تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۴۴۰۱۱۷
در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

طرح جامع شهری یاسوج هر چه سریعتر بازنگری و تصویب شود / تعیین تکلیف بیمارستان‌ها درخصوص زباله‌های عفونی / تغییر کاربری‌ حتی توسط تعاونی ادارات جرم است

۰
طرح جامع شهری یاسوج 15 سال معطل مانده / بیمارستان‌هایی که به فکر سلامت مردم نیستند
کبنا ؛معاون پیشگیری وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شهر یاسوج نیاز به رشد و گسترش دارد و مردم توان خرید زمین در مراکز شهر ندارند گفت: نیاز است که استانداری و شهرداری و نهادهای متولی هرچه سریعتر طرح جامع شهری یاسوج را که حدود پانزده سال از آن می‌گذرد بازنگری، پیگیرِ تصویب آن باشند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز چهارشنبه (21 مهرماه 1400) سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با حضور اعضا و معاون پیشگیری از وقوع جرم به ریاست رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.
عیسی حسنی معاون پیشگیری وقوع جرم استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای عالی پیشگیری وقوع جرم وحفظ حقوق بیت المال دادگستری استان با مطرح کردن مشکلات زیست محیطی منطقه دلی بجک از توابع سپیدار شهرستان بویراحمد از دستگاه متولی یعنی سازمان صنعت معدن و تجارت خواست تا محلی برای سنگ شکن‌ها مشخص کنند.
حسنی اظهار کرد: عدم توجه به مصوبات شورای پیشگیری از سوی مدیران با توجه به اهمیت و حساسیت مصوبات، مصداق ترک فعل مدیران است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد نقاط حاشیه‌ای و بافت‌های ناکارآمد تصریح کرد: شهر یاسوج نیاز به رشد و گسترش دارد و مردم توان خرید زمین در مراکز شهر ندارند و نیاز است که استانداری و شهرداری و نهادهای متولی هرچه سریعتر طرح جامع شهری یاسوج را که حدود پانزده سال از آن می‌گذرد بازنگری، پیگیرِ تصویب آن باشند.
حسنی افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر برخی افراد سود جو با تسطیع و مسدود کردن آبراه‌ها به فروش و ساخت و سازها این مسیرها اقدام کرده‌اند.
وی تاکید کرد: در این خصوص ظرف دو هفته آینده همه آبراه‌ها و مسیرهای مسدود شده توسط آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی احصا و به دادستانی و معاونت پیشگیری ارسال شود.
حسنی با اشاره به اهمیت ایجاد کمر بند سبز حاشیه شهر تصریح کرد: با توجه به گزارشات واصله از نهادهای متولی، علت عملیاتی نشدن این طرح اجرایی نشدن طرح جامع شهری است.
حکمتیان مدیر کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به معارضات موجود در منطقه دلی بجک گفت: باتوجه به اینکه تاسیسات اولیه این سنگ شکن در انجا مستقر است ضرورت دارد معارضات موجود در این منطقه برطرف شود.
موضوع تعاونی‌های مسکن ادارات در حاشیه شهرها، مشخص شدن وضعیت زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها و مطب‌ها و کمربند فضای سبز در مرکز شهر یاسوج نیز در این نشست بررسی شد.
نستهن مقدم شهردار یاسوج در این نشست با اشاره به تفکیک زباله‌های عفونی و ایجاد فضای سبز یاسوج تحت عنوان کمربند سبز گفت: شهرداری یاسوج آمادگی دارد تا در هرجایی که قانون مشخص کرد، به خصوص در حریم بستر رودخانه بشار با ایجاد فضای سبز به تعهد خود در این مورد اقدام کند.
شهردار یاسوج اضافه کرد: هم اکنون توسعه فضای سبز در حاشیه رودخانه بشار به مساحت ۱۰ هکتار تا پل مختار در حال اجرا است.
نستهن مقدم افزود: در زمینه زباله‌های عفونی سرمایه گذاری که در محل دوپشته دشتروم به جمع آوری پسماند اقدام کرده برای خریداری دستگاه اتوکلاو می‌تواند اقدام کند.
وی همچنین در خصوص شرکت‌های جمع آوری زباله گفت: برخی شرکت‌ها در زمینه جمع آوری زباله‌های عفونی کم کاری می‌کنند این موجب می‌شود نیروهای خدماتی شهرداری زباله‌ها را تفکیک کنند.
هاشمی مدیر کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در زمینه پسماند زباله‌های بیمارستانی گفت: با بیمارستان‌هایی که در زمینه تفکیک پسماندها اقدام نکنند، به جد برخورد و به مراجع قانونی معرفی می‌کنیم.
در ادامه سید علی ملک‌حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات ایجاد شده تعاونی‌های مسکن ادارات اشاره کرد و افزود: متاسفانه این تعاونی‌ها در آینده با گسترش حاشیه نشینی و ایجاد بافت‌های ناکارآمد فرسوده خواهند شد.
وی بیان کرد: از طرفی این تعاونی‌ها سرانه آموزشی، فرهنگی و فضای سبز را رعایت نکرده‌اند که در آینده در صورت تصویب طرح جامع شهری کاری از دست شهرداری ساخته نیست.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هرگونه تغییر کاربری‌ها حتی توسط تعاونی ادارات خلاف قانون و جرم دانست و افزود: در صدور مجوز تغییر کاربری، مدیران عامل تعاونی‌ها باید پاسخگو عدم تخصیص فضای آموزشی و فرهنگی و فضای سبز در این تعاونی‌ها باشند.
وی گفت: موضوع تغییر اراضی یک موضوع اساسی است و جهاد کشاورزی تاکنون فقط یک واحد گشت برای نظارت به کار گرفت که باید به سه واحد افزایش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1