کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ویژه انتخاب شهرداران:

آخرین وضعیت انتخاب شهرداران ۱۸ شهر کهگیلویه و بویراحمد

28 شهريور 1400 ساعت 16:04

مدیرکل امور شهری استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت انتخاب شهرداران ۱۸ شهر این استان را تشریح کرد.


به گزارش کبنا؛ مدیرکل امور شهری استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت انتخاب شهرداران ۱۸ شهر این استان را تشریح کرد.
عیسی شهامت در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه از مجموع ۱۰ شهرداری که انتخاب شدند توسط شوراهای اسلامی شهر ۲ نفر تایید شده نهایی داریم، ۴ عدم احراز شرایط و یا به عبارتی رد شده داریم.
وی اظهارکرد: همچنین ۴ نفر نیز در دست بررسی و ۸ شورا نیز وظیفه قانونی خود در انتخاب شهردار ظرف مدت یک ماه را انجام ندادند که سه شورا به دلیل تاخیر در تحلیف اندکی فرصت دارند و ۵ شورا نیز جهت بررسی و برخورد با تخلف شان به هیات حل اختلاف معرفی شدند.
مدیرکل امور شهری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شورای شهر یاسوج فعلا حتی مراسم تحلیف خود را برگزار نکردند و این حجم از دو دستگی و اختلاف نگران کننده است و قطعا ضمن رعایت مهلت های مندرج در قانون پس از اعلام فرماندار محترم بویراحمد با متخلفین برخورد مناسب صورت خواهد گرفت.
شهامت تصریح کرد: شوراهای شهرهایی که گزینه پیشنهادی آنها مورد تایید قرار نگرفته است باید در اسرع وقت نسبت به انتخاب گزینه جدید اقدام کنند.
وی ادامه داد:  در خصوص شهرداری سپیدار تصریح کرد: هنوز برای راه اندازی شهرداری شهر سپیدار مجوزی صادر نشده است.
مدیرکل امور شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با وضعیت شورای ششم شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هنوز در خصوص اعضای تایید نشده شورای ششم شهرهای یاسوج، دهدشت و سی سخت که تعدادشان سرجمع چهار نفرند، تصمیمی از طرف وزارتخانه اتخاذ و ابلاغ نشد بنابراین با اعضای تایید شده تحلیف برگزار شده(به استثنای یاسوج که هنوز برگزار نشد) و وزارتخانه اعلام کرده پس از حدود دوماه تکلیف این چهار نفر نیز  مشخص خواهد شد.
شهامت بیان کرد: شورای شهر یاسوج که هنوز به دلیل عدم همکاری برخی اعضا و نرسیدن به حد نصاب چنانچه هر عضوی ۶ غیبت متوالی داشته باشد طبق قانون جهت سلب عضویت  به هیات حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال می شود و در صورت تایید این هیات نسبت به سلب عضویت آنها اقدام  و از افراد علی البدل دعوت به عمل می آید.
گفتنی است که شهردار گچساران از سوی شورای شهر این شهر انتخاب شده اما رد صلاحیت شده و اعلام شد که باید گزینه جدیدی بعنوان شهردار گچساران انتخاب شود.
خبرنگار/ صابر عظیمی


کد مطلب: 439183

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439183/آخرین-وضعیت-انتخاب-شهرداران-۱۸-شهر-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1