کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرشاد بهشتی رئیس شورای شهرستان مارگون با ارسال یادداشتی مطرح کرد

درخواست از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سازمان بازرسی پیرامون تخلفات آزمون استخدامی

3 آذر 1400 ساعت 10:50

 فرشاد بهشتی رئیس شورای اسلامی شهرستان مارگون با ارسال یادداشتی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس سازمان بازرسی استان و نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون خواسته که به تخلفات آزمون فراگیر مرحله هشتم ورود کنند.


فرشاد بهشتی رئیس شورای اسلامی شهرستان مارگون با ارسال یادداشتی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس سازمان بازرسی استان و نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون خواسته که به تخلفات آزمون فراگیر مرحله هشتم ورود کنند.
به گزارش کبنا، این یادداشت به شرح زیر است؛
تعلل و تأخیر در بررسی تخلفات افراد غیر بومی که از امتیاز ۴۰٪ بومی در آزمون فراگیر مرحله هشتم مارگون بهره برده‌اند و ممکن است از رتبه ۸۰ به رتبه اول رسیده باشند و برخورد با آنها و عدم توجه به داوطلبین بومی و عدم دعوت از داوطلبینی که در صورت عدم تخلف افراد خاطی، باید به مصاحبه دعوت می‌شدند به هیچ عنوان قابل توجیه و پذیرفته نیست!
 
 بیشتر بخوانید:

کم‌کاری مسئولان و تخلف اشکار برخی داوطلبین، مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دستگاه‌های مرتبط با آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های دولتی

