کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت مطرح شد

گرانی روی اخلاق و معنویت هم اثر می‌گذارد

1 آبان 1400 ساعت 1:39

خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای مختلف استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد. گرانی و میلاد پیامبر اکرم (ص) و سایر موضوعات کشور و دنیای اسلام از مهمترین موضوعات خطبه‌های نماز جمعه بود.


خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای مختلف استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد. گرانی و میلاد پیامبر اکرم (ص) و سایر موضوعات کشور و دنیای اسلام از مهمترین موضوعات خطبه‌های نماز جمعه بود.
امام جمعه بخش پاتاوه گفت: گرانی‌ها روی اخلاق و معنویت هم اثر می‌گذارد که باید جلوی آن گرفته شود.
 حجت‌الاسلام سید رحمت الله سیادت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پاتاوه به موضوع تقوا و فضایل، علمی، معنوی، اجتماعی، اخلاقی رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اشاره و از لسان مبارکشان بیان داشت: با تقواترین شما کسانی هستند که پیرو حق و از حق دفاع نماید و حقگو باشد.
 خطبه خوان جمعه پاتاوه با بیان اینکه بعد از خداوند متعال کامل‌ترین مخلوقات از همه نظر پیامبر اسلام می باشدبه سخنی از امام علی علیه السلام اشاره کرد و افزود: خداوند متعال هدیه‌ای بهتر از حضرت محمد (ص) نیافریده است او همواره خوش رو، خوش خو و نرم خو بود.
 امام جمعه پاتاوه در خطبه دوم نماز به رعایت حقوق اجتماعی در شرایط سخت معیشتی از نگاه امام صادق ع اشاره و عنوان کرد: گرانی قیمت‌ها، اخلاق و رفتارمردم را بد و نامطلوب می‌سازد، امانت داری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به ستوه می‌آورد از دولتمردان انقلابی می‌خواهیم که با نظرات دقیق و برخورد قاطع با گران فروشان برخورد کنند تا اخلاق، حقوق اجتماعی و آرامش و امنیت اجتماعی مردم حفظ شود.
 وی در مبحث دوم سخنان خود به خنثی سازی تحریم‌ها، اولویت‌ها در بازدارندگی اقتصادی از منظر رهبری معظم انقلاب و کارشناسان اقتصادی اشاره و اظهار داشت: عدم اعتماد به دشمن این رویکرد یک لازمه اجتناب ناپذیر است که باید به عنوان یک راهبرد دائمی مدنظر دولتمردان انقلابی باشد، اعتماد واتکاء به ظرفیت‌های داخلی کشور-دارایی های انسانی و امکانات بی شمار و بی بدیل جمهوری اسلامی وحدت و انسجام بین قوا و فرماندهی واحد در دستگاه‌های دولتی و اجرایی، برداشتن گام‌های عملی بر اساس یک نقشه راه دقیق از جمله کاهش وابستگی به نفت، پیمان‌های پولی دو جانبه و چندجانبه با کشورهای همسایه و شرکای راهبری را از اولویت‌های بازدارندگی اقتصادی عنوان کرد.
 رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه در فراز پایانی خطبه‌ها تشدید تنش‌های مذهبی را به دلایلی توطئه استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: جنایات آمریکا در منطقه شکست خورده، خصوصآ افغانستان که در دو هفته گذشته توسط مزدورانش صدها شهید و مجروح در مسجد شیعیان در ولایت‌های قندوز و قندهار همچنین 67 نفر شهید و مجروح در اعتراضات به حق مردم لبنان علیه مزدوران آمریکا و راه انداختن جنگ داخلی در افغانستان از دیگر توطئه‌های استکبار و آمریکا در تنش‌های مذهبی است.
