کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مطلب ارسالی؛

گزینه‌های تحمیلی و سیاسی نمایندگان‌مجلس برای علوم پزشکی یاسوج

16 آبان 1400 ساعت 22:02

دخالت دادن امر سیاست در همه‌ی تصمیمات، آفتی است که تقریباً همه‌ی عرصه‌های زندگی ما را درگیر خود کرده است و این موضوع در استان کوچک ما به مراتب غلظت بالاتری دارد. به طوری که با نظر یک نماینده مجلس ساخت یک سد که حیاتی‌ترین پروژه‌ی یک شهرستان است ملغی می‌شود و یا جاده‌ای که کارشناسی طراحی شده مسیر آن تغییر می‌کند و کارایی فنی و ترابری خود را از دست می‌دهد.


مطلب ارسالی؛ دخالت دادن امر سیاست در همه‌ی تصمیمات، آفتی است که تقریباً همه‌ی عرصه‌های زندگی ما را درگیر خود کرده است و این موضوع در استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد به مراتب غلظت بالاتری دارد. به طوری که با نظر یک نماینده مجلس ساخت یک سد که حیاتی‌ترین پروژه‌ی یک شهرستان است ملغی می‌شود و یا جاده‌ای که کارشناسی طراحی شده مسیر آن تغییر می‌کند و کارایی فنی و ترابری خود را از دست می‌دهد.
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و حوزه سلامت هم از این روند نادرست بی نصیب نبوده است و بزرگی و گستردگی آن باعث شده که همیشه و به خصوص سال‌های اخیر کانونی باشد برای گرم کردن سیاست و تصمیمات سیاست زده.
بیراهه‌ای که در کنار کرونا و بحران کسری بودجه، زنگ خطر فروپاشی نظام سلامت را برای استان کوچک به صدا درآورده است.
 تلاش مسمتر جریان‌های سیاسی برای تصاحب صندلی ریاست این دانشگاه در جهت حفظ سبد رأی در تقابل مستقیم با رسالت این دانشگاه که حفظ سلامت مردم است، قرار دارد که گاهی مرزهای اخلاق را هم رد می‌کند.
حالا بعد از احمد زاده استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد که عده‌ای با آنکه از تبار گچساران است او را وامدار و مدیون حجت الاسلام سید محمد موحد می‌دانند، نماینده‌ی کهگیلویه در تلاش است تا بعد از تحمیل نیروی خود به دانشگاه یاسوج یک پزشک که ابتدایی‌ترین شرط ریاست دانشگاه یعنی عضویت در هیئت علمی دانشگاه را ندارد به ریاست دانشگاه علوم پزشکی برگزیند و حتی گفته می‌شود در تلاش است تا وی را به دیدار وزیر برده و وزیر را زیر فشار قرار دهد که این موضوع ظلم بزرگی در حق حوزه سلامت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد است و در سال‌های گذشته دانشگاه بیشترین آسیب را از همین ناحیه سیاسیون و دخالت آنها خورده است.
اینکه چنین گزینه‌ای پزشک خوبی است یا خیر جای بحث نیست بلکه بیشتر بحث بر رزومه‌ی و سابقه‌ی او است که برای یک مجموعه عظیم و علمی شایسته نیست یک فرد بدون سابقه عضویت در هیئت علمی مدیر آن شود.
 توزیع ناعادلانه‌ی بودجه‌ی حوزه سلامت و درمان و همچنین اپیدمی کرونا و وضعیت نامناسب اقتصاد کشور، دوری از سیاست زدگی را در این نهاد خدماتی الزام آور می‌کند تا مدیری انتخاب شود که در جهت حفظ سلامت مردم این بحران‌ها را مدیریت کند.


کد مطلب: 440994

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440994/گزینه-های-تحمیلی-سیاسی-نمایندگان-مجلس-علوم-پزشکی-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1