تخلفات آنچنان واضح و اشکارند که یک روز کاری برای بررسی تخلفات و اعلام نظر اِضافه‌ست و چند ماه فاجعه!!
 شهریور ماه سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام هشتمین آزمون فراگیر دولتی در حالی آغاز شد که چندین میلیون جوان تحصیل‌کرده‌ی بیکار و تشنه‌ی اشتغال، بدون درنگ به سایت سازمان سنجش مراجعه نمودند تا شانس خویش را برای برطرف کردن نیازهای اولیه زندگی‌شان، با اشتغال در یکی از دستگاه‌های دولتی امتحان کنند.
 روز بعد از ثبت نام، سازمان سنجش از اِعمال شرایط بومی‌گزینی بر اساس مصوبه ۱۶ شهریور ماه مجلس شورای اسلامی خبر داد و در نهایت بعد از کش و قوس‌های فراوان، داوطلبان را به ویرایش ثبت نام در ۲۹ مهرماه تا دوم آبان ماه فراخواندند تا بر اساس متن مصوبه بومی‌گزینی مورخ ۹۹/۰۶/۱۶ مجلس شورای اسلامی که طرح اولیه آن در مجلس دهم در تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۷ به تصویب رسید و به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۹ با ذکر اشکالاتی آن را مغایر با بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی و تبعیض‌آمیز دانست و آن را جهت اصلاح شروط بومی بودن، به مجلس برگشت داد.
در مجلس یازدهم معروف به مجلس انقلابی، اصلاحاتی در مفاد قانون مذکور صورت گرفت و ده سال سکونت به موارد بومی بودن افراد اضافه گردید (در نامه شماره ۸۹۹۳۱ تاریخ ۱۴۰۰/۶/۱۵ رییس اداری وزارت کشور جناب روشن ضمیر با استانداری‌های کشور بعد از اعتراضات گسترده به صراحت اعلام شده ده سال سکونت به شرطی مورد پذیرش است که شخص در حال حاضر ساکنان منطقه باشد) و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۶ قانون فوق تصویب و به شورای نگهبان ارسال گردید و شورای نگهبان در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۲ آن را تصویب کرد تا قانون بومی بودن افراد در استخدامی دستگاه‌های اجرایی فراگیر، به عنوان شرط لازم و کافی برای ماندگاری نیروها در شهرستان محل خدمت گردد.
فارغ از اشتباهات آشکار و مغایر با بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی، به فرموده رهبری قطعاً قانون با تمام عیوبش بهتر از بی قانونی‌ست!
 اما متأسفانه عده‌ای از داوطلبان تعمدی یا سهواً بدون اینکه شرایط بومی شهرستان مارگون را داشته باشند با انتخاب گزینه بومی در هنگام ویرایش ثبت نام، از ضریب نجومی ۱.۴۰ درصد بهره برده‌اند ضریبی که این توانایی را دارد داوطلبی را از رتبه‌های خیلی پایین مثلاً ۵۰ یا حتی ۲۰۰ و پایین‌تر در آزمون کتبی به یکباره به رتبه ۱ آزمون کتبی برساند و این افراد بعد از قبولی با تخلف تعمدی یا اشتباهات سهوی دستگاهای مربوطه از فیلترهای مختلف به ویژه استانداری در هنگام بررسی مدارک عبور کرده و برای مصاحبه معرفی شده‌اند و اتفاقاً برخی از همین افراد در نهایت به عنوان پذیرفته شده معرفی شده‌اند و اما بعد از اعلام اسامی نهایی از طریق سنجش، برخی داوطلبین کنار گذاشته شده از مصاحبه متوجه شده‌اند افراد پذیرفته شده با تخلف از سهمیه نجومی ۴۰ درصد بومی استفاده کرده‌اند.
در طول این مدت که استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حجم انبوهی از اعتراضات داوطلبان در حوزه‌های مختلف به ویژه در شهرستان‌های مارگون و دنا  روبه رو شده و همه تخلفات مثل روز روشن است به جای پاسخگویی استانداری مبنی بر کاهلی این مجموعه و تخلف آشکار داوطلبین در تهیه مدارک غیر واقع برای بومی بودن، و برخورد شدید با متخلفان، هنوز بعد از چنین ماه تکلیف نهایی این آزمون مشخص نشده‌است. و شهرستان تازه تأسیسی همانند مارگون بیش از دیگر مناطق خسارت خواهد دید زیرا یک روز هم می‌تواند با یک تصمیم اشتباه مسیر توسعه شهری مارگون را تغییر دهد و هم اندیشی با پذیرفته شدگان قطعاً نتیجه بهتری را خواهد داشت. و در این بین حقوق افراد بومی شهرستان محروم مارگون باید خط قرمز مسئولین باشد و اجازه داده نشود به راحتی حقوق این افراد ضایع گردد و اگر شخصی به دلیل تخلف دیگر داوطلبین به مصاحبه دعوت نشده باید به مصاحبه دعوت گردد.
