کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس جهاد کشاورزی بهمئی گفت؛

تولید فلفل دلمه‌ای رنگی صادراتی در لیکک بهمئی

17 آبان 1400 ساعت 14:37

رئیس جهاد کشاورزی بهمئی از تولید و صادرات فلفل دلمه رنگی شهرستان بهمئی خبر داد.


رئیس جهاد کشاورزی بهمئی از آغاز برداشت فلفل دلمه رنگی گلخانه ای در این شهرستان خبر داد.
به گزارش کبنانیوز، امروز دوشنبه (17 آبان ماه 1400) رئیس جهاد کشاورزی بهمئی گفت: عملیات کشت و نشاء فلفل دلمه در اواخر مرداد و اوایل شهریور ماه هرسال آغاز می‌شود و برداشت آن نیز از هم اکنون آغاز شده است.
رضا راهداربهمئی با بیان اینکه ۲۰ گلخانه در شهرک گلخانه‌های غدیر لیکک وجود دارد افزود:  از ۹ گلخانه فلفل دلمه‌ای رنگی صادراتی برداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه این گلخانه‌ها تک محصولی هستند و فقط یک محصول در آن‌ها کشت و برداشت می شود، بیان کرد: امسال این گلخانه ها زیر کشت فلفل دلمه‌ای رنگی رفته است و در سال‌های قبل گوجه فرنگی و یا خیار سبز کشت شده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی اضافه کرد: این فلفل‌ها در رنگ‌های زرد، قرمز و نارنجی هستند و محصولات تولید شده که علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی شهرستان بهمئی به کشور روسیه و آسیای میانه صادر می‌شود.
وی در ادامه گفت: شهرستان بهمئی با داشتن ۲۰ گلخانه، مستعد تولید محصولات سبزی و صیفی از جمله فلفل دلمه‌ای می‌باشد که بیش از ۹۰ درصد کشت گلخانه در شهرستان بهمئی محصول فلفل دلمه‌ای رنگی صادراتی اختصاص داده میشود.
راهداربهمئی در پایان گفت: افزایش وسعت گلخانه‌ها به علت، تغذیه مناسب گیاه، قیمت خوب و بازار پسند محصولات گلخانه‌ها، از عوامل افزایش تولید محصولات گل خانه‌ای در این شهرستان اند.


کد مطلب: 441016

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441016/تولید-فلفل-دلمه-ای-رنگی-صادراتی-لیکک-بهمئی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1