تاریخ انتشار
شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : ۴۴۱۷۶۱
ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / کرونا و مدارس استان / زارع‌پور رضایت دارد، یزدان‌پناه نگران است (+ فیلم )

۱
۰
آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / کرونا و مدارس استان / زارع‌پور رضایت دارد، یزدان‌پناه نگران است (+ فیلم )
کبنا ؛ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید جواد هاشمی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان شماره یک استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا، در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله اینکه تعداد پنج شهرستان استان وضعیت آبی دارند ۱۶ نفر در آی‌سی‌یو بستری هستند و اینکه کدام شهرستان بیشترین درصد ابتلا را به خود اختصاص داده است در این نشست همچنین به موضوع واکسیناسیون و تعداد واکسن‌های دریافت شده در استان اشاره شد.

   
پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

واکسیناسیون برای ویروس آفریقایی موثر است
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: واکسیناسیون برای ویروس آفریقایی موثر است و در استان باید آمادگی برای ویروس وجود داشته باشد و واکسیناسیون در دستور کار قرار بگیرد.
پرویز یزدانپناه افزود: در ایام کرونا ۴۷۱ هزار نفر به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند و کل افراد بستری شده در بیمارستان ۲۸ هزار و ۵۵۲ نفر بوده‌اند.
وی با بیان اینکه ۲۸ هزار و ۳۸۵ نفر نیز از بیمارستان ترخیص شده اند، گفت: اکنون ۱۶۷ نفر در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد، ۷۲ نفر مبتلای قطعی بوده و ۱۶ نفر نیز در بخش مراقب‌های ویژه بستری هستند.
یزدانپناه افزود: تعداد فوتی‌ها با تست مثبت پی سی آر ۹۹۲ نفر است و استان از نظر میزان بروز بیماری در کشور رتبه دوم را دارا است.
وی تصریح کرد: در طی هفته‌های آتی احتمال تصاعدی شدن موارد مرگ و میر در استان وجود دارد.
هر چند تب کرونا در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد تا حدود زیادی فروکش کرده و اکنون پنج شهرستان از مجموع ۹ شهرستان در وضعیت آبی به سر می‌برند و تنها یک شهر نارنجی در استان داریم اما باز هم مردم دغدغه فرزندان خود را دارند و برای فرستادن آنها بر سر کلاس های درس تردید دارند. محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: در زمینه واکسینه کردن مجموعه فرهنگی اعم از آموزش و پرورش، مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه ها در کشور این استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
 همچنین در این نشست اعلام شد که استان کهگیلویه و بویراحمد بهترین عملکرد را در واکسینه کردن دانش آموزان و فرهنگیان به نسبت کل کشور داشته که زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش گزارشی در این خصوص ارائه کرد.

 اما پس از گزارش مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی ارائه داد و نوشت: بنا بر گزارش‌های رسیده و بازدیدهای به عمل آمده طی چند روز اخیر و پس از بازگشایی مدارس از اول آذر، رعایت دستورالعمل‌ها در مدارس چندان رضایت بخش نبوده است.

     
صحبت‌های مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت مدارس در شرایط کرونایی

پرویز یزدان‌پناه این را گفت که در مدارس روستایی استفاده از ماسک وضعیت خوبی ندارد و همچنین اعلام کرد که تهویه مدارس نیز به خوبی دیده نشده با این تفاسیر باید گفت که استان در واکسینه کردن دانش‌آموزان و معلمین اقدامات خوبی کرده اما در خصوص دستورالعمل‌ها ضعیف بوده‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با ابراز نگرانی، گفت: دیده شده که والدین در مدرسه حضور پیدا می‌کنند و در دفتر مدیر حضور گسترده دارند که آموزش و پرورش باید از چنین اقدامی جلوگیری کند و اجازه ندهد ازدحام حضور والدین در مدرسه‌ها باشد.
 البته معاون سیاسی استاندار هم اظهار نگرانی کرد و خواست که دستورالعمل ها در مدارس بیشتر و با دقت مورد توجه قرار گیرند چرا که کودک و نوجوان به خودی خود شاید این دستورالعمل‌ها را جدی نگیرد و باید مسئولان آموزش و پرورش تدبیری برای آن بیندیشند.

تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای معلمان کهگیلویه وبویراحمد در اولویت است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد گفت: با توجه به بازگشایی مدارس، اهتمام ویژه‌ای برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای معلمان استان وجود دارد.
 محمد مهدی بانشی در این نشست، اظهار داشت: نظر به اینکه پس از حدود چهار ماه از تزریق واکسیناسیون، ایمنی افراد در برابر کرونا پایین می‌آید و بیشتر معلمان واکسن برکت و سینوفارم دریافت کرده‌اند، می‌طلبد تزریق دز سوم برای آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.
 وی افزود: بازگشایی مدارس استان باید به صورت پلکانی صورت می‌گرفت اما سرعت بازگشایی‌ها زیاد بود به همین خاطر باید تدابیر لازم برای کنترل هر چه بهتر بیماری کرونا اندیشیده شود.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد تصریح کرد: سرعت شیوع سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی بسیار بالاست و باید مراقبت‌های لازم در این رابطه انجام گیرد.
 بانشی ابراز داشت: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صنوف استان ۷۲ درصد است و ظرف ۲ هفته گذشته ۱۶ مورد از این صنوف پلمپ شده‌اند.
 وی تاکید کرد: ۲ هزار و ۱۵۲ مورد بازدید از این اصناف صورت گرفت و ۱۲۳ مورد از آن‌ها به مراجع قضایی استان معرفی شدند.



 تدبیر لازم برای کنترل سویه جدیدکرونا درکهگیلویه وبویراحمد اندیشیده شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آغاز شیوع سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی (نوع جهش یافته جدید این ویروس)، نیاز است که تدابیر لازم در استان برای کنترل این ویروس اندیشیده شود.
سید جواد هاشمی اظهار داشت: بر اساس اظهارات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی سرعت انتشار این ویروس نیز بالاست.
 وی افزود: تسریع در امر واکسیناسیون کمک زیادی به کنترل ویروس کرونا در استان خواهد کرد و تا حد زیادی شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا را کاهش خواهد داد.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تدوین نقشه راه یکساله مقابله با کرونا در استان نیازمند کار کارشناسی است که به سرانجام رضایت بخشی برسد.
 هاشمی ادامه داد: در این طرح به عنوان یک نقشه راه و چراغ راهنمای استان در زمینه کرونا تمامی آسیب‌ها، تهدیدات و نقاط ضعف احصا می‌شود.
 وی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان، ابراز داشت: روند بیماری در استان کاهشی بوده اما همچنان مردم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر داشته باشند.

 رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداتشتی در مدارس استان مد نظر باشد
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازگشایی مدارس استان، تصریح کرد: به طور مکرر بازدید از مدارس استان از سوی گروه‌های بهداشت صورت می‌گیرد و در برخی موارد گزارش شده که تهویه هوا در چندین مدرسه در استان به درستی رعایت نمی‌شود.
 هاشمی ابراز داشت: دانش آموزان در مدارس مناطق محروم به ویژه روستاهای استان به دلیل فقر مادی از لحاظ تأمین ماسک و سایر اقلام بهداشتی مشکل دارند که می‌طلبد اداراتی همچون هلال اهمر و دیگر ارگان‌ها مساعدت لازم برای تأمین موارد مورد نیاز آن‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.
 برگزاری مراسمات شلوغ عزا و عروسی در استان نگران کننده است
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: برگزاری مراسمات تشییع و عروسی در استان از حد گذشته است و مردم در این تجمعات بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور می‌یابند.
 هاشمی افزود: این تجمعات ممکن است که منجر به افزایش شمار مبتلایان در استان و در نهایت بیشتر شدن مرگ و میرهای ناشی از کرونا شود.
 وی گفت: باید دستگاه‌های نظارتی ورود کنند و مانع از برپایی چنین مراسمات شلوغی در استان شوند تا جان مردم به خطر نیفتد.
 


 دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بر اساس گزارش عملکرد واکسیناسیون کووید ۱۹ نظام آموزشی کشور تا ۳۰ آبان ماه، رتبه نخست کشور را در واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان استان کسب کرد.
 سال تحصیلی جدید تعداد ثبت نامی‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
 ۱۷۱ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.
 هم اینک ۱۶۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که ۷۲ نفر مبتلای قطعی و ۱۶ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
 از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۸۲ هزار نفر بهبود یافته گزارش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
زیر۱۲ ساله ها واکسن زده نشده .بعنوان یک پدر اگر اتفاقی برای فرزندم بیافتد بر علیه هادی زارع بانشی و یزدانپناه اعلام جرم خواهم کرد
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1