تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۳۹۴۵۵
لیستی که منتشر شد و نکاتی که استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد باید بداند

حریم استانداری

۱۵
۱
حریم استانداری
کبنا ؛تغییر و تحولات در استان کهگیلویه و بویراحمد کلید خورده و سید ابراهیم رئیسی در حکمی سید علی احمدزاده را به عنوان استاندار جدید استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی کرده و احتمالاً فردا با حضور وزیر کشور و مسئولان عالی معرفی شود. از همین ابتدا خیلی‌ها به طمع صندلی مدیریت کت و شلوارهای دوخته‌اند. 
به گزارش کبنا از یاسوج، روز گذشته در پایگاه خبری کبنا نیوز لیستی از مدیران آینده کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد که با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی و سیاسی استان روبرو شد. نکته حایز اهمیت این است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید مدیران آینده را از بین نیروهای جوان، پاک، متخصص و متعهد و فسادستیز انتخاب کند که به مردم و نظام اسلامی پاسخگو باشد نه کسانی انتخاب شوند که فقط به نمایندگان مجلس و یا سیاسیون بله قربان گو باشند.

بیشتر بخوانید:

لیست مدیران آینده کهگیلویه و بویراحمد (+ اسامی )


متن حکم «سید ابراهیم رئیسی» برای استاندار کهگیلویه و بویراحمد

انتظارات نیروهای انقلاب از استاندار کهگیلویه و بویراحمد / دست رد به سینه منفعت طلبان بزنید / استخدام‌ها و انتصابات فامیلی و قومی نباید در دولت انقلابی تکرار شود / باید نیروهای پاکدست و خدوم میدان دار شوند

فارس در این زمینه نوشت: به تازگی لیستی از مدیران احتمالی آینده استان در برخی رسانه‌ها منتشر شده که بیش از ۸۰ درصد آنها هیچگونه سنخیتی با گفتمان دولت مردمی آیت الله رئیسی ندارند.
 افرادی که در هشت سال گذشته در منصب ریاست معاونت و کارشناسان مسئول و کارشناس بوده‌اند و با مدیریت ضعیف آنها استان به چنین حال و روزی افتاده است.
 بعضی افراد که گماشته و مطیع و فرمانبردار فرد خاص در استان بوده و بیشترین بی‌عدالتی و بی‌انصافی را در حق نیروهای انقلابی روا داشتند.
 در این لیست نام کسانی دیده می‌شود که گاها سینه‌چاک فرد یا افراد خاص در استان بوده و خاطره فحاشی‌ها و بی‌انصافی‌های آن‌ها نسبت به نیروهای انقلابی و مؤمن هرگز از اذهان بیرون نخواهد رفت.
 داستان ظلم به نیروهای انقلاب در ۸ سال اخیر هرگز از یاد نخواهد رفت زیرا از بین برخی از گزینه‌های احتمالی لیست مذکور افرادی بودند که بیشترین فشار را به نیروهای انقلابی وارد کردند حتی از میز و صندلی برای نشستن آنها در ادارات دریغ می‌کردند و امروز داعیه‌دار مدیریت دولت مردمی در استان شده‌اند.
 از سوی دیگر نام برخی افراد به عنوان گزینه پیشنهادی دیده می‌شود که در هشت سال اخیر سکوت مطلق پیشه کرده و در برابر هرگونه بی انصافی و بی عدالتی مانند استخدام‌های فله‌ای و منطقه‌ای و انتصابات مسئله‌دار کوچکترین واکنشی نداشتند و به قولی تماماً سایلنت بودند.
 هر چند در همین لیست نام اندک افرادی دیده می‌شود که در هشت سال خفقان اداری مواضع انقلابی علیه بی انصافی و بی عدالتی‌ها داشتند که البته تعداد آنها در این لیست بسیار اندک و انگشت‌شمار است.
 به هر حال نیروهای انقلاب در استان و هر سه نماینده که خود از نیروهای جریان انقلاب هستند باید در برابر هرگونه نفوذ ساکت ننشیند و البته در موقع مقتضی در صورت هرگونه تحرک از سوی نفوذی‌ها قطعاً آدرس و عملکرد ۸ ساله این افراد آشکار خواهد شد هر چند معتقدیم باید شایسته سالاری اصل اول و اولویت‌دار در گزینش مدیران دولت مردمی باشد اما مهمتر از آن جلوگیری از نفوذ افرادی است که هم کارنامه روشنی در خدمت به مردم نداشته و هم مطیع و فرمانبردار فرد و افراد خاص در استان بودند و اکنون برای دور زدن دولت انقلابی به فکر تغییر چهره هستند.

