تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۴۳۹۹۲۵
در ششمین سفر استانی؛

رئیس جمهور وارد بوشهر شد/ بازدید رئیس جمهور از موسسه دریایی شهید محلاتی بوشهر/ دولت از صنایع کشتی‌سازی حمایت می‌کند/ دستور آیت‌الله رئیسی برای تعیین تکلیف اموال تملیکی گمرک +تصاویر و فیلم

۰
رئیس جمهور وارد بوشهر شد
کبنا ؛سیدابراهیم رئیسی در ششمین سفر استانی خود،صبح امروز وارد فرودگاه بین المللی شهدای بوشهر شد.
به گزارش کبنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در ششمین سفر استانی خود لحظاتی پیش وارد فرودگاه بین المللی شهدای بوشهر شد.
در حال حاضر مراسم استقبال از رئیس جمهور و هیئت دولت با حضور مسؤولان استان در حال انجام است و سپس رئیسی در جمع خبرنگاران به بیان اهداف سفر خواهد پرداخت.
دیدار با نخبگان و خانواده شهدا و ایثارگران، شرکت در جلسه شورای اداری بوشهر و نشست خبری از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیسی در بوشهر است.
همچنین رئیس جمهور در حوزه صنعت، کشاورزی و میراث فرهنگی بازدیدهایی خواهد داشت و ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استان را بررسی می‌کند.
    
صحبت‌های رئیس جمهور در بدو ورود به بوشهر

در این سفر، پنج وزیر در سطح شهرستان‌های استان به عنوان نماینده آیت‌الله رئیسی در استان حضور خواهند داشت.
بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، وزیر نفت در شهرستان عسلویه و جم، وزیر راه و شهرسازی در کنگان و دیر، وزیر نیرو در شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد در شهرستان‌های دیلم و گناوه حضور پیدا می‌کنند.

 آیت الله رئیسی در بدو ورود به بوشهر:
سخن گفتن از مشکلات و بیکاری در این استان قابل تحمل نیست/ برای حل مشکلات استان باید در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی گام های موثری برداشته شود
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بدو ورود به استان بوشهر با بیان اینکه پیش از انجام سفر بررسی‌های کارشناسی نسبت به وضعیت استان و مشکلات مردم این منطقه انجام شده است،گفت: در این سفر گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان بوشهر برداشته خواهد شد.
رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان بوشهر در حوزه های کشاورزی، شیلات، نخیلات و بخش نفت،گاز و پتروشیمی، برضرورت فعال شدن اقتصاد دریا، کشاورزی، شیلات و نخیلات در این استان تاکید کرد.

آیت الله رئیسی افزود: برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان باید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گام‌های موثری برداشته شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: انجام اقدامات زیربنایی در بخش آب، برق، جاده‌های مواصلاتی و به ویژه اتصال استان به ریل سراسری نیز از جمله اقداماتی است که در این سفر نسبت به آن تصمیم‌گیری خواهد شد تا گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات بنیادین مردم استان برداشته شود.
 بازدید رئیس جمهور از موسسه دریایی شهید محلاتی بوشهر
دکتر سید ابراهیم رئیسی در این بازدید که از سوی وزیران راه و شهرسازی، کشور و نفت همراهی می‌شد، با گزارش دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و مسئولان مرکز شهید محلاتی در جریان مراحل مختلف طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای دریایی قرار گرفت.
رئیس جمهور در این بازدید که با سالروز حماسه دریادلان نیروی دریایی سپاه در مقابله با متجاوزان آمریکایی همزمان شده است، یاد شهیدان به‌ویژه شهید نادر مهدوی را که دلاورانه در مقابل تجاوز بیگانگان ایستاد، گرامی داشت.

 رئیس جمهور این مجموعه صنعتی را ارزشمند و بسیار مهم خواند و گفت: فعالیت‌هایی که برای طراحی و ساخت شناورها در کلاس‎های مختلف انجام می‌شود، جلوه‌ای از خودکفایی است و ضمن اینکه جنبه دفاعی دارد، در فعال کردن اقتصاد دریا و جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.
دکتر رئیسی بر لزوم تلاش برای بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت از فعالیت‌های انجام شده در این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌کند.
رئیس جمهور همچنین با حضور در جمع کارگران شاغل در این مجموعه با آنان دیدار و بر استفاده از نیروهای بومی در مراکز صنعتی و کشتی‌سازی استان تاکید کرد.
 رئیس جمهور در بازدید از میدان نفتی رشادت:
کشتی‌سازی و ساخت سکوهای دریایی از نمادهای تولید قدرت برای کشور است/ تلاش برای خودکفایی کشور نمادی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران است/ دولت از صنایع کشتی‌سازی حمایت می‌کند
دکتر سید ابراهیم رئیسی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند انجام شده درحوزه نفت و گاز و کشتی‌سازی، گفت: کشتی‌سازی و طراحی و ساخت سکوهای دریایی از نمادهای تولید قدرت برای کشور محسوب می‌شود.

