تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۴
کد مطلب : ۴۴۰۷۳۳
شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

حقیقتی پیرامون زارع‌پور که سرپرست وزارت آموزش و پرورش نتوانست آن را کتمان کند

۱
حقیقتی پیرامون زارع‌پور که سرپرست وزارت آموزش و پرورش نتوانست آن را کتمان کند
کبنا ؛هادی‌ زارع‌پور از ماندگارترین مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد است، آن هم در دستگاه عریض و طویلی به نام آموزش و پرورش که در سال‌های دور حواشی دست بر دار آن نبود. زارع‌پور حدود 9 سال اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد را با کمترین حواشی مدیریت کرده، ترکش برخی از اقدامات غیرحرفه‌ای مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها به زارع‌پور خورده و نمی‌توان او را هم بی‌تقصیر دانست، اما همه از اخلاق‌مداری و توانمندی او سخن می‌گویند، ارتقا جایگاه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور سبب شد تا علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دنا که با حضور امام جمعه سی‌سخت و فرماندار این شهرستان برگزار شد، دست روی این حقیقت بگذارد و بگوید، زارع‌پور از مدیران موفق وزارت است و استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث مسائل آموزشی، پرورشی و زیرساخت‌ها، استان فوق‌العاده موفق است. امام جمعه شهر سی‌سخت، فرماندار شهرستان دنا و سایر معلمان نیز بر اخلاق‌مداری و پای کار بودن زارع‌پور صحه گذاشتند. دستگاه عریض و طویلی همانند آموزش و پرورش با این تعداد کارکنان، معلمان و دانش آموزان قطعاً در برخی نقاط ضعف‌های هم دارد که نمی‌توان آنها را انکار کرد، اما نباید از دایره انصاف خارج شد و موفقیت‌های آموزش و پرورش را در این سال‌ها نادیده گرفت.
به گزارش کبنا، صبح روز یکشنبه ( 9 آبان ماه 1400) نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان در سالن شماره 1 استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و برخی حواشی اخیر اداره‌کل آموزش و پرورش به این نشست کشیده شد و زارع‌پور توضیحاتی داد.

سید علی احمدزاده استاندار استان کهگیلویه وبویراحمد در این نشست، گفت: باید تمام شرایط فراهم تا حتی با کلاسهای درس کم جمعیت تشکیل وهیچ دانش آموزی از تحصیل باز نمانند.

بیشتر بخوانید:

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های فوق العاده موفق کشور / ثبات مدیریت‌ها از برنامه‌های وزارت است /کمک 4 میلیارد تومانی به معلمان شهر زلزله زده سی سخت و 5 میلیارد تومان برای تبلت دانش آموزان / موضوع رتبه بندی معلمان را روزانه پیگیری می کنم

احمدزاده با بیان اینکه تأمین هرگونه هزینه‌های لازم باید شرایط برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود ونباید مدارس کم جمعیت تعطیل شود.
وی گفت: 48 هزار دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد تبلت یا گوشی ندارند و اصل بر بازگشایی و حضور دانش آموزان است.
احمدزاده گفت: دستگاه‌های خدمات رسان سعی کنند آب، برق و گاز مدارس قطع نشود و شرایط برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای پرسش مهر بستری برای فرهنگسازی ایران قوی است.
وی اضافه کرد: سواد حرکتی از شاخص‌های ارزشمندی برخوردار و ضرورت دارد، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای بودجه آن برنامه ریزی کنند.
هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نرخ پوشش تحصیلی در استان کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: در استان به ازای هر ۱۸ دانش‌آموز یک معلم وجود دارد این در حالی است که در کشور سرانه دانش‌آموز به معلم ۲۶ به یک است.
اقدامات بدون مجوز زارع‌پور
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته ۴ کلاس یک دانش‌آموزی در استان راه‌اندازی شد، گفت: ۱۸۰ کلاس درس متوسطه اول و دوم زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز دارند که وزارت آموزش و پرورش هنوز مجوز این مدارس را صادر نکرده است.
وی ادامه داد: ۵۳.۲ درصد مدارس استان زیر ۳۰ نفر دانش‌آموز دارد یعنی از مجموعه دو هزار و ۴۵۷ آموزشگاه، یک هزار و ۳۰۷ آموزشگاه زیر ۳۰ دانش‌آموز دارند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محروم بودن ۴۸ هزار دانش‌آموز از تبلت و گوشی گفت: با این شرایط هیچ دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند و ۱۲ هزار فایل ویدئویی تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.
زارع‌پور با اشاره به اینکه همه کتاب‌های ثبت سفارش شده توزیع شدند، گفت: جمعیت دانش‌آموزی استان ۱۷۰ هزار و ۹۶۶ نفر افزایش یافته که ۹۹.۵ درصد دانش‌آموزان مقاطع مختلف در سامانه سیدا ثبت‌نام کردند.
وی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۶ درصد دانش‌آموزان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
زارع‌پور در پایان از برخی بداخلاقی‌ها در فضای رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و گفت: کاش رسانه‌ها نقد منصفانه داشته باشند، متاسفانه برخی اخبار نادرست در رسانه‌های استان خوراک رسانه‌های معاند شده است.
حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی رئیس ستاد شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: برای بازگشایی حضوری مدارس باید جوانب کار را در نظر گرفت و در صورت ترکیبی بودن مشکل دانش آموزان فاقد تبلت مرتفع شود.
شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه با توجه به پراکندگی جمعیتی و سکونت در استان کلاس‌های 2 و 3 و 4 و 5 نفره تشکیل شده که هزینه سنگینی برای آموزش و پرورش است، گفت: گران‌ترین استان به لحاظ هزینه‌های آموزش و پرورش هستیم، ۵۳ درصد مدارس زیر ۳۰ نفر دانش‌آموز دارند و ۴ کلاس یک دانش‌آموزی راه‌اندازی شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه خیلی از مدارس در مناطقی که جمعیت کم دانش‌آموزی دارند خالی است، گفت: قرار بود روستایی ایجاد و دانش‌آموزان مدارس یک تا چند دانش‌آموزی برای تحصیل به این روستا بیایند.
وی در پایان از افزایش بودجه نوسازی مدارس به ۵۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: اگر قرار است مشکلات استان حل شود باید آموزش و پرورش ساماندهی شود.

