تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب : ۴۴۰۰۱۲
در پایان رقابت های جهانی نروژ صورت گرفت

محمدرضا گرایی طلا گرفت؛ پایان کار ایران با ۴ طلا و ۲ برنز

۰
پایان کار ایران با ۴ طلا و ۲ برنز در مسابقات جهانی کشتی فرنگی
کبنا ؛دارنده مدال طلای المپیک، چهارمین و آخرین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی ۲۰۲۱ را بر گردن آویخت تا کشتی فرنگی ایران با نتیجه تاریخی ۴ طلا و ۲ برنز به کار خود در رقابت های جهانی نروژ پایان دهد.
به گزارش کبنا، در ادامه رقابت های ۳ وزن پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک توکیو و آخرین نماینده کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی نروژ، در دیدار نهایی وزن ۶۷ کیلوگرم، برابر نظیر عبدالله یف از روسیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۲ به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت ها را بر گردن آویخت.
۳ دقیقه نخست این مبارزه با نتیجه یک بر صفر به سود گرایی که به دلیل کم کاری حریف داده شد، به پایان رسید. گرایی در تایم دوم با اجرای فن کمر که چند بار کشتی گیر روس در تایم‌ نخست مانع آن شده بود، موفق به کسب ۴ امتیاز دیگر شد تا ۵ بر صفر جلو بیفتد.کشتی گیر روس در ادامه موفق به خاک کردن گرایی شد و ۲ امتیاز گرفت و در این مبارزه در نهایت با برتری ۵ بر ۲ گرایی به پایان رسید.
    
فینال محمدرضا گرایی مقابل روسیه و کسب مدال طلا

گرایی پیش از این در دور اول استراحت کرد، سپس تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن را ضربه فنی کرد و در ادامه نیز مقابل حسرت جعفراف از آذربایجان ۱۱ بر صفر پیروز شد. وی سپس در مرحله نیمه نهایی مقابل راماز زویدزه دارنده مدال های طلای جوانان جهان و نقره زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان در حالیکه تا ثانیه پایانی مبارزه ۶ بر ۴ عقب بود، در نهایت با نتیجه ۷ بر ۶ به برتری رسید و راهی فینال شد.

پیش از این میثم دلخانی در دیدار نهایی وزن ۶۳ کیلوگرم برابر لری ابولادزه از گرجستان به برتری ۵ بر ۴ رسید و عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.
به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان رقابت های جهانی نروژ، با کسب ۴ مدال طلا توسط میثم دلخانی در ۶۳، محمدرضا گرایی در ۶۷، محمدهادی ساروی در ۹۷ و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و ۲ مدال برنز محمدعلی گرایی در ۷۷ و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم، پس از روسیه بر سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد.
محمدرضا مختاری در ۷۲ کیلوگرم پنجم شد و سجاد عباس پور در ۵۵، مهرداد مردانی در ۶۰ و رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفتند.
کشتی فرنگی ایران آخرین بار در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان توسط حمید سوریان به مدال طلا رسیده بود و در این دوره با کسب ۴ مدال طلا و ۲ برنز بهترین‌ نتیجه مدالی تاریخ کشتی فرنگی ایران در ادوار مسابقات جهانی را به دست آورد.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان با یک مدال طلای حمید سوریان، یک نقره امید نوروزی و ۲ برنز افشین بیابانگرد و قاسم رضایی برای نخستین بار بر سکوی نخست جهان ایستاد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
جنجال اظهارات تازه ظریف

جنجال اظهارات تازه ظریف

الهیان گفت: "بسیار بعید است که شخص وزیر خارجه که مسئول مستقیم برجام بوده است از متن برجام ...
جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
فایل های مرتبط
1