حال انتظار می‌رود دستگاههای نظارتی و قضایی همچون سازمان بازرسی و مجموعه وزارت کشور (استانداری کهگیلویه و بویراحمد) بنا به دلایل زیر، هر چه سریع‌تر بررسی‌های لازم را در دستور کار قرار دهد و درصورت اثبات تخلفات گسترده در ردیف‌های شغلی وزارت کشور اقدامات لازم برای ابطال مصاحبه، و دعوت مجدد از داوطلبان سه برابر ظرفیت مورد نیاز را انجام داده و با متخلفان با قاطعیت و بدون ملاحظه‌کاری برخورد کنند تا درس عبرتی برای دیگران گردد.
 اما مواردی که برای روشنگری و شفافیت خدمت دستگاهی نظارتی و مجموعه استانداری عنوان می‌کنیم:
۱_ متأسفانه داوطلبانی که سهوی یا تعمدی چنین خطایی را مرتکب شده‌اند و تیک بومی بودن را در هنگام ویرایش ثبت‌نام انتخاب کرده‌اند ادعا دارند ما نمی‌دانستیم مارگون در تقسیمات جدید از بویراحمد جدا و برای همین بومی مارگون را انتخاب کرده‌ایم، این افراد غافل از این هستند اگر مارگون جز بویراحمد بود که به دلیل شهرستان مرکز بودن، ضریب افزایشی به آن تعلق نمی‌گرفت و وقتی برای استفاده از ضریب ۱.۴، بومی بودن را انتخاب کرده‌اند یعنی مطمئن بوده‌اند مارگون به یک شهرستان مستقل تبدیل شده و جدا از شهرستان مرکز یعنی بویراحمد است برای همین به مارگون ضریب ۱.۴۰ تعلق می‌گیرد.
در ضمن اگر به فرض این ادعا درست باشد و مارگون بخشی از بویراحمد تلقی شود و این نیز اثبات گردد نمرات کتبی پذیرفته شدگان که در ضریب ۱.۴ ضرب گردیده باید مجدد بر ۱.۴ تقسیم گردد. یعنی ضریبی که در نمره کتبی ضرب می‌گردد ضریب ۱ می‌باشد نه ۱.۴! و فقط نمره کتبی بدون افزایش برای داوطلبان در نظر گرفته می‌شود.
۲_ حالا جای سؤال است داوطلبانی که سهمیه بومی مارگون یا مثلاً شهرستان دنا را انتخاب کرده‌اند در ارائه مدارک نامه استشهاد یا گواهی مربوط به کدام منطقه را تحویل استانداری داده‌اند؟ محل سکونت خود؟ یا از مارگون و دنا تهیه کرده‌اند؟ اگر از مارگون و دنا مدارکی دال بر بومی بودن خود تهیه کرده‌اند:
  الف_ چه کسانی به این افراد با تخلف گواهی و استشهاد بومی مارگون بودن ارائه داده‌اند؟ چرا هنوز با ان‌ها برخورد نگردیده؟
  ب_ مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد چه نقشی در بررسی مدارک داشته و چگونه این موارد تخلف را متوجه نشده‌اند؟ و چه کسانی مسئول این بررسی‌ها بوده‌اند؟
  ج_ چگونه می‌شود داوطلبانی که ادعا کرده‌اند ما گزینه بومی را به خیال اینکه مارگون جز بویراحمد است انتخاب کرده‌اند، برای استعلام و گواهی به مارگون و دنا مراجعه کرده‌اند؟
یعنی اگر مارگون را جزئی از بویراحمد می‌دانستند چرا استعلامی از محل زندگی خویش مثلاً در کاکان یا دشتروم ارائه نداده‌اند؟
  ۳_ چنین تخلفی کاملاً مشخص می‌کند داوطلبان شاید سهوی بومی بودن را در ثبت‌نام و ویرایش انتخاب کرده باشند که تا اینجا اشکالی وارد نیست، اما با تخلف تعمدی و جعل مدارک به دنبال پرونده‌سازی و اثبات بومی بودن یک تخلف بزرگ محسوب می‌شود. ایا نباید با چنین افرادی و کسانی باان‌ها همکاری کرده‌اند و این همکاری ثابت گردد به شدت برخورد کرد؟
 ۴_ جناب اقای اکبر روشن ضمیر ریاست پشتبانی و اداری مالی وزارت کشور در نامه شماره ۸۹۹۳۱ در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۵ خطاب به تمام استانداری‌های کشور به صراحت اعلام کرده است اگر تخلفی مبنی بر ادعای داوطلبین همانند ادعای بومی بودن در هر مرحله‌ای ثابت گردد سریعاً داوطلب مورد نظر را از دیگر مراحل کنار بگذارید.
 اما متاسفانه در آزمون اخیر داوطلبان از تمام فیلترها عبور کرده‌اند و امروز در مرحله گزینش مانده‌اند و با هوشیاری گزینش و بازرسی استانداری تا این لحظه جلوی ورود این افراد گرفته شده است.
  ۵_ افراد زیادی باید به جای این افراد متخلف در مصاحبه شرکت می‌کردند که به دلیل تخلف این افراد موفق به حضور در مصاحبه نشدند و به همین دلیل باید مجدد از افراد سه برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه گردد.