آیت‌الله رئیسی گفت: تلاش برای خودکفایی در حوزه‌های مختلف صنعتی در حقیقت نمادهایی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران جهانی است و هر کارگر و کارآفرینی که در این مسیر حرکت می‌کند، در مسیر مقابله با زیاده‌خواهان قرار دارد.
آقای رئیسی همچنین بر اهمیت بومی‌سازی صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت با همه توان از صنایع کشتی‌سازی و دریایی کشور حمایت خواهد کرد.
 دستور آیت‌الله رئیسی برای تعیین تکلیف اموال تملیکی گمرک تا سه ماه آینده
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از انبارهای اموال تملیکی گمرک استان بوشهر، گفت: لازم است قوه قضاییه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های ذیربط، در این باره همکاری کنند و برای روشن شدن تکلیف اجناس و کالاهای موجود در این انبارها در سه ماه آینده برنامه‌‌ریزی و اقدام کنند.

در این بازدید دادستان استان بوشهر و مسئولان گمرک استان گزارشی از میزان، نوع و دلایل رسوب اموال و کالاهای وارداتی در انبارهای گمرک ارائه کردند.
تعجب جوان بوشهری از حضور رئیسی
جوان تنگستانی: انتظار نداشتم که حتی مسئولان استانی به نخیلات بیایند، چه برسد به رئیس جمهور.
    
نشست صمیمانه رئیسی با کشاورزان بوشهر
کشاورزان در این نشست به‌طور مستقیم مشکلات و پیشنهادات خود را با رئیس‌جمهور درمیان گذاشتند.وزیر جهاد و استاندار بوشهر نیز آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی، به ویژه ساخت سد و خطوط انتقال آب را بیان کردند.
    
 در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر: از انرژی هسته ای کوتاه نخواهیم آمد
 سید ابراهیم رئیسی، افزود: دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه ریزی های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته ای مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی است.
رئیسی افزود: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم. رشد و توسعه معنادار دانش هسته ای، ارتقای سطح سایر فناوری ها و فنون را به دنبال خواهد داشت.
رئیسی
رئیس جمهور پس از بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر،گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود درحال بهره برداری است و هزار مگاوات برق تولید میکند و این میزان، در فازهای توسعه ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ده هزار مگاوات برساند.
آیت الله رئیسی افزود: تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین کن هسته ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که از این سازمان انتظار داریم.
بازدید رئیسی از دستاورد جدید سپاه در بوشهر
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز پس از ورود به استان بوشهر در موسسه صنعتی - دریایی شهید محلاتی سپاه حضور یافت و از مراحل ساخت و تکمیل شناور شهید سلیمانی دیدن کرد.
 سید ابراهیم رئیسی، دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و مسئولان مجتمع شهید محلاتی از مراحل مختلف طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای دریایی گزارش دادند. در این مجتمع ضمن ساخت و تعمیر انواع شناور، امکان حضور لنج ها و شناورهای بخش خصوصی نیز برای تعمیر و به روز رسانی آن وجود دارد.
تصاویر | بازدید رئیسی از دستاورد جدید سپاه در بوشهر
آیت الله رئیسی در این بازدید که با سالروز حماسه دریادلان نیروی دریایی سپاه در مقابله با متجاوزان آمریکایی همزمان شده است، یاد شهیدان به‌ویژه شهید نادر مهدوی را که دلاورانه در مقابل تجاوز بیگانگان ایستاد، گرامی داشت.
تصاویر | بازدید رئیسی از دستاورد جدید سپاه در بوشهر
رئیس جمهور فعالیت های این مجموعه صنعتی را ارزشمند و بسیار مهم خواند و گفت: فعالیت‌هایی که برای طراحی و ساخت شناورها در کلاس‎های مختلف انجام می‌شود، جلوه‌ای از خودکفایی است و در فعال کردن اقتصاد دریا و جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.
دکتر رئیسی بر لزوم بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت از فعالیت‌های انجام شده در این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌کند.
تصاویر | بازدید رئیسی از دستاورد جدید سپاه در بوشهر
رئیس جمهور در این بازدید همچنین با حضور در جمع کارگران شاغل در این مجموعه با آنان دیدار و بر استفاده از نیروهای بومی در مراکز صنعتی و کشتی‌سازی استان تاکید کرد.
تصاویر | بازدید رئیسی از دستاورد جدید سپاه در بوشهر
نام شما

آدرس ايميل شما

جنجال اظهارات تازه ظریف

جنجال اظهارات تازه ظریف

الهیان گفت: "بسیار بعید است که شخص وزیر خارجه که مسئول مستقیم برجام بوده است از متن برجام ...
جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
1