کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

کرونا در کهگیلویه و بویراحمد دوباره اوج می گیرد!

12 مهر 1400 ساعت 20:33

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن اشاره به افزایش بیماران کرونایی در استان گفت: هم اکنون ۲۲۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که ۹۶ نفر مبتلای قطعی و ۲۲ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن اشاره به افزایش بیماران کرونایی در استان گفت: هم اکنون ۲۲۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که ۹۶ نفر مبتلای قطعی و ۲۲ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز دوشنبه (12 مهرماه 1400) پرویز یزدان پناه افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۸۲۷ نفر بهبود یافته اند.
وی اذعان داشت: از ۴۱۸ نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ٣٣ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام و از ۲۴۳ نمونه رپید تست ١٨ درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان‌های دنا، کهگیلویه و چرام بودند.
یزدان‌پناه خاطر نشان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند. همچنین چنانچه در تجمعات شرکت می‌کنند باید در فضای باز، رعایت فاصله ١.٥ متر، استفاده از ماسک سه لایه و ماسک پارچه‌ای روی آن و زمان حضور در جلسه حداقل باشد و از مسافرت به استان‌های مجاور و از تردد در مکان‌های شلوغ و پرخطر خودداری نمایند.

وی گفت: کسانیکه از سفر‌های خارج از کشور برمی گردند لازم است به مدت حداقل ٥ روز در خانه قرنطینه باشند و مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت را در جریان قرار دهند که در صورت نیاز از آن‌ها آزمایش کرونا انجام شود و طی این مدت ارتباطی با همسایگان و اقوامان خود نداشته باشند.
یزدان پناه ادامه داد: با توجه به روند نزولی بیماری در استان مردم نباید دچار عادی انگاری شوند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را ننمایند زیرا در این شرایط، احتمال روند صعودی در استان وجود دارد که نتیجه آن مرگ و میر عده‌ای از هم استانی‌ها خواهد بود.
وی اضافه کرد: با توجه به نقش واکسن در بیماری کرونا خواهشمند است دانش آموزان ١٢ تا ١٨ ساله و کسانی که تزریق واکسن نداشته اند سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند تا واکسن مناسب برای آن‌ها تزریق شود.


کد مطلب: 439827

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439827/کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-دوباره-اوج-می-گیرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1