تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۴۳۹۲۸۹
در نشست مبارزه با مواد مخدر شهرستان گچساران؛

حرفه‌آموزی «معتادان» مورد توجه جدی قرار گیرد / ۱۵۷ معتاد در گچساران تحت مداوا قرار گرفت

۰
کبنا ؛
بازتوانی معتادان بهبود یافته از طریق اشتغال زایی و کارآفرینی بهترین کمک به این افراد برای رسیدن به وضعیت مطلوب و عادی زندگی است، بسیاری از معتادان بهبودیافته به دلیل شرایط خاصشان شغل خود را از دست داده اند و مهمترین مشکل معتادان اشتغال و کارآموزی است.
به گزارش کبنا نیوز، روز سه شنبه (30 شهریورماه 1400) معاون فرماندار گچساران در نشست مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، در این خصوص گفت: حرفه آموزی و حمایت اجتماعی از معتادین بهبود یافته این شهرستان مورد توجه جدی دستگاه‌های اجرایی و متولی قرار گیرد.
مرتضی سجادپور در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر گچساران افزود: افزایش امید، پیشگیری و حرفه‌آموزی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهمترین برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان است.
وی بیان کرد: مقابله با آسیبهای اجتماعی از دغدغه های اصلی مسئولان به ویژه در سالهای اخیر بوده است.
سجادپور اظهار داشت: ظرفیت های سازمان های مردم نهاد نقش مهم و موثری در مبارزه با مواد مخدر دارند و به همین دلیل باید از این ظرفیت ها به طور مطلوب استفاده شود.
وی تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی در شرایط کنونی  باید تلاش خود را در زمینه آموزش عمومی و مبارزه با مواد مخدر بیشتر کنند
معاون فرماندار گچساران گفت: حرفه آموزی معتادین  بهبود یافته از طریق سازمان فنی و حرفه ای و استقرار نیروهای آموزشی خود در محل کمپ های ترک اعتیاد و  زندان مورد توجه قرار گیرد.
سجادپور افزود: استفاده از ظرفیت معتمدین، شوراها و دهیاران در زمینه مبارزه با مواد مخدر بطور جامع و کامل در شهرستان  استفاده شود.
وی ابراز کرد: نیرو های امنیتی  و انتظامی بر محور های مواصلاتی شهرستان در امر مقابله با عرضه مواد مخدر هم چنین مبارزه جدی با خرده فروشان در محلات آلوده و کمتر توسعه یافته نظارت بیشتری داشته باشند.
وی گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور  برای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی بحث مبارزه با اعتیاد و مفاسد اخلاقی  به جدیت در دستور کار قرار دارد.
سجاد پور ادامه داد: بر همین اساس تشکل جلسات شورای مواد مخدر گچساران را علیرغم  محدودیتهای کرو نایی بصورت ماهانه در دستور کار قرار دارد.
معاون توسعه و پیشگیری اداره بهزستی گچساران گفت:  ۱۵۷ معتاد شهریور امسال در  کمپ های نیمه اقامتی این شهرستان تحت مداوا قرار گرفتند.
حشمت اله حبیبی افزود: از این تعداد معتادین ۶۸ درصد معادل ۱۰۶ نفر بومی و ۳۲ درصد غیر بومی بوده است.
وی بیان کرد: ۷۵ درصد معتادین مراجعه کننده به کمپ های ترک اعتیاد این شهرستان در شهریور امسال مجرد هستند.
حبیبی بیان کرد: 6 مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد پنج مرکز ترک اعتیاد مختص آقایان و یک مرکز ترک اعتیاد مختص بانوان است.
وی اظهار داشت: مهمترین مشکل معتادین بهبود یافته ، اشتغال است و این امر باعث می شود تا پس از مدتی بار دیگر این افراد به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کنند.
حبیبی طول مدت درمان معتادان مراجعه کننده به کمپ ها را ۲۸روز اعلام کرد و افزود: ۷۰ درصد از معتادین تحت مداوا در مراکز نیمه اقامتی این شهرستان هروئین و شیشه استفاده می کنند.
ارائه برنامه های پیشنهادی بهزستی در جهت هر چه بهتر  بهبود وضعیت بستری معتادین در مراکز ترک اعتیاد و ارایه برنامه های پیشنهادی، برگزاری دوره های آموزشی فنی حرفه ای گچساران در مراکز ترک اعتیاد، معرفی معتادین بهبود یافته جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی کم بهره از سوی بهزستی از مهمترین مصوبات این نشست بود.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
1