کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سازمان هواشناسی اعلام کرد

 بارش باران و برف در ۱۶ استان / سامانه بارشی سه‌شنبه وارد ایران می‌شود /  جاده سی سخت ـ پادنا مسدود شد / کهگیلویه و بویراحمد سه‌شنبه باران می‌آید /  محور چالوس و آزادراه تهران-شمال مسدود شد

21 آبان 1400 ساعت 18:01

سازمان هواشناسی از بارش باران،‌ برف، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در ۱۶ استان و ورود سامانه بارشی طی سه‌شنبه آینده به کشور خبر داد و اعلام کرد موج سرما و بارندگی دوباره از امروز شروع شده است.


سازمان هواشناسی اعلام کرد است که موج سرما و بارندگی دوباره از امروز شروع شده است.
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی، امروز جمعه (۲۱ آبان) در مناطقی از شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس؛ رشد ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
روند کاهشی دمای هوا در بیشتر مناطق کشور از ابتدای هفته آینده پیش بینی می‌شود.
 بارش باران و برف در ۱۶ استان/ سامانه بارشی سه‌شنبه وارد کشور می‌شود
سازمان هواشناسی از بارش باران،‌ برف، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در ۱۶ استان و ورود سامانه بارشی طی سه‌شنبه آینده به کشور خبر داد.
بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در نیمه غربی کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و برخی مناطق اصفهان بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی و در بوشهر و خوزستان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.
 شنبه 22 آبان‌ماه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود و فقط برای استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 روزهای یکشنبه و دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام است و دوباره با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی مواجه خواهیم بود.
 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سه‌شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور بارش باران و برف در شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر آغاز خواهد شد. امروز خلیج فارس و دریای خزر مواج است.
 محور چالوس و آزادراه تهران-شمال مسدود شد
کارشناس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: محور چالوس و قطعه یک و چهار آزادراه تهران- شمال مسیر رفت و برگشت تا اطلاع بعدی مسدود است.
 مهرداد برقی درباره آخرین وضعیت محورهای شمالی گفت: محور چالوس و قطعه یک و چهار آزادراه تهران-شمال مسیر رفت و برگشت تا اطلاع بعدی مسدود است.
برقی افزود: تردد در محورهای هراز، فیروزکوه و مسیرهای رفت و برگشت آزادراه قزوین- رشت روان است.
کارشناس مرکز مدیریت راه‌ها با اعلام اینکه محورهای شمالی دارای بارش برف و باران و همچنین مه‌گرفتگی در ارتفاعات گزارش شده‌اند، افزود: بر اساس آخرین وضعیت جوی، در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، البرز، زنجان، قزوین، قم، مازندران، مرکزی، همدان و کردستان بارش برف و باران گزارش شده است.
وی همچنین از بارش باران در برخی از محورهای استان‌های تهران، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و گیلان خبر داد.
برقی، محور شهداد-نهبندان، خرم‌آباد-پل دختر، کرج چالوس و قطعه یک و چهار آزادراه تهران-شمال و محور جدید هشتگرد و طالقان را محورهای مسدود شریانی اعلام کرد و گفت: محور فرعی شمشک دیزین نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.
محورهای مسدود شده به دلیل برف و کولاک و سیلاب
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا از مسدودشدن محورهای مختلف کشور به دلیل بارش برف و باران و کولاک و سیلاب خبر داد.
سرهنگ عین الله جهانی با اشاره به بارش باران و برف در مناطق مختلف گفت: محور آزادراه تهران- شمال، جاده قدیم کرج- چالوس، آزادراه چالوس- مرزن آباد، محور زنجان- طارم، محور جدید هشتگرد به طالقان و محور سروآباد به پاوه در کردستان به دلیل کولاک، سیلاب، برف و برودت هوا مسدود شد.
وی با اشاره به لغزندگی جاده‌ها، احتمال سیلاب و خروج از جاده و واژگونی خودروها از رانندگان خواست که حتی المقدور از سفرهای غیرضرور خودداری کنند و به هیچ عنوان در این شرایط در شب رانندگی نکنند.
سرهنگ جهانی همچنین گفت: رانندگان اگر خواستند در روز سفر کنند، علاوه بر توجه به سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی با وسیله نقلیه جلویی با تجهیزات کامل به سفر بروند.
وی با اشاره به لغزندگی معابر و بروز تصادف در این فصل، از رانندگان خواست که در این شرایط احتیاط لازم را داشته باشند.
ورود سامانه بارشی جدید به کهگیلویه و بویراحمد از اواسط هفته
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از ورود سامانه بارشی جدید به استان طی هفته پیش‌رو خبر داد.
رضا کاکاوند گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی هواشناسی حاکی از فعالیت سامانه بارشی طی امروز در سطح استان است.
 مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر این اساس در غالب مناطق استان شاهد بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با تندباد لحظه‌ای در مناطق مستعد تگرگ و در ارتفاعات سردسیری بارش برف و در برخی نقاط پدیده مه خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه تقویت بارش‌ها در برخی نقاط استان به صورت نقطه‌ای دور از انتظار نخواهد بود.
این مسئول بیان کرد: سامانه بارشی دیگری از اواسط هفته پیش‌رو جو استان را متأثر خواهد کرد.
ضرورت استفاده از زنجیر چرخ در راههای ارتباطی
داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرم کننده برای کاربران جاده ایی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد الزامی است.
سامانه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح آخرین وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی استان، وضعیت عادی و ترافیک روان در راه‌های کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد.
بر اساس اطلاعیه سامانه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با توجه به تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری مرکز و همچنین گزارش کارشناسان راهداری وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کهگیلویه و بویراحمد با ترافیک روان، عادی و در حال انجام است.

بنا به اطلاعیه این سامانه بارش باران در جاده‌های مواصلاتی استان ادامه دارد و به همراه داشتن زنجیر چرخ وتجهیزات گرم کننده الزامی است.
همچنین در نقاط محتلف استان انسداد شریانی و همچنین انسداد غیر شریانی وجود ندارد.
 جاده سی سخت ـ پادنا مسدود شد
با توجه به یخ زدگی شدید و عدم ایمنی لازم برای تردد تا اطلاع ثانوی جاده «سی سخت ـ پادنا» مسدود می‌شود.
روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: با توجه به یخ زدگی شدید، کولاک و مه همچنین عدم ایمنی لازم برای تردد تا اطلاع ثانوی جاده «سی سخت -پادنا» مسدود می‌شود.
 بنا به اطلاعیه این سامانه بارش باران در جاده‌های مواصلاتی استان ادامه دارد و به همراه داشتن زنجیر چرخ وتجهیزات گرم کننده الزامی است.


کد مطلب: 441173

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441173/بارش-باران-برف-۱۶-استان-سامانه-بارشی-سه-شنبه-وارد-ایران-می-شود-جاده-سی-سخت-پادنا-مسدود-کهگیلویه-بویراحمد-می-آید-محور-چالوس-آزادراه-تهران-شمال

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1