تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۴۴۰۱۰۴
بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد:

25 درصد مصالح ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد استاندارد ندارند / فشارهای سیاسی بوده، اما من قانون را ترجیح دادم

۰
25 درصد مصالح ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد استاندارد ندارند / فشارهای سیاسی بوده، اما من قانون را ترجیح دادم
کبنا ؛ 25 درصد از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی استاندارد ندارند. فشارهای سیاسی برای اعمال نفوذ در عبور از استانداردسازی بوده، اما بنده کسی نبودم که فشارهای سیاسی را بر قانون ترجیح دهم.
به گزارش کبنا، بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (چهارشنبه 21 مهر ماه 1400) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 25 درصد از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی غیراستاندارد هستند، اظهار داشت: صنعت غالب استان کهگیلویه و بویراحمد، صنعت مصالح ساختمانی است که 70 درصد از صنایع تحت پوشش اداره کل استاندارد، واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی است.
وی به این نکته هم اشاره کرد که کنترل و نظارت بر برخی از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی سخت است و گفت: واحدهای تولید شن و ماسه به دلیل تولید انبوه، نظارت و کنترل آنها سخت است.
رحمتی گفت: 75 درصد از واحدهای مصالح ساختمانی استان کهگیلویه و بویراحمد پروانه استاندارد دارند.
وی گفت: بنده هم قبول دارم که باید در خصوص فرهنگ سازی استاندارد کار بیشتری شود. مطالبه استاندارد سازی، مطالبه از تولیدکننده است. در دنیا هیچ چیزی به نام استاندارد اجباری نداریم. چونکه آنقدر بین تولید کنندگان رقابت وجود دارد که شهروندان استانداردسازی را از آنها مطالبه گری می‌کنند.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا کنون مصالح ساختمانی غیراستاندارد در شهر سی سخت ندیدیم. بازرسی‌های ما هم مخفیانه است. شهروندان سی سخت اگر مصالح غیراستاندارد اطلاع دارند به ما اطلاع دهند تا مأموران استاندارد آنها را مورد بررسی قرار دهند.



رحمتی با بیان اینکه بنزینی که در استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود، کیفیت لازم را دارد، افزود: سالی دو بار از پمپ بنزین‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نمونه برداری می‌کنیم و برای آزمایشگاه هرمزگان می‌فرستیم و نتایج آن به صورت کشوری منتشر می‌شود.
وی در ادامه به فشارهای سیاسی برای چشم پوشی از استاندارد محصولات واحدهای تولیدی و سایر خدمات، گریزی زد و گفت: فشارهای سیاسی در چشم پوشی از استاندارد محصولات و سایر خدمات بوده، اما من کسی نیستم که با فشارهای سیاسی کنار بیایم. ما یک دستگاه تخصصی و فنی هستیم و هر جا لازم باشد بر اساس قانون ورود می‌کنیم.
رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در پایان هم گفت که همکاران بنده هم در بعضی مواقع با فشارهای روبرو بودند. نبود تعامل و عدم اشراف به قوانین و مقررات و پایبندی به قوانین مهمترین ضعف در بین برخی از دستگاه‌های دولتی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1