 وی مشغول کردن کشورهای همسایه واکناف واطراف افغانستان از جمله ایران، روسیه، چین با تهدید داعش را توطئه امریکا دانست و گفت: راهبرد اصلی آمریکا مهار سه کشور (ایران –چین-روسیه) قدرتمند و تأثیر گذار در عرصه جهانی و منطقه غرب آسیا است و به حول و قوه الهی امروز به برکت ولایت فقیه تنها ابرقدرت جهانی جمهوری اسلامی است که تمامی نقشه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد.
  دشمنان داعش را برای لطمه به اسلام تربیت می‌کند
امام جمعه گچساران گفت: دشمنان همچون داعش را تربیت می‌کنند تا در بلاد اسلام دست به شرارت بزنند و اگر مسلمانان متحد نباشند گرفتار برنامه‌های آنان خواهند شد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام والمسلمین سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: این هفته بنام هفته وحدت نامگذاری شده است، مسلمین لازم است توجه و دقت کنند چرا که دشمنان در شرق و غرب عالم در حال فتنه انگیزی و ایجاد تفرقه در بین مسلمین هستند.
 وی بیان کرد: امام علی علیه السلام می‌فرمایند که مردم متحد، با هم و اتحاد کامل داشته باشید که اگر اختلاف ایجاد شد طبیعتاً گروه‌های کم، تحت سلطه شیطان قرار خواهند گرفت و شیطان امروز همان آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
 امام جمعه گچساران تصریح کرد: دشمنان همچون داعشی را تربیت می‌کنند که هر روز در بلاد اسلامی دست به شرارت و جنایت‌ها می‌زنند، و اگر مسلمین متحد نباشند گرفتار چنین برنامه‌هایی خواهند شد، اگر کسی ادعای اسلام دارد با لق لقه زبان هم نمی‌شود و باید تابع محض دستورات ناب پیامبر (ص) باشیم.
 حجت الاسلام حجازی عنوان کرد: یکشنبه 17 ربیع الاول میلاد مبارک پیامبر اکرم (ص) و امام صادق علیه السلام است، در حقیقت پیامبر اکرم (ص) بخشنده بودند و بخشندگی و توجه ویژه به نیازمندان از خصوصیات بارز ایشان بودند.
 وی گفت: خیلی سخت است که انسان شرمنده همسر و فرزندانش شود و در شرایطی باشد که نتواند مشکلات خانواده‌اش را حل کند، که باید دست یاری به سوی نیازمندان دراز کنیم چرا که روز اخلاق و مهرورزی و روز توجه به نیازمندان است.
 امام‌جمعه گچساران خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند تلاش کنیم چرا که روز اخلاق و مهرورزی است و یکی از کارهای بزرگ رسول اکرم (ص) این بود که فضای جامعه را فضایی سرشار از مهر و محبت بسازند و مردم نسبت به هم مهر و محبت داشته باشند و کینه و عداوتی هم در کار نباشد.
 حجت الاسلام حجازی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز تکلیف ما همین است که مهر، محبت، اخلاق و تلاش برای حل مشکلات مردم بویژه مستمندان و نیازمندان آبرومند را در برنامه داشته باشیم.
 وی افزود: هفته گذشته گرامیداشت نیروی انتظامی بود که تبریک عرض می‌کنم، حضرت آقا فرمودند که نیروی انتظامی یکی از ستون‌های استوار امنیت در کشور است و یعنی باید قدر امنیت را بدانیم چرا که اگر امنیت نباشد هیچکس در امان نخواهد بود.
 خطیب جمعه گچساران ادامه داد: بنابراین همه ما باید واقعاً قدردان تلاش‌های نیروی انتظامی باشیم و رهبری هم فرمودند مسئولان و مدیران نیروی انتظامی باید تلاش کنند سطح خدمتگزاری و انجام وظیفه را ارتقاء دهند و با کارکرد خود قدر نیروی انتظامی را در چشم مردم نیز ارتقاء ببخشند چرا که اگر امنیت نباشد هیچکسی هم آرامش ندارد.


کد مطلب: 440439

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440439/گرانی-روی-اخلاق-معنویت-هم-اثر-می-گذارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1