تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۴۴۱۶۹۰
در پنجمین جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری؛

درخشش فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره کشوری

۱۳
۵
درخشش فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره کشوری
کبنا ؛مراسم اختتامیه کشوری پنجمین جشنواره «نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری» با هدف تولید محتوای مناسب آموزشی و خلاق و نوآور پس از چهار روز فعالیت به کار خود پایان داد.
به گزارش کبنا نیوز، دو تیم از شهرستان گچساران رتبه‌های برتر جشنواره «نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری» را از آن خود کردند؛ همچنین این دو تیم از مجموع 189 اثر به میزبانی استان خراسان رضوی نیز رتبه اول را کسب کردند.
رتبه اول فرایند سنجش عملکردی درس مطالعات اجتماعی به «فاطمه حسن‌پور»، «فرشته هاشم‌پور» و «رقیه مبارکی» رسید و همچنین «فرزانه هاشم‌پور»، «ناهید کشکولی» و «سیده معصومه شاهمیرنسب» درس هنر به صورت مشترک رتبه اول تدریس کشوری را از آن خود کردند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش
 گفت: برگزاری جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری، باید در محصول نهایی یعنی دانش‌آموزان و تغییر شیوه فکر کردن و سبک یادگیری آن‌ها مؤثر باشد. 
علیرضا کمرئی اظهار کرد: همکاران شرکت کننده در این جشنواره علاوه بر مشارکت در یک رقابت سالم علمی با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی‌های حرفه‌ای خود، در راستای کیفیت بخشی به فرآیند‌های یاددهی و یادگیری و ترویج روش‌های خلاقانه در حیطه آموزش گام بر می‌دارند. 

وی با بیان این که امیدواریم برگزاری این جشنواره کمک کند تا حرفه‌ای‌تر عمل کنیم و اثربخشی فعالیت‌های خویش را افزایش دهیم، تصریح کرد: حرفه‌ای عمل کردن، بهره‌وری و اثربخشی کار معلم را افزایش می‌دهد، برگزاری این جشنواره‌ها به معلمان کمک می‌کند ضمن خود آگاهی در مورد توان حرفه‌ای خود آن را نقد و بهبود ببخشند، بهبود توان حرف‌های معلمی نیز عاملی برای بهبود کیفیت اثربخشی یادگیری دانش آموزان به شمار می‌رود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز بیان کرد: خلاقیت امری ذهنی است و وقتی به محصول تبدیل می شود نوآوری متولد می‌شود، لذا ابتدا باید معلم هایی داشته باشیم که از هنر خلاقیت‌های ذهنی در عرصه‌های مختلف بهره مند باشند.
کمرئی افزود: معلم ابتدا باید یادگیرنده خوبی باشد، نسبت به جمع‌آوری و طبقه‌بندی علمی اطلاعات همت کند، تا خلاقیت ذهنی داشته باشد و یادگیری خوبی ایجاد کند.
وی با بیان این که تلاش ما بهبود فرآیندهاست که آن تنها بخشی از نوآوری است، گفت: ما موظفیم دانش های مهارتی را آموزش دهیم دانش هایی که ثبات در یادگیری ایجاد می کنند. لذا باید به دنبال روش‌های برویم که این دانش های را توسعه دهد تا دانش آموزان در یادگیری پایدار وارد شوند و مهارت یادگیری را بیاموزند، روش هایی که مبتنی بر مهارت و درگیری یادگیرنده در فرایند آموزش هستند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان این که دانش‌آموزان باید پرسشگر باشند و یادگیری عمیق داشته باشند و ایده های نوآورانه تولید کنند، گفت: برگزاری این گونه جشنواره‌ها باید در محصول نهایی یعنی دانش آموزان و تغییر شیوه فکر کردن و سبک یادگیری آنها مؤثر باشد، باید کیفیت یادگیری دانش آموزان را از طریق برگزاری این گونه جشنواره‌ها را افزایش دهیم.
قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی در این نشست ضمن تقدیر از تمامی همکاران فعال سراسر کشور که در زمینه تمهید مقدمات برگزاری این جشنواره تلاشی مضاعف داشته‌اند و همچنین کلیه همکاران فعال در دبیرخانه این جشنواره و داوران، گفت: فرآیند آموزش و یادگیری شامل اجزای چون آموزش دهنده، مخاطب و محتوا است، معلم مهمترین جز است و می‌تواند عاملی مهم برای ایجاد تغییر و تحولات اساسی و موثر در فرایند آموزش و یادگیری باشد. 
وی در ادامه افزود: یکی از محاسن برگزاری اینگونه جشنواره‌ها شناسایی همکاران توانمند در سراسر کشور است.
بنا بر این گزارش، این جشنواره با حضور مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی برگزار شد. 

کبنا را در اینستاگرام دنبال کنید؛
www.instagram.com/kebnanewsir
برچسب ها :
پنجمین جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد بانوان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد فاطمه حسن پور فرشته هاشم‌پور رقیه مبارکی فرزانه هاشم‌پور ناهید کشکولی سیده معصومه شاهمیرنسب معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش علیرضا کمرئی جشنواره نوآوری درخشش فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد درخشش فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره کشوری قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی دانش‌آموزان گچساران و باشت گچساران کهگیلویه وبویراحمد , کهگیلویه , سی‌سخت , دهدشت , بهمئی , لیکک , سرفاریاب , چرام , لنده , گچساران , دوگنبدان , باشت , بویراحمد , یاسوج , سی سخت , دنا , آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد شورای آموزش و پرورش شورای آموزش و پرورش بویراحمد شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد آموزش و پرورش گچساران معاون آموزش و پرورش بویراحمد خراسان رضوی استان خراسان رضوی
نام شما

آدرس ايميل شما

مبینا اکبری
Iran, Islamic Republic of
درود بر اساتید خوبم در دبیرستان نیایش خانم حسن پور و خانم هاشمپور واقعا بهترین هستند و عالی درس می دن مبارک باشه اساتید عزیزم
ثریا نوشادی
Iran, Islamic Republic of
خانم فاطمه حسن‌ پور بهتون تبریک میگم
هستي
Iran, Islamic Republic of
خانم حسن پور معلم عزيزم شما بينظير هستيد
Iran, Islamic Republic of
درود بر گچساران ومعلمهای خوب گچسارانی .
رحمتیان
Iran, Islamic Republic of
این افتخاربزرگ راتبریک عرض می نمایم امیدوارم که استان قدرشناس باشد
راضیه علی نژاد
Iran, Islamic Republic of
خانم کشکولی بی نظیر هستن حقشونه
علی
Iran, Islamic Republic of
.. بعدسی سال حق معلم رو نمی دهید .با چه رویی دم از فرهنگ می زنید .
نازنین
United States
درود بر خانم مبارکی پرتلاش
آرزوی موفقیت روز افزون
شما عالی هستین
Iran, Islamic Republic of
اخه خدایی هنر هم شد درس استان‌های دیگه چون شرکت نکردند استان ما را اول اعلام کردند
نازنین
United States
حتما باید یه انرژی منفی باشه
اینم با احترام تقدیم به شما
آخه یه تبریکی چیزی ازتون کم می کنه
معلم
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر شما که حق فرهنگی رو نمی دید .بعد جشنوره می زارید. ..یک معلم.
معلم
Iran, Islamic Republic of
بعد بازنشستگی .می فهمید سی سال بیگاری.بعد حقتورو نمی دن
پرنیان اکبری
Iran, Islamic Republic of
خانم حسن پور افتخار می کنم سه سال دانش آموزتان بودم .شما بی نظیر بودید و هستید
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
1