تاریخ انتشار
جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۴۳۹۶۶۶
مرکز زلزله‌نگاری دانشگاه تهران اعلام کرد

جزییات زلزله ۵.۲ ریشتری در گناوه

۰
جزییات زلزله ۵.۲ ریشتری در گناوه
کبنا ؛ براساس اعلام مرکز زلزله‌نگاری دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه و ۲۱ ثانیه بامداد امروز (جمعه) بندر گناوه در استان بوشهر را لرزاند.
به گزارش کبنا، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون آن در موقعیت ۲۹.۷۵ عرض شمالی و ۵۰.۴۹ طول شرقی ثبت شده است.
پس از زلزله ۵.۲ ریشتری بامداد جمعه، زلزله دیگری به بزرگی ۴.۵ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و ۳ دقیقه و ۲۲ ثانیه امروز (جمعه) بندر گناوه را لرزاند.
این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون آن در موقعیت ۲۹.۸۱ عرض شمالی و ۵۰.۵۸ طول شرقی ثبت شده است.
زمین لرزه ۵.۲ ریشتری گناوه در سحرگاه و زمانی که مردم در خواب عمیق بودند به وقوع پیوست و مردم از جا پریدند و با ترس و وحشت و حالت خواب آلودگی سراسیمه خود را به حیاط منزل و کوچه رساندند.
زمین لرزه که در شهر‌های نزدیک گناوه شامل بندرریگ و بندرامام حسن نیز احساس شد، ساختمان‌ها و در و پنجره‌ها را در شهر گناوه و روستا‌های نزدیک به کانون آن به شدت تکان داد.
موقعیت این زمین لرزه که براساس اعلام مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران نزدیک روستای تاجملکی و اسلام آباد و شول بخش مرکزی گناوه ثبت شده است نشان می‌دهد مکان آن در همان محل زلزله ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین امسال بوده است.
براساس گزارش‌های واصله از منابع محلی، بخش‌هایی از کوه‌های گمارون نزدیک به روستا‌های محل کانون زلزله ریزش کرده است.
عبدالعلی صیادی رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: در پی زلزله ۵.۲ ریشتری ۹ مهر ماه ۱۴۰۰ در شهرستان گناوه تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش قرار گرفتند.
شهرستان گناوه در ۱۱۰ کیلومتری شمال استان بوشهر واقع است.
    

اعزام ۳ تیم واکنش سریع و امدادی به روستا‌های زلزله‌زده
‌مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بیان اینکه زلزله ۵.۲ ریشتر بیش از ۱۰ روستای گناوه را لرزاند گفت: پس از این حادثه، تیم‌های واکنش سریع، امدادی و ارزیاب هلال احمر به نقاط مختلف شهرستان گناوه اعزام شدند.
غلامرضا حاجیانی با اشاره به وقوع ۲ زمین‌لرزه در گناوه اظهار داشت: ۲ زمین‌لرزه به بزرگی ۵.۲ و ۴.۵ ریشتر بامداد امروز شهرستان گناوه را لرزاند که بلافاصله تیم‌های هلال احمر به نقاط زلزله‌زده اعزام شد.
وی با بیان اینکه بین ۱۰ تا ۲۰ روستا در بخش مرکزری شهرستان گناوه از زمین لرزه یاد شده متاثر شدند گفت: بر اساس ارزیابی‌های اولیه تلفات و خسارت خاصی وجود نداشته، ولی ترک خوردگی برخی منازل روستایی گزارش شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به تیم‌های امدادی برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان تصریح کرد: پس از وقوع زمین‌لرزه در روستا‌های بخش مرکزی گناوه، تیم‌های واکنش سریع، امدادی و ارزیاب هلال احمر به نقاط مختلف شهرستان گناوه اعزام شدند.
حاجیانی اضافه کرد: جلسه اضطراری امدادی، در پی وقوع زلزله مذکور، در محل مرکز فرماندهی جمعیت هلال احمر استان بوشهر تشکیل شد.
زلزله چهار مصدوم بر جای گذاشت
مهدی، ولی پور رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر از مصدومیت چهار نفر در پی زلزله ۵.۲ ریشتری در گناوه خبر داد.
بنا به اعلام اورژانس استان تاکنون ٤ نفر مصدوم به بیمارستان مراجعه کرده‌اند؛ تا این لحظه خسارت مالی و جانی دیگر و همچنین قطعی آب و برق و مسدود شدن راه‌ها گزارش نشده است.
جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر درحال آماده باش و معاون امداد و نجات نیز در محل کشیک حضور دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
1