شهابی با اشاره به اینکه امسال حدود 500 میلیارد ریال اعتبارات فصلی آموزش و پرورش بود افزود: ضرورت دارد برنامه ریزی لازم انجام وحدود 53 درصد مدارس زیر 30 نفر استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش یابند.
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد نیز گفت: حدود 40 درصد دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد به تعداد 69 هزار و 27 نفر در 551 مدرسه در بویراحمد هستند که بعلت مهاجرپذیر بودن شهر وکمبود فضای آموزشی در بین کلاس‌های تراکم به 44 نفر می‌رسد.
کورش دلشاد گفت: هم اکنون 41 مدرسه بصورت فضای پیش ساخته (کانکسی) و 38 مدرسه در شهر یاسوج استیجاری هستند وضرورت دارد جهت ایجاد فضای آموزشی جدید برنامه ریزی شود.
پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه 25 درصد دانش آموزان در بویراحمد و گچساران واکسن مرحله اول و 75 درصد واکسن مرحله دوم را دریافت نکرده‌اند و با این شرایط بازگشایی مدارس در این 2 شهرستان با مشکل روبرو است و گفت: مدارس در کشور احتمالا اوایل آذر بازگشایی می‌شوند اما تاکنون ۲۵ درصد دانش‌آموزان گچساران و بویراحمد حتی دُز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۷۵ درصد دانش‌آموزان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت نکردند، با این شرایط فکر نکنم مدارس در زمان مقرر اول آذر باز شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه برگزاری جلسات از جمله شورای آموزش و پرورش انتقاد کرد و در تذکری یادآور شد: جلسات در این شرایط کرونایی با حداکثر جمعیت و عدم رعایت پروتکل‌ها برگزار نشود.
استاندار هم در پاسخ گفت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی مقابله با بیماری کرونا در همان آغاز جلسه باید تذکر لازم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را می‌داد.
سید علی احمدزاده ادامه داد: مجبور به برگزاری جلسات هستیم چون اگر جلسه برگزار نشود کارها به پیش نمی‌رود لذا توصیه می‌کنیم تمام جلسات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

همچنین کرمی مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازسازی مدارس در سی‌سخت گفت: ۸ فضای آموزشی با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در حال ساخت است اما شهرداری سی‌سخت اعلام کرده تا پروانه ساخت دریافت نکنید اجازه ادامه فعالیت را نمی‌دهد.
گفتنی است در نشست امروز به مشکل نبود فضای آموزشی در شهرها و مناطق گرمسیری استان اشاره شد.
به گزارش کبنا، هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این نشست در پاسخ به سئوالی در خصوص توزیع کتب درسی به خبرنگار کبنا، گفت: اولاً؛ ثبت نام وثبت سفارش کتاب‌های درسی از طریق سامانه www.irtextbook.com/www.irtextbook.ir انجام می‌گیرد. دانش آموزان، اولیاء و مدیران مدارس باید نسبت به ثبت سفارش در این سامانه به صورت فردی اقدام نمایند، و تحویل کتاب‌های درسی براساس اطلاعات دانش آموز و سفارشات ثبت در سامانه توزیع می‌گردد.
وی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت اطلاع رسانی به خانواده‌ها در طول سال علاوه بر اطلاع رسانی از سوی وزارت آموزش و پرورش بطور متناوب از رسانه‌های مختلف در قالب؛ مصاحبه، گفت‌وگو با معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع و مصاحبه با دبیر ستاد ثبت نام و اطلاعیه‌ها، اطلاع رسانی انجام شد که مستندات موجود است.

وی افزود: آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در فرآیند توزیع کتاب‌های درسی رتبه دوم کشور را کسب کرده است.
زارع‌پور گفت: چنانچه در روند توزیع کتب درسی اختلالی بوجود آمده یا هنوز دانش آموزی کتاب دریافت نکرده است، به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی بوده که کنترل، ثبت سفارش و توزیع کتب از طریق سامانه امکان پذیر است و استان کهگبلویه و بویراحمد هیچگونه دخل و تصرفی در آن ندارد. بنابراین اقدامات مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد و ورود به سامانه فروش و ثبت سفارش کتاب‌های درسی از سوی مدیران مدارس به خوبی صورت گرفته؛ ولی احیاناً به دلیل عدم دسترسی سریع و تراکم درخواست‌های مدیران در سراسر کشور فرآیند توزیع را دچار مشکل کرده است. علاوه بر این به لحاظ شرایط سخت کرونایی و انتقال دانش آموزان در سراسر استان و پراکندگی جغرافیایی استان و عدم دسترسی بسیاری از مدارس به پهنای باند اینترنت، ثبت سفارش به موقع برای این‌گونه مدارس به سختی انجام پذیرفته که در روند توزیع کتب بی‌تأثیر نبوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همه این موانع به دلیل حساسیت و نظارت کامل و جامعی که صورت گرفت بر عملکرد شهرستان‌ها، مدارس و ثبت سفارشات و توزیع کتاب‌های درسی، استان ما در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1