نکات بیشتری که استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید بداند
تابناک نوشت: پس از تثبیت هیئت دولت، کار تغییر استانداران شروع و نوبت تغییرات در همین اوایل کار وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد رسید و آنگونه که در خبرها آمده، سید علی احمد زاده به عنوان استاندار بومی این استان انتخاب شده است.
یکی از مباحث مطروحه در تحلیل‌های قبل از انتخاب، مربوط به بومی یا غیر بومی بودن استاندار بود که نهایتاً توصیه‌های پرهیز از انتخاب استاندار بومی با وجود دلایل مختلفی که طرفداران این نظر داشتند، بی فایده بود و یکی از سیاسیون بومی سکاندار مدیریت ارشد استان شد.
برای کسانی که در حوزه سیاسی فعالیت حرفه‌ای و تخصصی دارند، این نکته روشن است که مدیریت در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد به دلایل مختلف از جمله ارجحیت مسائل قومیتی بر قانون و همچنین سیاست زدگی مفرط در کنار توسعه نیافتگی و محرومیت تاریخی، بسیار سخت و گاها غیر قابل تحمل است!
یکی از مشکلات مربوط به استانداران بومی، کارنامه ضعیف آن‌ها در رعایت عدالت قومیتی بوده. همواره این انتقادات وارد است که نتوانسته‌اند شایسته سالاری را در اقدامات بر قوم گرایی و یا سیاسی کاری ترجیح دهند اما آنچه که فعلاً به عنوان اولویت برای استاندار جدید در همین بدو ورود بسیار حائز اهمیت است، توجه جدی به حفظ حریم استانداری است!
حریم استاندار، حوزه تحت مدیریت مسقیم وی است که شامل معاونین، مدیران کل و دفتر استاندار و در شهرستان‌ها هم فرمانداران می‌شود.
حریم استاندار معمولاً از طرف نمایندگان استان در مجلس مورد نفوذ قرار می‌گیرد و به هر میزان که استاندار اهل مماشات و چشم پوشی نسبت به تجاوز وکلای مردم در مجلس به حریم کاری خود بوده، به همان میزان، هم خود بیشتر دچار مشکل در مدیریت شده و هم استان را به سمت مشکلات بیشتر سوق داده است.
معاونین استاندار پاشنه آشیلی برای استاندار کهگیلویه و بویراحمد هستند اگر سیاست گذاری‌های خود را در پستوهای تصمیم گیری نمایندگان هماهنگ کنند! در دوره‌هایی شاهد دخالت شدید بوده‌ایم از جمله سابقه یکی از استانداران بومی استان که بسیار متأثر از تصمیمات و امر و نهی‌های یکی از نمایندگان استان در مجلس بود البته در سال‌های اخیر از استانداران غیربومی هم وجود داشتند که در همین تله‌ی نمایندگان، گیر افتاده بودند و مشکلات زیادی برای استان ایجاد و حتی تنش‌های سه حوزه انتخابیه را هم افزایش داده بودند اما بر عکس این وضعیت هم وجود داشت و دیدیم استاندار فعلی (حسین کلانتری) از همان ابتدای کار به صراحت از حریم خود با نمایندگان سخن گفته و تاکید کرده بود که علی رغم تعامل سازنده با نمایندگان اما اجازه تجاوز به حریم کاری تحت مدیریت خود را نمی‌دهد چیزی که تا پایان کار در استان بر آن پایبند ماند و از مهمترین چالش کهگیلویه و بویراحمد برای مدیران سربلند بیرون آمد.
یکی از مشکلات سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد، بی‌سوادی مفرط سیاسی برخی نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد است تا آنجا که به دلیل ضعف زیاد در شناخت جایگاه و شان نمایندگی، عمده کم کاری‌ها و یا سرخوردگی‌های خود در سطح ملی و مجلس را سعی می‌کنند با دخالت بی جا در کارهای اجرایی در استان، سرپوش نهند و یا به خیال خود جبران کنند! تا جایی که اگر مدیران اجرایی از خود ضعف نشان دهند، نمایندگان به اصطلاح تا آبدارچی را هم در یک اداره جابه جا می‌کنند و آن را به عنوان سند افتخار و نفوذ بالای خود به رخ عوام نا آگاه می‌کشانند.
استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد باید به این نکته توجه داشته باشد که اگر حریم کاری وی حیاط خلوت نمایندگان شد، از همین ابتدا به صورت پلکانی به سمت افول پیش می‌رود و سالی نگذشته متوجه می‌شود که شیرازه مدیریت در استان را از کف داده است.
همانگونه که گفته شد، متاسفانه عمده نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد محصول انتخاب شایستگان نیست بلکه نتیجه چند عامل از جمله سوء استفاده از فقر مادی و فرهنگی است و شوربختانه همین انتخاب‌های ناشایست باعث عقب افتادگی چند دهه‌ای استان شده است لذا چنانچه استاندار نتواند منصوبین خاصه خود را از نفوذ نمایندگان دور نگه دارد عملاً همان مسیر اشتباه گذشته را تکرار کرده است ضمن اینکه آنقدر ناآگاهی از حوزه مسئولیت و دخالت در حوزه‌های دیگر نزد برخی نمایندگان استان بالا بوده و هست که با ایجاد انتظار بیجا برای موکلین، هم خود را به مهلکه افکنده‌اند، هم مانع توسعه استان هستند و هم مانع کار مدیران اجرایی بر اساس شایسته سالاری شده‌اند!
البته خطر دیگری که حریم استانداری را تهدید می‌کند، نفوذ برخی افراد و گروه‌های سیاسی است که با توجه به دولت فعلی، این گروه‌های سیاسی عمدتاً اصولگرایان هستند همانگونه که در دوره گذشته هم اصلاح طلبان چنین تلاش‌هایی برای نفوذ داشتند و بر برخی استانداران کارگر افتاده بود و بر برخی نه!
برخی از این افراد و گروه‌ها اگر مسیر ورود و نفوذ را هموار ببینند، هیچ حد و مرزی را رعایت نمی‌کنند و عملاً بالاترین مقام اجرایی استان را بازیچه‌ی بازی‌های سیاسی و قومیتی خود قرار می‌دهند.
نکته بسیار مهم دیگری که احمدزاده باید از همین ابتدا به آن توجه و در جهت کسب آن اهتمام داشته باشد، تقاضای اختیار ویژه از دولت برای مدیریت در استان است به گونه‌ای که لابی‌های سیاسی نتوانند دائماً در مرکز کشور بر علیه وی اقدام و هر روز دستوری از دولت برای تعاملات غیر سازنده با لابی گرها داشته باشند! چرا که برخی حوزه‌های مداخله گر چه اشخاص و چه گروه‌ها مدام از سطح کشور پیگیر درخواست‌های نامعقول خود هستند.
ذکر این نکته ضروری است که از همین ابتدا احمدزاده باید حریم استانداری را از نفوذ و دخالت نمایندگان و دیگر حوزه‌های مداخله گر و تمامیت خواه حفظ و خطوط قرمز را مشخص کند هر چند این اقدام در واقع کمک بسیار بزرگی به خود نمایندگان و یا حتی دیگر حوزه‌های مداخله گر است چرا که این سیاسیون و حوزه‌های نفوذ با اقداماتشان همانگونه که گفته شد، هم برای خود و هم برای استان و هم برای مدیران هزینه‌های سنگین و گاها جبران ناپذیر ایجاد کرده‌اند.
لازم به ذکر نیست که استاندار از همین ابتدا باید بداند همه اقدامات و برنامه‌هایش زیر نظر رسانه‌ها قرار دارد و چنانچه موارد گفته شده مورد توجه قرار نگیرد به صراحت تذکر داده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اوج بی عدالتی در امور اقتصادی و دارایی با مدیر ضعیف و کار نابلد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا یکی از متخصص ترین مدیر این استان که پله های ترقی را طی نموده و مدیریت انقلابی همین مدیر دارایی است که حقش در سطح وزارتخانه هست.
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
مگه / مدیر داره همش حاشیه تخریب پرسنل باند بازی هست تازه ایشان نیروی دولت امید هست باید هر چه زودتر کنار بره
دارایی
Iran, Islamic Republic of
اره مثل خودت که متخصص هستی برا کمک کردن
لنده
Iran, Islamic Republic of
شما اومدید برا فرمانداری لنده رزمجورو پیشنهاد دادید که از صفدر حسینی ونیک بخت و۸سال بخشدار ومعاون وفرماندار دولت تدبیر امید بوده .این تذهبون به کجا چنین شتابان
