کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دوره احمدزاده؛

رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟

12 مهر 1400 ساعت 14:45

در زمان استانداری مسعود حسینی استاندار، رییس دانشگاه از بویراحمد و دکتر نیکبخت بود. در زمان استانداری خادمی ، دکتر چمن از کهگیلویه رییس دانشگاه بود. در فضایی که استانداری ولایی و جهادی بر مسند استانداری استان نشسته است، برای پیشبرد بهتر توسعه سلامت در شهرستانهای مغفول باشت و گچساران انتخاب از حوزه گچساران در دسترس و شدنی است.


یادداشت ارسالی؛ در زمان استانداری مسعود حسینی استاندار، رییس دانشگاه از بویراحمد و دکتر نیکبخت بود. در زمان استانداری خادمی ، دکتر چمن از کهگیلویه رییس دانشگاه بود. در فضایی که استانداری ولایی و جهادی بر مسند استانداری استان نشسته است، برای پیشبرد بهتر توسعه سلامت در شهرستانهای مغفول باشت و گچساران انتخاب از حوزه گچساران در دسترس و شدنی است.
به گزارش کبنانیوز، در یادداشتی در خصوص ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی آمده است: به دلایل متعدد ذیل رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی باید از گچساران باشد:
۱-درفضایی که نماینده محترم وانقلابی شهرستان گچساران و باشت در زمان انتخابات علیه رییس دانشگاه علوم پزشکی به دلیل بی کفایتی علنا اعلام موضع مخالفت گرفتند و آنگاه که در جریان بازدید از سیستم بهداشتی و درمانی شهرستان، نماینده محترم از رییس دانشگاه انتقادات به حق نمودند، ولی رییس دانشگاه موضوع را به حاشیه بردند و بجای پاسخگویی، اصل موضوع را پاک نمودند؛ اکنون باید اقتدار و نفوذ و مقابله تمام قد نماینده ذی نفوذ را در مقابل خویش احساس نمایند که تنها راه آن انتخاب یک نفر از حوزه انتخابیه خویش جهت جایگزینی است.
۲-در زمان استانداری مسعود حسینی استاندار، رییس دانشگاه از بویراحمد و دکتر نیکبخت بود. در زمان استانداری خادمی، دکتر چمن از کهگیلویه رییس دانشگاه بود. در فضایی که استانداری ولایی و جهادی بر مسند استانداری استان نشسته است، برای پیشبرد بهتر توسعه سلامت در شهرستانهای مغفول باشت و گچساران انتخاب از حوزه گچساران در دسترس و شدنی است.
۳-در گچساران و باشت تختهای بیمارستانی اضافه شده است ولی نه بیمارستان باشت و نه جدیدالتاسیس نرگسی امکاناتی مانند سی تی اسکن و ام آر آی و … ندارند و در باشت بیمارستان فقط درحد یک بستردرمانی است و تاکنون یک بیمار جراحی یا سزارین نشده و تا زمانیکه جراحی در آن بیمارستان سروسامان نگیرد و جراح ومتخصصین بیهوشی و زنان و داخلی و اطفال مقیم نباشند و پروازی باشند، بیمارستان معنایی ندارد. چیزی که هم اکنون اولویت رییس نیست و درحد سمبل کاری و حضور پاره وقت یک متخصص در کلینیک پرطمطراق حاج ظفر تاجگردون است.
۴-شهرهایی کوچکتر از گچساران با امکانات بسیار کمتر مانند بهبهان، آبادان و فسا و جهرم و … توانستند برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی از یک آموزشکده و مجتمع آموزش عالی در این شهرها شروع و اکنون آنرا تبدیل به دانشکده یا دانشگاه علوم پزشکی نمایند. اینک با وجود تعداد تختهای بیمارستانی بالا در این شهرستان و پتانسیل نیروهای کارآمد آموزشی و متخصصین مقیم چنین فرصتی برای ایجاد یک مجتمع آموزشی در گچساران که ردیف بودجه مصوب مغفول با برگشت هرساله بودجه آن وجود دارد و با وجود استانداری ذی نفوذ و رییسی جدید با روحیه جهادی و نه خسته و درگیر طایفه گرایی کنونی، امکانپذیر است.
۵-دانشگاه علوم پزشکی شاید بعد از آموزش پرورش، دومین دستگاه بزرگ استان هم از لحاظ ارائه خدمات و هم ازنظر تعداد نیروی انسانی است و در تمام نقاط استان از باباکلان تا یاسوج خدمات ارائه می دهد. بی شک جایگاه ریاست دانشگاه در مناسبات سیاسی و اجتماعی استان بسیار تعیین کننده است. این مهم در توسعه زیر ساختهای بهداشتی و درمانی استان و احصا دو شهرستان مغفول باشت و گچساران تعیین کننده است.
۶-قانع شدن به معاونت پشتیبانی یا معاونتهای دیگر در تصمیم گیری های خرد و ارتباطات منطقه ای خلاصه خواهد شد و تصمیم گیری های کلان جذب نیروی انسانی و هیات علمی، توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی و کمک های بودجه ای کلان و خرید تجهیزات بزرگ در اختیار رییس دانشگاست و معاونتها تصمیم گیر واقعی نیستند، و این اهمیت انتخاب رییس از منطقه را بیشتر نمایان می کند.
با توسل به خدای بزرگ و با وجود روحیه خدمتگزاری و جهادی نماینده محترم شهرستان این مهم دست یافتنی بوده و بی شک به مصداق مثل«چون که صدآمد،نود هم پیش ماست» اصلاح و تغییر در شبکه بهداشت و درمان شهرستانها و به تبع اصلاح سیستم صورت خواهد گرفت.
ضمنا از زمان تاسیس دانشگاه علوم پزشکی، تاکنون رییس دانشگاه از گچساران انتخاب نشده و نمایندگان قبلی هم چنین اقدامی نتوانستند. با این انتخاب رییس دانشگاه از حوزه انتخابیه گچساران، نقطه عطفی در تاریخ نمایندگی شهرستانهای گچساران و باشت بوده  و به مانند انتخاب استاندار از این حوزه برای اولین بار، می تواند در توسعه ساختارهای بهداشتی و رشد فرزندان منطقه، نیرو سازی و کادرسازی و … تاثیر فراوانی داشته باشد.
والسلام علی من اتبع الهدی


کد مطلب: 439795

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439795/رییس-جدید-دانشگاه-علوم-پزشکی-استان-کهگیلویه-بویراحمد-کسی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1