواده‌گی
اما مهم‌تر از همه شیوه‌ی عجیبی از جذب نیرو است که مدیر پشتیبانی و امور رفاهی در پیش گرفته است. تا پیش از این رسم بر این بود که یک مدیر از هم‌طایفه‌ای‌ها و از افراد دور و نزدیکِ خود به صورت غیرقانونی جذب می‌کردند. اما حال این مدیر میانی تنها افرادی را جذب کرده است که از نزدیک‌ترین بستگان او هستند. اسامی این افراد که همگی از حلقه‌ی نزدیکان او هستند در دفتر کبنانیوز موجود است. علاوم بر چنین شیوه جذبی، برخی از افراد را که نسبت استخدامی با دانشگاه علوم پزشکی ندارند را برای دریافت وام به برخی از بانک‌ها معرفی نموده است. اسامی این افراد نیز در دفتر کبنانیوز موجود است. (م. د)، (ی. م از بستگان نزدیک)، (ر. ه پسر عمو)، (م. ر)، (م. آ)، (س. ح)، (ع. ن). این تنها برخی از اسامی افرادی است که به این شیوه‌ی بکارگیری شده‌اند. گویی پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از این شیوه‌ی جذب نیرو بی‌اطلاع است. او برادرش را در مرکز بهداشت مادوان به کار گرفته و دامادش را در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، شنیده‌ها حاکی از آن است که یزدانپناه به دلیل اعتمادی که به مدیر پشتیبانی دانشگاه داشته است نسبت به این شیوه جذب نظارتی نداشته است.
گفتنی است تأکید کبنا نیوز بر مدیرانی است که بی‌توجه شایسته‌سالاری، اقدام به استخدام‌های غیرقانونی کرده‌اند. اما بر همگان روشن است که کادر درمان به ویژه در دو سال اخیر با وجود تمامی کاستی‌ها، از جان خود برای مراقبت از افراد مایه گذاشته‌اند. کادر درمان به خصوص در استان کهگیلویه و بویراحمد در شرایط به وجود آمده پس از کرونا علی رغم حقوق و مزایای ناکافی آنچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند. اما حال می‌بینیم که برخی از مدیران بی‌توجه به ضوابط موجود، تعداد زیادی از نزدیکان خود را در هر جا که توانسته‌اند جذب کرده‌اند.
کبنا نیوز تا زمان تعیین تکلیف این نیروها و نیز سایر نیروهای جذب شده بی‌ضابطه در سایر ادارات دولتی کهگیلویه و بویراحمد، بدون هیچ‌گونه غرض‌ورزی این موضوع را مطالبه‌گری خواهد کرد. مطالبه‌ی کبنانیوز از مسئولین ارشد استانی ورود هر چه سریع‌تر برای پایان دادن به چنین رویه‌های نادرستی است.


کد مطلب: 441792

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441792/تبعیض-عمق-جان-استخدام-های-بی-ضابطه-ردیف-های-غیرقانونی-یک-مدیر-میانی-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-لزوم-ورود-جدی-نهادهای-نظارتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1