کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد؛

جریان آب انتقالی از اصفهان به یزد قطع شد (+ فیلم)

5 آذر 1400 ساعت 12:18

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: خط انتقال آب به یزد مورد تعرض قرار گرفت و جریان آب انتقالی دوباره قطع شد.


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: خط انتقال آب به یزد مورد تعرض قرار گرفت و جریان آب انتقالی دوباره قطع شد.
به گزارش کبنا، محمدمهدی جوادیان زاده در گفتگو با مهر اظهار کرد: در پی تعرض مجدد به تأسیسات خط اول انتقال آب یزد، جریان آب انتقالی دوباره قطع شد.
وی افزود: براساس گزارشات واصله و بررسی‌های میدانی انجام شده در منطقه، مشخص شد حوضچه‌های ۳۲۷ و ۳۳۰ با لودر تخریب شده و حجم خسارات زیادی را به‌وجود آورده است و آب انتقالی بر اثر این اتفاق در حال حاضر قطع است.



جوادیان زاده عنوان کرد: هم اکنون اکیپ‌های امدادی در حال اصلاح حوضچه‌ها هستند.
فیلمی از تخریب خط لوله انتقال آب به یزد در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده است.
    
در پی قطعی آب انتقالی؛  تانکرهای آب در مناطق مختلف یزد مستقر شد

به دنبال تخریب تاسیسات خط انتقال آب به یزد و قطعی آب مناطق گسترده‌ای از استان به ویژه شهر یزد، آبرسانی سیار در شهر یزد آغاز شده است.
 مدیرعامل آبفای استان یزد در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: در پی قطعی آب انتقالی و قطعی آب در برخی مناطق، تانکرهای سیار آب در سطح شهر مستقر شد.
 علی اصغر ریاضتی عنوان کرد: تانکرهای آب در خیابان ایمان، چهارراه باقریه، جنب مسجد امام محمدباقر (ع)، خیابان ایمان جنب بوستان اول کوچه امام خمینی (ره)، میدان همافر، خیابان خلیل حسن بیگی جنب اورژانس، خیابان خلیل حسن بیگی ابتدای خیابان وحدت جنب چاه جهانفر، بلوار عابدی از طرف بلوار ۱۷ شهریور جنب پیام نور، خیابان جدید مابین عابدی و حسن بیگی مستقر شده‌اند تا شهروندان بتوانند آب آشامیدنی خود را تأمین کنند.
 وی افزود: به دلیل مشکلات موجود در خط انتقال آب استان یزد، میزان فشار آب در شهر یزد با افت شدید و در برخی نقاط با قطعی آب مواجه شده است.
 ریاضتی عنوان کرد: به محض استقرار تانکرهای جدید آدرس آنها به اطلاع مردم شهر یزد خواهد رسید.
 گفتنی است؛ به علت گستردگی تخریب‌های انجام شده، احتمال طولانی شدن زمان تعمیرات وجود دارد و مسئولان شرکت آب منطقه‌ای احتمال می‌دهند که قطعی آب در برخی مناطق استان تا ۴۸ ساعت ادامه پیدا کند.
 
 آب در مناطق گسترده‌ای از استان یزد قطع شد

آب شرب یزد به دنبال تعرض به خط آب انتقالی در استان همجوار، در مناطق گسترده‌ای از استان قطع شد.
مهر نوشت؛ از ساعت ۱۰ صبح امروز (جمعه)، آب بسیاری از مناطق استان یزد که از آب خط انتقالی استفاده می‌کردند، قطع شده است. 
در مرکز استان تقریباً در همه مناطق آب قطع شده و در برخی مناطق محدود دیگر نیز آب به فشار بسیار کمی در جریان است.
 شنیده‌ها حاکی از آن است که به علت حجم بالای تخریب‌ها، کار مرمت تاسیسات تخریب شده به احتمال زیاد ۴۸ ساعت زمان نیاز داشته باشد.
 مسئولان استان تمهیدات لازم را برای آبرسانی سیار و استقرار تانکرها در مناطقی از سطح شهر اندیشیده‌اند اما به نظر می‌رسد آب ذخیره سازی شده چند ساعت بیشتر کفاف نیاز مردم را ندهد بر این اساس مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند.
 گفتنی است؛ شب گذشته گروهی از معترضان انتقال آب به یزد در استان همجوار، با دو دستگاه لودر اقدام به تخریب تاسیسات خط انتقال آب به استان کردند. 
 آب شرب و کشاورزی مناطق خشک نباید به مصرف صنایع برسد
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان ضمن انتقاد از مدیریت آب گفت: آب شرب و کشاورزی مناطق خشک نباید به مصرف صنایع برسد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان با اشاره به اعتراضات اخیر مردم اصفهان و چهارمحال و بختیاری در اعتراض به کم آبی اظهار داشت: اعتراض حق مردم است ولی باید توجه داشت که این پدیده یک شبه رخ نداده است.
 وی با بیان اینکه در بخش آب نیازمند یک مدیریت اساسی هستیم، ابراز داشت: پیش از انقلاب هیج توجهی به این موضوع نمی‌شد و بعد از انقلاب هم توجه شد ولی کافی نبود.
 نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه مدیریت آب مطلوب و مقبول مردم نیست، تصریح کرد: آب شرب و کشاورزی مناطق خشک نباید به مصرف صنعت به خصوص صنایع آب بر برسد.
 وی با اشاره به اینکه آب شری و زمین کشاورزی را نمی‌توان جابجا کرد، تاکید کرد: ولی صنایع به خصوص از نوع آب بر را می‌توان جابجا کرد که این موضوع باید مدیریت شود.
 آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه در برخی از کشورهای همسایه شاهد استفاده از آب دریا برای رفع کم آبی هستیم، افزود: لازم است مدیران و مسئولین کشور با استفاده از آب شیرین کن راهی برای تأمین آب به خصوص در مناطق همجوار با دریاهای جنوب داشته اتخاذ کنند. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بین توقع و انتظار از یک سو و انتقاد از سوی دیگر تفاوت وجود دارد، گفت: مهار بازار، کنترل قیمت، ثبات ارز و کنترل بورس جز توقعات و انتظارهای مردم است که دولت باید برای حل سریع آنها چاره اندیشی کند.
 نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بخش دیگری از علل تنش کم آبی را مربوط به کاهش نزولات جوی دانست و تاکید کرد: در شرایط کنونی بیش از ۳۰۰ شهر در ۲۵ استان کشور درگیر کم آبی هستند که این موضوع به یک چالش جدی تبدیل شده است.
 وی با اشاره به اینکه تنش آبی نه فقط در ایران بلکه برای تمام جهان یک چالش و دغدغه جدی است، ادامه داد: حدود دو سوم جمعیت جهان حداقل یکماه از سال را در شرایط کم آبی شدید به سر می‌برند.


کد مطلب: 441718

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441718/جریان-آب-انتقالی-اصفهان-یزد-قطع-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1