کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با روی کارآمدن دولتی که با شعار انقلابی گری و کار جهادی پا به میدان گذاشت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکنون حرکتی انقلابی و جهادگرایانه انجام نداد

25 مهر 1400 ساعت 14:39

مهمترین سوالی که اذهان عمومی را به خود مشغول ساخته اینست که چگونه استاندار بومی باگذشت قریب یکماه هنوز نتوانسته حتی تیم کاری حوزه تحت مدیریت خود را در استانداری چینش کند؟ این در حالیست که استانداران در دولت دهم در همان روزهای اول ترکیب تیم کاری خود را با قاطعیت مشخص و شروع مقتدرانه ای در استان داشتند.


نامه وارده: پس از کش و قوس های فراوان و حدس و گمان های بسیار، قرعه اولین استاندار در دولت سیزدهم به نام سیدعلی احمدزاده رقم خورد و معارفه وی در ششم مهرماه سال جاری برگزار شد. مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید را در نوشتاری دیگر مورد تحلیل قرارخواهیم داد. 
پس از گذشت هشت سال از دولت حسن روحانی و خسارات فراوان بوجود آمده، با روی کارآمدن دولتی که با شعار انقلابی گری و کار جهادی پا به میدان گذاشت، انتظار عمومی، تحرک بخشی و سرعت در انجام امور تعطیل شده کشور بود. اما نحوه شروع این دولت و حرکت کند و آهسته در ماههای اخیر موجب دلسردی بسیاری از امیدواران به تغییر و تحول در بدنه اجرایی و مدیریتی کشور شده است. 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد قریب بیست روز است که در ساختمان مدیریت ارشد استان و بر کرسی استانداری جلوس کرده، اما تا این لحظه حرکت قابل توجهی که رنگ و بوی جهادگرایانه و انقلابی گری باشد از ایشان دیده نشده است. سرکشی تقریبا بدون نتیجه به برخی از مناطق محروم که استانداران پیشین هم در بدو ورود به استان به عنوان یک حرکت نمادین انجام میدادند نمی تواند حرکتی نوین در عرصه مدیریت استان باشد. مهمترین سوالی که اذهان عمومی را به خود مشغول ساخته اینست که چگونه استاندار بومی باگذشت قریب یکماه هنوز نتوانسته حتی تیم کاری حوزه تحت مدیریت خود را در استانداری چینش کند؟ این در حالیست که استانداران در دولت دهم در همان روزهای اول ترکیب تیم کاری خود را با قاطعیت مشخص و شروع مقتدرانه‌ای در استان داشتند. به عنوان مثال، اکبر نیکزاد استاندار وقت در یک روز 4 معاون پیشین را تودیع و 4 معاون جدید را معارفه کرد و سپس سریعا بقیه تیم کاری خود در استانداری را چینش کرد. 
تساهل در برخورد با مدیرانی که با مدیریت سستی محور و ضعیف، سالیان سال است که موجب وارد آمدن خسارات بی شماری به استان و کشور شده‌اند بدون تردید موجب دلسردی مردم خواهند شد. 
اما کندی تحرکات استاندار فعلی استان را از چند منظر می‌توان مورد تحلیل قرارداد:
1-عدم شناخت نسبت به نیروهای انسانی موجود در استان 
2-داشتن روحیه محافظه کارانه در تغییر و عدم اعتماد 
3-چانه زنی های پشت پرده با متنفذین سیاسی استان اعم از نمایندگان و جریان های سیاسی
4-عدم داشتن برنامه مدون و بلاتکلیفی در مدیریت استان 
هر کدام از موارد بالا که موجب کندی عملکرد استاندار شده است قطعا شایسته مدیر جهادی و انقلابی در دولت سیزدهم نیست و لذا امیدواریم که با عزمی جزم‌تر از قبل اقداماتی واقعا انقلابی در عرصه مدیریت استان به وقوع بپیوندد.


کد مطلب: 440241

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440241/استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-تاکنون-حرکتی-انقلابی-جهادگرایانه-انجام-نداد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1