پاسخ لنده
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته این اگه این خروجی نیروهای انقلابیه وای به حال انقلابیون این آقای رزمجو درلنده در انتخابات مسولان انتخاباتیش همه ازطیف منطقیان بود وخودش،
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت،الان خوب نوشتی استاندار در عزل و نصب مدیران دقت وافی و کافی و تحقیقات لازم را به عمل آورد تا نیروهای انقلابی، دلسوز، کار بلد، مشکل گشا ،مسلط به قوانین و مقررات و وظایف دستگاه در راس هرم باشند نه اسامی که نام برده بودند ۹۰درصدش کارنامه درخشانی در پست فعلی نداشتند و حتی بعضی از آنان برای دو دستگاه پیشنهاد شده بودند که فاجعه بار بود و اکثرا از یک طایفه و وابسته به یک نماینده. اگر قراره که رابطه بر ضابطه و انتساب بر اکتساب غالب شود یعنی هیچ برای هیچ .و قطعا استاندار محترم فارغ از طایفه گرایی و صرفا بر اساس شایسته سالاری عمل نماید هم استان شاهد پیشرفت باشد و هم دلگرمی مردم به دولت مردان و سوای همه اینها سخن مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری مبنی بر انتخاب افراد انقلابی،دلسوز،متعهد،متخصص،و فساد ستیزد اولویت قرار گیرد تا انشاء اله شاهد تیم اقتصادی پویا فساد ستیز و پرتلاش در استان باشیم و خدمت خوبی به هم نوعان و هموطنان عزیزمان کرده باشیم.
Iran, Islamic Republic of
نیروهایی انقلابی باید در راس استان قرار گیرند جناب استاندار نباید از نیروهای دولت روحانی استفاده کنه جوانان انقلابی و جوانی داریم در استان از امثال مجتبی شریعتی ها شایان نادری ها مرتضی فروغی ها و و و... استفاده کنه
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
نیروهای انقلاب !!،،جناب نویسنده . باید توجه داشت که جمهوری اسلامی با رای ۹۸ درصد مردم پا گرفته و در هشت سال جنگ هم با رشادت‌های کلیه جوانهای نهال آن آبیاری شد...
کارمند
Iran, Islamic Republic of
استاندار جدید به داد اقتصاد و دارایی برسه داره هر کاری دوست داره میکنه
علی
Iran, Islamic Republic of
کاملا متفاوت حمایت کردی از بی عدالتی و بعضا به طور ضمنی تعیین تکلیف کردی عزیزم اولا خیلی از مدیران ارشد قبلی اصول گرا بودن با وجود حاج زارع و نمایندگان قبلی کهگیلویه که هر دو اصول گرا بودن این مقوله محتمل بود. ککا جان دقیقا فرمودی به تلافی ۸ سال گذشته و ظلم در حق برخی افراد.... معنيش اینه که مقابله‌ به‌ مثل در رأس برنامه های استاندار قرار گرفته و.ه . در پایان خدمت شما عرض کنم مدیر هم استانی که تشریف برده خوزستان و جميع خاندانش ۴۰ سال گذشته رئیس بوده و خواهند بود ..
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
امان از دست استخدامهای فله ای و فامیلی در شهرداری یاسوج
شهرداری یاسوج الان سه ماه هست حقوق حتی کارمندان رسمیش را نداده و هروز نیروی جدید وارد پیکره بی رمق آن میشود جناب استاندار جدید تو را به خدا یه کاری برای شهرداری یاسوج کنید بازرسی که هیچ کاری نمیکنه/ امان از بی قانونی امان از بی عدالتی بخدا شرمنده خانوادهامون هستیم چرا باید حقوق کارمندان رسپی و گزینشی و قانونی را ندن و بدنش به کسانی که وارد شهر داری شدند
کبنا خواهشا پیام را درج کن
م
Iran, Islamic Republic of
استاندار جدید سلام تورابجدت قسم علوم پزشکی رل دریاب ونجات بده /
غضنفر ۲
Iran, Islamic Republic of
انصافا حق م/ حساب کتاب یه سوپر مارکت هم نیست
بختیاررضوانی
South Africa
همین دسته بندی مردم به انقلابی وغیر انقلابی خودش بدترین ضربه به شایسته سالاری ایس
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
1