تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۴۳۸۹۸۲
کبنا گزارش می دهد

مجلس «گلیم مشته» زنان دیشموک را دریابد / غفلت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از صنایع دستی

۲
۱
مجلس «گلیم مشته» زنان دیشموک را دریابد / غفلت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از صنایع دستی
کبنا ؛عصر روز دوشنبه (22 شهریور ماه 1400) جلسه‌ای با حضور مشاور قالیباف در امور زنان و تیم کارشناسی وی در بخش دیشموک برای اجرای طرح خانواده پویا برگزار شد. (کلیک کنید)
به گزارش کبنا، پس از اینکه برخی مسوولان طبق روال گذشته بر مصیبت‌های دیشموک تاکید کردند، فرماندار کهگیلویه اما بر توانمندهای زنان در صنایع دستی و ...تاکید کرد و خواستار حمایت کمیسیون‌های فرهنگی و آموزشی مجلس از این هنرها شد.
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه فقر عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی در دیشموک نیست علت‌های متعددی دارد، تصریح کرد: نماینده مردم در مجلس هم پیگیر معضلات بخش دیشموک هست، طی یکسال گذشته فعالیت‌های خوب و اثرگذاری در کنترل آسیب‌های اجتماعی صورت گرفت که اقدام به خودکشی نسبت به سال‌های پیش کاهش محسوس داشت.
دارا کریمی‌نژاد از گلیم مشته زنان دیشموک به عنوان زمینه اشتغال و توانمندسازی خانواده یاد کرد و گفت: متأسفانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طی سال‌ها از این فرصت استفاده نکرده است و می‌طلبد کمیسیون اجتماعی مجلس برای توانمندسازی زنان دیشموک گلیم مشته را حمایت کند.




این جامعه شناس با اشاره به چند وجهی بودن برخی سنت‌ها بیان کرد: ذهنیت منفی در خصوص خون‌بس وجود دارد اما  بسیاری آر زنان خون بس فرزندان موفقی دارند نه تنها در خانواده مورد تکریم بودند بلکه از احترام دو طایفه برخوردار هستند.
فرماندار کهگیلویه در پایان خدمات بنیاد علوی در بخش را خوب دانست و افزود: افزایش سرانه آموزش، حمایت از گلیم مشته و تقویت اینترنت و تجهیزات آموزشی از نیازمندی‌ها دیشموک است که می‌طلبد کمیسیون‌های اجتماعی، آموزش و فرهنگی مجلس برای رفع این موارد برنامه‌ریزی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

90
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بازنشسته هستند و هیچ گونه انگیزه کاری ندارند و تنها دغدغه ایشون بازنشستگی با حقوق مکفی است. ایشون توانایی ندارند.
حسین تانگو
Iran, Islamic Republic of
کنترل اسیب های اجتماعی در دیشموک نیاز به تقویت حس اعتماد به نفس مردم این منطقه دارد کاری که ما میتوانستیم در بیست سال گذشته انجام بدهیم اما متاسفانه به دلیل نبود یک توازن اجتماعی در طبقات ایران دچاار کهولت اعمال عمل گردید ...ما هیچ عذری را از هیچ مسئولی برای انجام ندادن وظایف اجتماعی و اقتصادی که سر منشاء ان تغییرات سیاسی با شدت اسب بخار است نمی پذیریم ....حل مشکل مردم دیشموک کتاب خوانی و مسجد سازی و مدرسه سازی نیست ..
مردم انجا کار ندارند بیمارند و بیمارستان ندارند افسوس که در این تیمارستان بزرگ ایران هیچ بیمارستانی چهت رفع فقر و بیکاری وجود ندارد ...تا نگاه کنیم هزاران خطبه برای مخاطبین در جهت توجیه کارهای انجام نشده می خوانند
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
11 سپتامبر زیر سایه شرم

11 سپتامبر زیر سایه شرم

«در نبرد برای پاسداری از روح آمریکا، وحدت بزرگ‌ترین نقطه قوت ماست!». این جمله شاه‌بیت ...
‌‌ایران، همچنان در لیست سیاه

‌‌ایران، همچنان در لیست سیاه

اصولگرایان که قدرت را در حاکمیت میان خود تقسیم کرده‌اند، گویی فراموش کرده‌اند اکنون آنها ...
1