کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زنگ خطر محیط زیستی

علت خشک شدن دریاچه شرنگ رنگ زیلایی از زبان فرماندار

12 مهر 1400 ساعت 0:37

فرماندار مارگون با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان محیط زیست از دریاچه خشک شدۀ مورزرد و شرنگ رنگ زیلایی بازدید کرد.


به دنبال انتشار گزارشی در فضای مجازی و برخی از سایت های محلی مبنی بر خشک شدن دریاچه شرنگ رنگ زیلایی فرماندار مارگون با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان محیط زیست از منطقه بازدید کرد.
به گزارش کبنانیوز، روز یکشنبه (۱۴۰۰/۷/۱۱) فرماندار مارگون در بازدید از این منطقه گفت: متاسفانه دریاچه زیبای شرنگ رنگ زیلایی به طور کامل خشک شده که در این خصوص ذکر چند نکته ضروری است؛ اول اینکه علت خشک شدن دریاچه خشک سالی و کم بارشی های سال های اخیر هست.
باقر قائمی افزود: دوم با توجه به بافت توپوگرافی منطقه امکان جلوگیری از این حادثه و جلوگیری از تلفات آبزیان دریاچه وجود نداشت.
قائمی اظهار کرد: سوم با توجه به پیدایش حفره هایی در حاشیه و کف دریاچه فردا مکاتبه ای با محیط زیست، آب منطقه‌ای برای بررسی امکان انسداد حفره ها برای کاهش هدر رفت آب و افزایش ظرفیت ذخیره به منظور جلوگیری از تکرار حادثه انجام می‌شود.
قائمی گفت: نکته دیگر اینکه علت تسریع خشکیدگی دریاچه ظرف چند روز گذشته شاید به علت سطح هموار و مسطح دریاچه و حجم آب کم در پهنای زیاد و تسریع تبخیر آب بوده است. امیدوارم با شروع فصل بارش دریاچه زیبای شرنگ رنگ زیلایی زودتر احیا گردد.

تصویر پیش از خشکیدگی دریاچه


کد مطلب: 439801

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439801/علت-خشک-شدن-دریاچه-شرنگ-رنگ-زیلایی-زبان-فرماندار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1