کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

شهرداری دوگنبدان همچنان بی سرپرست / آیا شورا نمی دانست نشاطی حکم رسمی استخدام ندارد؟ / چرا عده ای سنگ «آقایی» را به سینه می زنند؟

14 مهر 1400 ساعت 14:49

تعیین شهردار دوگنبدان در حالی به هفته های آتی موکول می شود که در حال حاضر اداره عریض و طویل شهرداری بدون سرپرست است.


تعیین شهردار دوگنبدان در حالی به هفته های آتی موکول می شود که در حال حاضر اداره عریض و طویل شهرداری بدون سرپرست است.
به گزارش کبنانیوز، روز دوشنبه طبق روال معمول جلسه شورای شهر دوگنبدان برگزار شد و وحید نشاطی کارمندی که حکم رسمی استخدام را ندارد به عنوان سرپرست انتخاب شد، این در حالی است که سرپرست و مدیر شهرداری باید حکم رسمی استخدام داشته باشد، که بنا به گفته منابع آگاه، نشاطی رد صلاحیت شده است.
اگر بنا را بر این بگذاریم که شورای شهر دوگنبدان نمی دانست این فرد حکم رسمی ندارد، پس شورای شهر بر اساس چه ملاک هایی شهردار را انتخاب خواهد کرد؟ اگر شورای شهر با علم به اینکه این فرد حکم رسمی ندارد، ایشان را انتخاب کرده، که بصورت صوری، جلسه شورای شهر را برگزار کند تا فشار عمومی برداشته شود، این فعل شورا، غیرمقبول است.
اینکه عده ای از اعضای شورای شهر منتظر هستند که مسعود ظفری دوباره تأیید صلاحیت شود و به همین دلیل جلسات را معطل می کنند، هدر دادن وقت و اموال عمومی و بازی کردن با مردم است.
عده دیگری از اعضای شورای شهر، «علی محمد آقایی» را به عنوان گزینه شهرداری مدنظر دارند، هر چند که «آقایی» سابقه و تجربه حضور در مناصب مختلفی را دارد ولی وی رشته تحصیلی اش حقوق است، چرا و بر چه اساسی شورای شهر، آقایی را به عنوان گزینه اصلی خود مطرح می کنند؟ هر چند که قانون، کسی که رشته حقوق خوانده را برای بدست گرفتن پست شهرداری منع نکرده، ولی این درایت و کاردانی اعضای شورا را می رساند که بهترین و مرتبط ترین گزینه ممکن را برای این پست انتخاب کنند.
شهر به این بزرگی، نه نماینده اش پیگیر است و به شورا تذکر می دهد و نه فرماندار. شورا، به حال خود رها شده است، و دست هایی پشت پرده ای وجود دارد که به شورا فشار وارد می کنند. از طرفی، گویا ظفری نیز پیگیر اعتراض خود است و عده ای از اعضای شورا، منتظر برگشتن وی هستند. در هر حالی، خوب است اعضای شورای شهر مراسم تحلیف و سوگندنامه خود را به خاطر بیاورند و در کار مردم اهمال نکنند.
پیمان علیپور عضو شورای شهر دوگنبدان در پاسخ به سوال خبرنگار کبنانیوز مبنی بر اینکه «آیا سرپرست رد شده؟» گفت: سرپرست معرفی شده، هنوز نامه رد صلاحیت سرپرست نیامده، ولی گویا ایشان فعلا به دلیل اینکه استخدام رسمی نیست، رد شده است. 
علیپور در خصوص اینکه «شهردار کی مشخص می شود؟» اظهار کرد: یک هفته بعد از اینکه سرپرست مشخص شد، شورای شهر، شهردار را انتخاب خواهند کرد.


کد مطلب: 439866

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439866/شهرداری-دوگنبدان-همچنان-بی-سرپرست-آیا-شورا-نمی-دانست-نشاطی-حکم-رسمی-استخدام-ندارد-چرا-عده-سنگ-آقایی-سینه-می-زنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1