  ۶_ تخلف برخی داوطلبان غیر بومی شهرستان مارگون و برخی شهرستان‌های دیگر همانند شهرستان دنا و حضور در مصاحبه با کسب نمرات بالا حاصل از ضریب نجومی بومی‌گزینی در مرحله اول آزمون، باعث گردیده بسیاری از داوطلبان دعوت به مصاحبه را برای هر گونه تلاش جهت کسب موفقیت در مصاحبه ناامید کنند و فضای رقابت سالم را برای رقابتی عادلانه از بین ببرد. یعنی وقتی نفر سوم اختلاف ۶ امتیازی با نفر اول داشته قطعاً نفر سومان انگیزه لازم برای رقابت و موفقیت در مصاحبه را نداشته است و امروز فهمیده در حقیقت نفر دوم آزمون بوده و این اختلاف ۶ امتیازی با نفر اول به دلیل تخلف بوده است. که این موضوع نفس مصاحبه را کاملاً زیر سؤال می‌برد. که بعد از مصاحبه مشخص گردد نفر اول تخلف کرده است.
 ۷_اگر این افراد چنین تخلفاتی مرتکب نمی‌شدند و برخی داوطلبان که متأسفانه در مرحله اول از آنان نامی برده نشد طبق قانون سه برابر ظرفیت، به مصاحبه دعوت می‌شدند احتمال داشت مثلاً در آزمونی که یک نفر اعلام نیاز شده بود و ۳ نفر دعوت به مصاحبه شده‌اند و امروز مشخص شده نفر اول تخلفی مرتکب، نفر چهارم یا پنجم و نفرات بعدی که شرایط نفر سومی را با حذف نفر متخلف اول داشته باشد و به مصاحبه دعوت شود و پذیرفته شده نهایی گردد. اما تخلف افراد و استفاده از سهمیه بومی، فرصت را از دیگر افراد که ممکن است بومی شهرستان مارگون باشند را به ناحق گرفته است.
  یعنی عدم دعوت از افرادی که باید به مصاحبه دعوت می‌شدند اما به دلیل تخلف داوطلبان و کم کاری مجموعه استانداری در برررسی مدارک یا مراجع دیگر در صدور غیر واقع مدرک بومی بودن، به مصاحبه دعوت نشدند خیانت بزرگ و نابخشودنی به این افراد می‌باشد که احتمال دارد اکثراً بومی شهرستان مارگون باشند و اینگونه در حقشان ظلم شده است و به مصاحبه دعوت نشده‌اند.
 ۸_ امروز این شائبه برای مردم و داوطلبین به وجود آمده، که وقتی در ردیف‌های شغلی مذکور اینگونه کم کاری و تخلف تعمدی یا سهوی صورت گرفته و پذیرفته شدگان بدون اینکه بومی شهرستان‌ها به ویژه مارگون باشند از فیلترهای متعدد عبور کرده‌اند و از سهمیه بومی و ضریب نجومی ۱.۴۰ بهره برده‌اند در مراحل مصاحبه نیز چنین افرادی ممکن است توانسته باشند کار بسیار راحت‌تری برای اعمال نفوذ و تخلف داشته باشند یا در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، اگر ما فرض را بر تخلف سهوی مسئولان ذیربط بگذاریم چنین افراد مسئولی در برگزاری مصاحبه نیز شاید سهواً اشتباهات زیادی داشته‌اند. و این مورد ایجاب می‌کند در صورت اشکار شدن تخلفات، طبق قانون مصاحبه این ردیف‌ها باطل و مجدد از افرادی که باید دعوت می‌شدند و دعوت به مصاحبه نگردیدند دعوت گردد.
  ۹_ در صورت تکمیل اطلاعات و اطمینان از نحوه صدور مدرک بومی و بررسی مدارک بومی، نام افرادی که سهواً یا تعمدی در صدور مدارک بومی یا بررسی مدارک در مجموعه استانداری کم کاری کرده‌اند را خدمت نهادهای نظارتی ارائه خواهیم داد. و استاندار محترم باید توجه نمایند تخلفات انچنان واضح و اشکار است که یک روز کاری برای بررسی تخلفات و اعلام نظر بر اساس قانون اضافه‌ست و چند ماه فاجعه!!
  در پایان از استاندار محترم، ریاست سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم شریف بویراحمد، دنا و مارگون درخوست داریم طبق قانون و برای اجرای عدالت و مبارزه با فساد و تخلفات، چون در دفترچه ثبت‌نام نسبت به برخورد با داوطلبانی که سهواً تیک بومی را زده‌اند مواردی ذکر نشده و فقط باید از مراحل گزینش کنار گذاشته شوند اما داوطلبانی که علاوه بر زدن تیک بومی، به دنبال جعل مدارک بومی بودن بوده‌اند و با متخلفان در دستگاه‌های اجرایی که تعمدی با این افراد همکاری کرده‌اند به شدت و بر اساس قانون برخورد گردد و مصاحبه ردیف‌های شغلی که چنین اتفاقاتی دران ردیف‌ها رخ داده و علاوه بر ایجاد شک و شبهه، باعث گردیده افرادی که حقشان بوده در مصاحبه حضور داشته باشند اما به مصاحبه دعوت نشده‌اند به صورت کامل باطل و مجدد مطابق با قانون و سه برابر ظرفیت از پذیرفته شدگان دعوت به مصاحبه گردد. تا در یک محیط برابر به رقابت با یکدیگر بپردازند.
  با تشکر
 فرشاد بهشتی‌روی
رییس شورای شهرستان مارگون
۱۴۰۰/۰۹/۰۲
 


کد مطلب: 441632

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441632/درخواست-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-سازمان-بازرسی-پیرامون-تخلفات-آزمون-استخدامی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1