تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۴۴۰۹۶۸
در شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

موحد: اختیارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها ارتقا یابد

۰
موحد: اختیارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها ارتقا یابد
کبنا ؛نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس شورای اسلامی، گفت: تمرکز گرایی و کم بودن اختیارات کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها در حوزه امور مربوط به آنها، موجب ایجاد مشکلاتی شده است که باید این رویه تغییر یابد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام سید محمد موحد در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست سید علی احمد زاده استاندار و با حضور مجمع نمایندگان استان برگزار شد، اظهار داشت: این اعتباری که به وسیله کمیسیون تلفیق ابلاغ شد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آن را به شهرستان‌ها ابلاغ خواهد کرد.
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در ادامه افزود: معمولاً برای برون رفت از مشکلات راهکار این بوده که به عنوان مثال اعتبار شهرستان بهمئی، کهگیلویه و ... از قبل به کمیته برنامه ریزی آن شهرستان ابلاغ شود و اگر بنا بر جا به جایی اعتبارات در این ۲۰ درصد  بود، باید با مدیران شهرستانی در میان گذاشته می‌شد تا بخوبی تصمیم گیری شود.
وی گفت: گاهی اوقات بعضی از مدیران شهرستانی اطلاعاتشان به نسبت از  فرماندار بیشتر است و به همین دلیل وقتی کمیته برنامه ریزی شهرستان تشکیل شود این مشکلات در تقسیم اعتبارات پیش نمی‌آید.
موحد تاکید کرد: اگر بنده هم خواستم نظری دهم باید نظر و مشورت مدیر مربوطه را در نظر بگیرم.
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس، بیان کرد: مهم‌ترین بحثشان و شخصیت دادن به شورای برنامه ریزی در شهرستان‌ها است.
موحد همچنین در واکنش به صحبت‌های شهابی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که گفته بود رئیس برنامه و بودجه اختیار تصمیم گیری را  به کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها واگذار نکرده است، گفت: بخشنامه دکتر میرکاظمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در صورتی معتبر است که در راستای قانون باشد.
 وی با تاکید بر اینکه کسی که طرح کمیته برنامه ریزی را در مجلس مطرح کرد بنده بودم، تصریح کرد: همین آقای میرزاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود دقیقاً بنده به یاد دارم که ایشان در سفر مقام معظم رهبری به مازندران همراه حضرت آقا بود ولی به محض مطرح شدن طرح خود را به مجلس رساند تا این طرح نهایی شود.
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ، افزود: آنجا گفتم اگر قرار است حقوق شهرستان‌ها نادیده گرفته شود راه حل ایجاد کمیته برنامه ریزی شهرستان است که آن طرح با اکثریت آرا تصویب شد.
وی تاکید کرد: بخشنامه‌ها باید در راستای قانون باشد.
گفتنی است سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تاکید بر اینکه نظر حجت الاسلام موحد مبنی بر اختیار کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها کارشناسی‌تر است، عنوان کرد: ما باید اختیار را به شورای برنامه ریزی شهرستان بدهیم.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه شورای برنامه ریزی شهرستان با مجمع نمایندگان هماهنگ است، تاکید کرد: بهترین کار این است که تصمیم گیری را به شورای برنامه ریزی شهرستان واگذار کنیم و به آنها اختیار داده و به جایشان تصمیم نگیریم و این تصمیم نهایی کمیته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1