تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : ۴۳۹۵۸۳
یادداشت؛

بایدها و نبایدهایی که آقای احمدزاده استاندار جدید باید بداند

احمد مجیدی­ مهر
۳
۲
بایدها و نبایدهایی که آقای احمدزاده استاندار جدید باید بداند
کبنا ؛استاندار در واقع رئیس‌جمهور و رئیس‌کابینه استان است. ازاین‌رو در هر استان سرنوشت موفقیت دولت و برنامه‌های آن ارتباط وثیقی با صلاحیت‌ها، توانمندی‌ها، هوشمندی‌ها، خلاقیت‌ها، انسجام، هماهنگی‌ها و تحرک استاندار و تیم آن در استان دارد؛ به عبارت دیگر موفقیت دولت در سطح ملی وابسته به این است که همه استانداران و تیم‌های آنان از خصوصیات لازم و متناسب با شعارها و اصول حاکم بر کابینه دولت سیزدهم برخوردار باشند. ضمن عرض خداقوت و قدردانی به جناب دکتر کلانتری استاندار پیشین استان کهگیلویه و بویراحمد و تبریک و آرزوی موفقیت برای جناب آقای دکتر احمدزاده به عنوان اولین استاندار دولت 13ام و 21 امین استاندار استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که از نیروهای بومی، خدوم و جهادی و انقلابی این استان که بر اساس شاخص‌های مدنظر دولت سیزدهم از سوی هیئت دولت انتخاب شدند. لذا جناب آقای دکتر احمدزاده استاندار محترم استان لازم میدانم برخی از مسائل و چالش‌های پیشرو را برای جنابعالی یادآوری کنم.
در روز سه شنبه 6 مهرماه 1400 در جلسه معارفه  استاندار جدید جناب آقای دکتر احمدزاده توسط وزیر کشور رسماً کار خود را در استان آغاز کرده‌اند. جناب استاندار همان‌طوری که مستحضر هستید استان کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی در حدود 3/16 هزار کیلومتر مربع یک درصد از جمعیت و پنج درصد جنگل‌های کشور را به خود اختصاص داده است. این استان به‌عنوان یکی از مناطق فوق‌العاده حاصلخیز و با دارا بودن 217 گردشگاه زیارتی و تفرجگاهی، داشتن معادن و چاه‌های نفتی، حدود 30 درصد کل گونه‌های گیاهی را به خود اختصاص داده و یکی از استان‌های مهم کشور به شمار می‌رود؛ این استان با داشتن اقلیم مطلوب به‌عنوان "پایتخت طبیعت ایران" مشهور است. با داشتن چنین ظرفیت و پتانسیل‌های طبیعی و خدادادی فراوان به دلایل ناکارآمدی برخی از مدیران خود هنوز رنگ و بوی توسعه را به چشم خویش ندیده و جوانان و سرمایه‌های انسانی این استان در استان‌های دیگر جهت به دست آوردن روزی حلال برای معاش خانواده که این روزها با توجه به شاخص بومی گزینی در اکثریت استان‌های صنعتی با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده‌اند و خیلی از آنان یا بیکار شدند و در وضعیت نامطلوب معیشتی به سر می‌برند. باید در زمینه اشتغال جوانان و سرمایه‌های جوان این استان اتاق فکری پویا و تحول‌گرا از نیروهای نخبه و کارآمد استان تحت مدیرت خویش تشکیل دهید ظرفیت‌های خدادادی استان را شناسایی و سرمایه‌گذاری کلان برای پویا نمودن آنان و به کار گماشتن جوانان این استان غنی ولی در عین حال فقیر کنید تا یکی از برنامه‌های اصلی دولت مردمی و ایران قوی که اشتغال جوانان است را رقم زده باشید.
جناب استاندار امروز مطالبه قاطبه مردم استان کار جهادی و انقلابی است، برای آن‌ها طیف‌های جناحی اصولگرا بودن یا اصلاح‌طلب بودن تفاوت چندانی ندارد و انتظار دارند مدیران آینده که در پست‌های مختلف استان سکان‌داری را بر عهده می‌گیرند تنها به رفع مسائل خود و استان با استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود فکر کنند.
