کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند

انفجار مرگبار در قندوز؛ نمازگزاران شیعه هدف قرار گرفتند

16 مهر 1400 ساعت 16:41

منابع خبری از وقوع یک انفجار در داخل مسجدی در ولایت قندوز افغانستان خبر دادند. برخی منابع خبری هم از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در این انفجار خبر می‌دهند.


در نتیجه یک انفجار در مسجدی در ولایت قندوز در شمال افغانستان ده‌ها نفر از غیرنظامیان کشته و زخمی شده‌اند. مسئولان محلی می‌گویند دست‌کم ۵۰ نمازگزار در این رویداد کشته‌شده‌اند.
به گزارش کبنا، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان می‌گوید این انفجار ظهر امروز جمعه، در یک مسجد شیعیان رخ داده است. مجاهد اگر چه تایید کرده که "تعدادی" در این رویداد کشته و زخمی شده‌اند، اما آمار مشخصی ارائه نکرده است.
گزارش شده که انفجار در مسجد "سید آباد" در منطقه "خان آباد" این ولایت هنگامی رخ داده که نمازگزاران مشغول ادای نماز جمعه بوده‌اند.
تاکنون از شمار دقیق تلفات ناشی از این انفجار اطلاعی در دست نیست، اما شاهدان عینی از دیده شدن اجساد در نتیجه این انفجار به رسانه‌ها خبر داده‌اند.
انفجار مرگبار در قندوز؛ نمازگزاران شیعه هدف قرار گرفتند

سخنگوی طالبان گفته است که "نیروی ویژه" به محل حادثه رفته و بررسی آن را آغاز کرده‌اند.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله امروز را به عهده نگرفته است. اما قبلا مسئولیت بیشتر حملات به مساجد شیعیان در افغانستان را گروه داعش به عهده گرفته است.
هفته گذشته نیز انفجاری در نزدیک مسجد عیدگاه در کابل رخ داد که در نتیجه آن دست کم هشت نفر کشته و بیست نفر دیگر زخمی شدند.
در بیشتر از دو ماهی که گروه طالبان قدرت را در کابل به دست گرفته‌اند، این چندمین حمله خونین انتحاری است که در این کشور رخ می‌دهد.
نخستین انفجار در هفته دوم تسلط طالبان بر افغانستان، در نزدیک فرودگاه کابل، زمانی به وقوع پیوست که هزاران نفر تلاش داشتند وارد این فرودگاه شوند. در آن زمان عملیات تخلیه شهروندان خارجی و همکاران افغان شان جریان داشت و بسیاری تلاش داشتند طی همان روند از افغانستان فرار کنند.
در آن حمله انتحاری که مسئولیت آن را شاخه خراسان داعش به عهده گرفت، حدود ۲۰۰ نفر از جمله کودکان و زنان باختند.


کد مطلب: 439930

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439930/انفجار-مرگبار-قندوز-نمازگزاران-شیعه-هدف-قرار-گرفتند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1