کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛

پاسخ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص کمبود دارو در کهگیلویه و بویراحمد / برای خرید دارو مشکلاتی داریم

22 آبان 1400 ساعت 12:09

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص گفته هایی مبنی بر کمبود دارو در استان گفت: در حال حاضر استان مشکلی از نظر دارو ندارد، ولی با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا همگی باید آمادگی برای مقابله با پیک ششم کرونا داشته باشند، برای خرید دارو مشکلاتی داریم.


در حاشیه نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: منابع اختصاصی و داخلی دانشگاه به دلیل شرایط کرونایی و انجام نگرفتن جراحی ها بسیار پایین است، چون اصل درآمد دانشگاه و مراکز درمانی از عمل های جراحی است، مدتی تعطیل بوده، دو هفته است که جراحی ها شروع شده است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز شنبه (22 آبان ماه 1400) یزدانپناه بیان کرد: کارانه پزشک ها و پرستارها مدتی است که پرداخت نشده، حقوق و کارآنه نیروهای شرکتی مدتی است که پرداخت نشده و موجب نارضایتی پرسنل شده است، که همه اینها به درآمد اختصاصی دانشگاه مرتبط است.
یزدانپناه گفت: در حال حاضر استان مشکلی از نظر دارو ندارد، ولی با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا همگی باید آمادگی برای مقابله با پیک ششم کرونا داشته باشند. 
وی اظهار کرد: چون کشورهای مجاور از جمله ترکیه و روسیه پیک ششم را تجربه می کنند و باید آمادگی داشته باشیم، باید دارو به اندازه کافی وجود داشته باشد، تجهیزات پزشکی اماده باشد، نیروی انسانی آمادگی داشته باشد، دستمزد و حقوق و کارانه باید پرداخت شود و این آمادگی کامل شود، این موضوع موضوعی کشوری است.
وی گفت: بر اساس نیاز دارو خریداری می شود. در پیک قبلی تنها استانی بودیم که از نظر دارو و سرم کمبود نداشتیم، ولی الان برای خرید دارو مشکلاتی داریم، باید منابع کافی باشد تا بتوانیم دارو و سرم و اضافه کار پرسنل و حفاظت فردی را تأمین کنیم.
وی گفت: رئیس جمهوری در این خصوص دستور داده اند که منابع مورد نیاز تأمین شود.
وی گفت: دانشگاه 14 مصوبه داشته، اینکه تا چه میزان می تواند اجرایی شود باید وزارت بهداشت اعلام کند. فعلا منابعی تخصیص داده نشده است.


کد مطلب: 441190

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441190/پاسخ-رئیس-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-خصوص-کمبود-دارو-کهگیلویه-بویراحمد-خرید-مشکلاتی-داریم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1