رئیس دولت در استان باید نگاهی نو و جامعی را برای جبران عقب‌ماندگی و عدم توسعه استان داشته و از سطحی‌نگری و عدم برنامه‌ریزی و حاشیه‌سازی در تمام زمینه‌های توسعه استان بپرهیزند و با شناسایی نخبگان و جامعه علمی کشور و استان از ظرفیت نیروی جوان و خلاق و قشر نخبه در جهت پیشرفت استان استفاده کنند. بی‌تردید قطب‌بندی جامعه به نیروهای "خودی" و "غیرخودی"، و کنارگذاشتن بخشی مهم از بدنه کارشناسی، مجامع دانشگاهی و صاحب‌نظران عرصه‌های فرهنگی اجتماعی مغایر با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» و سم مهلک در پیشبرد برنامه‌های توسعه و پیشرفت استان است.
جناب دکتر احمدزاده شما بومی استان هستید درد و مسائل و چالش‌های استان را خوب می‌شناسید یکی از آفت‌های خطرناکی که در همه عرصه‌ها و بخش‌ها دامن‌گیر مدیریت استان شده، فاصله گرفتن از شایسته گزینی و انقلابی بودن است. هر نوع گرمسیری یا سردسیری، قوم‌گرایی، فامیل­گرایی، دوست­گرایی و باند­گرایی در مدیریت‌ها ضربان جبران‌ناپذیری هم از نظر افکار عمومی و هم از نظر کارآمدی متوجه دستگاه‌ها می‌کند. متأسفانه این امر در دولت‌های قبلی بویژه دولت تدبیر و امید رواج بیشتری داشته و بازسازی آن بسیار ضروری است. در انتخاب مدیران و زیرمجموعه خویش سعی کنید از منابع موثق و به دور از باندبازی‌های سیاسی تصمیم بگیرید چون در این مقطع زمانی به دلیل هماهنگی قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی هرگونه کم‌کاری و ناکارآمدی از طرف نیروهای انقلاب قابل پذیرش نیست.
جناب آقای استاندار شکی نیست که تجربه یکی از شاخص‌هایی موفقیت بوده و هست و استفاده از تجارت نیروهای خدوم کشور می تواند اثرگذار باشد ولی با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در چند سال اخیر که به‌صورت مکرر تأکید کردند که دولت جوان و حزب‌اللهی علاج مشکلات کشور است یعنی دولتی که با اراده پولادین، خستگی‌ناپذیر، تحول‌گرا، مسائل و مشکلات کشور را شناسایی برای آنان برنامه‌ریزی و در نهایت قادر به حل مشکلات می‌باشد.
مردم امروز از جنابعالی که نماینده عالی دولت در استان هستید انتظار دارند که بر اساس شاخص‌ها و بدون در نظر گرفتن منافع فردی و رابطه‌ای مدیران استان را بر اساس شاخص‌های شایسته گزینی، جهادی، انقلابی، تحول‌گرا، مقید به برنامه‌های " دولت مردمی، ایران قوی" گزینش نمایید و اگر مدیری فاقد همه یا برخی از شاخص‌های مذکور باشد با توجه به حجم انبوه مشکلات اقتصادی و معیشتی و فرهنگی جامعه انتخاب ایشان هرگز به صلاح دولت سیزدهم نخواهد بود و کارنامه مملو از ضعف و ناکارآمدی ایشان به پای دولت که جنابعالی نماینده عالی آن در استان هستید نوشته می‌شود.
 
احمد مجیدی­ مهر
دانشجوی سال آخر دکتری
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی پورمند
Iran, Islamic Republic of
کلمات تو، سرنوشت تو را بوجود می آورند
اندیشه های تو، زندگیت رو می سازند
و آنچه که به خود میگویی از زندگی ات میشنوی
از کلامت بر تو حکم میشود، تو همانی که می اندیشی.
احسنت عالی بود دست دردنکنه دکترمجیدی دوست داشتنی
تقوی
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب خدمت همه بزرگواران و تشکر ویژه از دکتر مجیدی مهر که بحق فردی پویا و فرهیخته و با ارزشی هستند بخاطر دغدغه مند بودن ایشان نسبت به مسایل استان و آرزوی روی کار آمدن جوانانی پویا همچون شما برای برون رفت از این وضعیتی که استان دچار آن هست
سید
Iran, Islamic Republic of
دروود به شما دکتر مجیدی مهر و امیدواریم استاندار عزیز با نصب العین قراردادن دغدغه های دوستان و چالش هایی که استان با آن مواجه است برای پیشرفت استان و جایگاهی که سزاوار این مردم با اصالت هست تمام تلاش و همت خود را بکار بگیرد.
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
1