تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب : ۴۴۱۷۴۵
کبنا گزارش می‌دهد؛

چرا شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد دو سال اعتبار پردیس هنری گچساران را نداد؟ / لزوم توجه مدیران به زیرساخت های فرهنگی

۰
چرا شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد دو سال اعتبار پردیس هنری گچساران را نداد؟ / لزوم توجه مدیران به زیرساخت های فرهنگی
کبنا ؛پردیس هنری شهرستان گچساران که با امید به بهره برداری در سال 99 کلنگ زنی شد، فاز اول آن با 13 میلیارد تومان اعتبار به اتمام رسید، ولی پس از آن روند کار بسیار کند و راکد شد و در حال حاضر نیز در سال 1400 لنگ اعتبارات مانده است. اعتبار احداث این پروژه از محل اعتبارات استانی درنظر گرفته شد، تا سال 97 حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی طرح است، با این حال دو سال است که اعتبارات اختصاص یافته به این طرح جذب نشده و به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران، گویا در طرح دیگری جذب شده است.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، مجتمع پردیس هنری در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۱۵۰ متر مربع و زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در دو ساختمان ۲ و ۳ طبقه در ضلع شمالی ادارات شهرستان گچساران واقع شده، محلی که جونان این شهر، سال‌ها است از وجود آن بی بهره بوده‌اند. گچساران با وجود اینکه استعدادهای هنری زیادی را پرورش داده ولی سالها است که از فضاهای فرهنگی محروم است. در صورتی که بودجه ریزی در استان بصورت متوازنی در بین پروژه‌های مختلف راه و آب و فرهنگی و اجتماعی توزیع می‌شد، شاید این پروژه فرهنگی تاکنون به بهره برداری رسیده بود.
زیرساخت‌های فرهنگی در هر جامعه‌ای باید دوشادوش زیرساخت‌های دیگر احداث شوند و دور شدن از این نوع نگاه، پیامدهای اجتماعی، فرهنگی زیادی را به وجود خواهد آورد که در نگاه اول قابل مشاهده نیستند، تنها با نگاه عمیق و دغدغه مند است که واقعیت‌های جامعه را می‌توان مشاهده کرد. اگر طی این سه سال، به اندازه احداث 4 کیلومتر جاده، یعنی به اندازه 16 میلیارد تومان به این زیرساخت فرهنگی تزریق می‌شد، در حال حاضر شاهد بهره برداری از این طرح می‌بودیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران در این خصوص گفت: اعتباری که برای پروژه پردیس هنری درنظر گرفته شد، جذب نشد و همین باعث شده که پروژه به مدت دو سال راکد بماند.
امیرحسین نوروزی با بیان اینکه «4 میلیارد تومان در سال 1400 به این طرح اختصاص داده شده» اظهار کرد: تخصیصی که داده شده کفاف پیشرفت پروژه را نمی‌دهد و هنوز هم این میزان اعتبار به طرح تزریق نشده است.
نوروزی گفت: درخواست جدی ما از فرمانداری گچساران و اداره راه و شهرسازی پیگیری و تخصیص اعتبارات است و پیش از این هم مکاتبات و پیگیری‌های فراوانی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان داشتیم.
وی بیان کرد: قطعاً پروژه در این چند ساله دچار اصطحلاک نیز شده است.
وی گفت: اعتباراتی که اختصاص داده شد، در چند و چون جابجایی آن نبوده‌ام، ولی اگر در سال 97 اعتبارات جذب داده می‌شد الان پروژه بهره برداری رسیده بود.
نوروزی بیان کرد: با این وضعیت بودجه ریزی گشایشی حاصل نمی‌شود.
نوروزی اظهار کرد: شهر گچساران، در همین برهه به اینگونه مکان‌ها نیاز دارد و درخواست ما این است که توجه بیشتری به این پروژه شود.
مبالغی که درنظر گرفته‌اند کفاف کار را نمی‌دهد.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گچساران نیز گفت: تخصیص اعتبارات این پروژه در دست شورای برنامه ریزی استان است.
گندمکار همچنین از انجام مصاحبه امتناع کرده و گفت: من اجازه ندارم مصاحبه کنم. (اگر رئیس اداره به عنوان بالاترین فرد اجرایی در شهرستان، اجازه مصاحبه در خصوص یک پروژه را ندارد، پس چه کسی باید پاسخگو باشد؟ آیا این نشانه بارز شانه خالی کردن از مسئولیت نیست؟)
اینکه چرا شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد دو سال اعتبار پردیس هنری گچساران را نداده و اعتبار آن به پروژه‌های دیگر اختصاص یافته، پرسشی است که مسئولان باید پاسخ دهند. نداشتن نماینده، کاهش اعتبارات نفت، خالی بودن نگاه مدیران از توازن و عدم توجه به زیرساخت‌های فرهنگی، از عواملی است که می‌توان در این خصوص نام برد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1