کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

(تصاویر) کوهنوردان شیرازی گرفتار در ارتفاعات کوه دنا

23 آبان 1400 ساعت 17:06

هفت کوهنورد گرفتار در ارتفاعات دنا با تلاش امدادگران هلال احمر نجات یافتند.


رئیس هیات کوهنوردی بویراحمد گفت: کوهنوردان شیرازی که در کوه دنا گرفتار بودند نجات پیدا کردند و هم‌اکنون در سی‌سخت هستند.
 زریر حسین‌زاده از پایان عملیات امداد و نجات کوهنوردان شیرازی در کوه کل خرمن خبر داد و گفت: تیم چهارنفره امداد و نجات زمستان مجهز به تجهیزات، دانش و مهارت خاص شهرستان بویراحمد به همراه تیم امداد و نجات هلال احمر به منطقه دنای شرقی اعزام شدند.
 رئیس هیات کوهنوردی بویراحمد بیان کرد: این تیم‌ها پس از جست و جوی کوهنوردان مقداری آذوقه و مواد غذایی در اختیار کوهنوردان قرار دادند سپس از طریق تنگ نول در صحت و سلامت به پایین آمدند و هم‌اکنون در شهر سی‌سخت هستند.
 وی بیان کرد: از کوهنوردان می‌خواهیم به اخبار و شایعات ضد و نقیض توجه نکنند و اخبار و واقعیات را از طریق هیات کوهنوردی استان پیگیری کنند.
 این مسئول خاطرنشان کرد: صعود به دنا در این شرایط جوی خطرآفرین است. توصیه می‌کنیم کوهنوردان دارای بیمه مسئولیت مدنی باشد و با هیات کوهنوردی هماهنگ کنند تا همراه راهنما و مربی به منطقه اعزام شدند در غیر اینصورت خسارت مالی و جانی متصور است.
 دقایقی پیش ۷ کوهنورد شیرازی گرفتار در ارتفاعات کل خرمن دنا به همت امدادگران هلال احمر نجات یافتند.
بنا به این گزارش هفت کوهنورد شیرازی بدون کسب مجوز صعود از هیئت کوهنوردی و با نادیده گرفتن ناپایداری شرایط جوی دیروز با وجود هشدارهای هواشناسی عازم منطقه " کل خرمن " شدند ولی به دلیل شدت سرما و بارش برف در ارتفاعات دنا گرفتار شدند.









 


کد مطلب: 441258

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441258/تصاویر-کوهنوردان-شیرازی-گرفتار-ارتفاعات-کوه-دنا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1