کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آتش سوزی های سریالی زاگرس؛

همه می دانیم آتش سوزی کوه دیل عمدی است!

4 مهر 1400 ساعت 10:35

آتش سوزی کوه دیل شهرستان گچساران پس از دو روز هنوز ادامه دارد.


آتش سوزی کوه دیل شهرستان گچساران پس از دو روز هنوز ادامه دارد.
به گزارش کبنانیوز از گچساران، امروز یکشنبه (4 مهرماه 1400) آتش سوزی کوه دیل شهرستان گچساران پس از دو روز هنوز ادامه دارد.
به گفته رضا علیبازپور فعال در جریان مهار آتش سوزی ها، روز جمعه، بیش از 7 نقطه در پایین کوه، زیر منطقه انجیرسیاه را آتش زده اند،
علیبازپور گفت: شب جمعه یک نقطه را خاموش کردیم، دوباره چند جا را روشن کردند. چند جا را هم برای حواس پرتی روشن کرذه بودند. از سمت دشتک هم کنار دیوار را آتش زدند، و الان تا بالا آتش گرفته است،
وی افزود: متأسفانه نیروها در حال مهار هستند ولی نیرو کم است.
علیبازپور در خصوص اینکه «آیا کسی را در حال آتش زدن دیده اید» می گوید: کسی ندیده، ما هم ندیدیم که چه کسی آتش زده، ولی صد درصد آتش سوزی عمدی است به دلیل اینکه نقاط مختلفی، بصورت نقطه به نقطه آتش زده شده است.
فرماندار گچساران نیز با اشاره به اینکه این آتش سوزی به طور عمدی صورت گرفته و پیگیر این موضوع هستیم، اظهار کرد: با عامل و یا عاملین این آتش سوزی برخورد خواهد شد هرچند انگیزه فرد یا افراد خاطی تا حدودی نیز برای ما محرز شده است.
 اتابک بیان کرد: با توجه به پوشش متراکم جنگلی این منطقه و نیز وزش باد شدید، هرلحظه امکان وقوع مجدد آتش سوزی دور از تصور نخواهد بود، به هرحال نیروهای امدادی جهت پایش در منطقه حضور دارند.
به گزارش کبنا، بارها آتش سوزی های عمدی در منطقه دیل و دیگر مناطق شهرستان گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است، با این حال، نه مسبب آتش سوزی پیدا شده، نه برخوردی صورت گرفته، و نه فکری به حال پایش تصویری برای برخورد مجرمان شده است.
در سالهای اخیر، در منطقه دیل گاها شب نامه های تهدیدی برای آتش سوزی ها پخش شده است، و بطورکلی بخشی از آتش سوزی های مناطق ممکن است به دلیل اختلافات قومی و محلی باشد، بخشی به عدم وجود فرهنگ استفاده از جنگل ها و سهل انگاری است، و بخشی هم ممکن است به دلایل زمین خواری و ... باشد. هر چه که باشد، مهم این است که پیش از وقوع آتش سوزی فکری به حال حفاظت از عرصه های استراتژیک زاگرس باشیم و بطور جدی و نه مقطعی، برای آن فکری کنیم.

 


کد مطلب: 439444

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439444/همه-می-دانیم-آتش-سوزی-کوه-دیل-عمدی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1