کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

اعتبار بیاورید؛ بازدید بدون نتیجه از دست هر کسی بر می‌آید!

4 آذر 1400 ساعت 14:18

بر اساس گفته پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد که در آیین کلنگ زنی پروژه کمربندی یاسوج با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت که بیش از 16 درصد از تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد در این محور اتفاق می‌افتد این در حالی است که پروژه مهم و پر تردد کمربندی یاسوج با وجود پیمانکار توانمند، اما متأسفانه لنگ اعتبارات است. مسئولان وعده داده بودند که خیلی سریع به او اعتبار برسانند، این کار صورت نگرفت و از طرفی رفتار همراه با تبعیض مسئولان راه و شهرسازی کار را برای این پروژه مهم و حیاتی سخت کرده است.


راه‌های ارتباطی به عنوان یکی از از پایه‌های توسعه هر منطقه و استان، همیشه مورد نظر مدیران و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بوده است.
به گزارش کبنانیوز، استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان عنوان یکی از استان‌هایی که به دلیل وجود منابع عظیم خدادادی، طبیعی و رودخانه‌ها و آب‌های جاری، معادن بی نظیر، ظرفیت‌های بالا در حوزه گردشگری، سرمایه گذاری و رونق اقتصادی مقوله راه برای آن حائز اهمیت است. اما این استان به دلیل راه‌های نامناسب و غیراستاندارد همچنان با گره‌های بن بستی روبرو است.
لازم است که استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ توسعه راه‌ها با وجود محرومیت‌های تاریخی و نبود کارخانه‌ها و سرمایه گذاران بزرگ بیشتر از سوی دولتمردان مورد توجه قرار بگیرد اگر چه نگارنده به هیچ وجه منکر خدمات نظام اسلامی در حوزه راه به استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌شود اما افزایش تصادفات و نقاط حادثه خیز این استان و از طرفی به جهتی که این استان نیاز به توسعه و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال دارد، راه به عنوان یکی از محورهای توسعه باید در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از هر مسئله دیگری مورد توجه قرار بگیرد.
استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه راه کم ندارد. محور پاتاوه-دهدشت، محور بابامیدان - سمیرم - اصفهان، پروژه محور کمربندی یاسوج و ... از مهمترین پروژه‌ها در حوزه راه هستند. به سرانجام رساندن پروژه‌های راه به دو مؤلفه مهم نیاز دارند؛ یک نظارت و پیگیری مستمر و دقیق از سوی مدیران و دیگری تخصیص به موقع و کافی اعتبار. متاسفانه پروژه‌های راه استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نداشتن اعتبارات کافی پیشرفت کم و حرکت کندی دارند. ضرورت دارد که مسئولان عالی رتبه کشور به این موضوع توجه ویژه‌ای کنند. مشخصاً؛ یکی از محورهای حادثه خیز استان کهگیلویه و بویراحمد کمربندی یاسوج به سمت اصفهان است. بر اساس گفته پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد که در آیین کلنگ‌زنی پروژه کمربندی یاسوج با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت که بیش از 16 درصد از تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد در این محور اتفاق می‌افتد این در حالی است که پروژه مهم و پر تردد کمربندی یاسوج با وجود پیمانکار توانمند، اما متأسفانه لنگ اعتبارات است. مسئولان وعده داده بودند که خیلی سریع به او اعتبار برسانند، این کار صورت نگرفت و از طرفی رفتار همراه با تبعیض مسئولان راه و شهرسازی کار را برای این پروژه مهم و حیاتی سخت کرده است.
فرزاد نجات نیا معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده، یقیناً او در کنار سایر پروژه‌های راه و شهرسازی به موضوع محورهای مواصلاتی خواهد پرداخت. او باید بداند که تزریق اعتبار می‌تواند مشکلات این استان را در حوزه راه رفع کند و لاغیر. معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل راه و شهرسازی و فرزاد نحات نیا معاون پارلمانی وزارت راه اگر می‌توانند، پول اختصاص دهند و الا بازدید بدون نتیجه از دست هر کسی بر می‌آید.
 
 


کد مطلب: 441688

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441688/اعتبار-بیاورید-بازدید-بدون-نتیجه-دست-کسی-می-آید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1