تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۴۳۸۹۱۴
در آستانه سال تحصیلی جدید؛

سلامت دانش آموزان در ۲۷۴ مدرسه کهگیلویه و بویراحمد در خطر است

۱
۰
سلامت دانش آموزان در ۲۷۴ مدرسه کهگیلویه و بویراحمد در خطر است
کبنا ؛سلامت جسمی، ایجاد رفاه و سلامت روانی دانش آموزان در مدارس اهمیت ویژه ای دارد، از این رو رسیدگی به زیرساخت های بهداشتی مدارس اهمیت زیادی پیدا می کند. اما متأسفانه در بیشتر مدارس، سرویس های بهداشتی کمترین درجه اهمیت را داشته اند. از این رو بسیاری از دانش آموزان ترجیح می دهند از سرویس بهداشتی مدارس استفاده نکنند. به گفته مسئولان، در کهگیلویه و بویراحمد، سرویس بهداشتی ۲۷۴ مدرسه و فضای آموزشی وضعیت نامناسبی دارند.
به گزارش کبنا نیوز، سیده فریبا حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به ایرنا گفت: سرویس‌های بهداشتی ۲۷۴ مدرسه و فضای آموزشی در سطح استان بویژه در روستاها و شهرستان بویراحمد وضعیت نامناسبی دارند که نیازمند ساماندهی و تعمیر هستند.
حسینی اظهار داشت: آمار سرویس‌های بهداشتی نامناسب و غیر قابل استفاده مدارس استان بسیار بیشتر از این موارد بوده که در حال شناسایی هستند.
وی افزود: در این مدت مشکل ۲۷ مورد از این تعداد سرویس‌های بهداشتی مدارس کهگیلویه و بویراحمد رفع شده است.

حسینی تصریح کرد: برخی مدارس در نقاط شهری استان از لحاظ وضعیت سرویس‌های بهداشتی نیز مشکل دارند و می‌طلبد هر چه سریع‌تر اداره کل نوسازی مدارس استان به موضوع نوسازی و تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی ورود کند و این معضل را رفع کند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اداره کل نوسازی مدارس استان در هفته گذشته اعلام کرد که در حال حاضر اعتباری ندارد اما پیگیر جذب اعتبار برای رفع مشکلات سرویس‌های بهداشتی مدارس استان است.
وی ادامه داد: وزارت خانه ۲۰۰ میلیون تومان به این اداره کل ابلاغ کرد که ۸۰ میلیون تومان آن برای سویس‌های بهداشتی و آبخوری‌های دنا هزینه شد و ۱۲۰ میلیون تومان دیگر آن برای کلاس‌های درس تربیت بدنی هزینه شده است.
تعداد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ۱۶۶ هزار و ۸۹۵ نفر است که ۵۲ درصد آنها پسر، ۴۸ درصد دختر، ۶۶ درصد ساکن شهرها و ۳۴ درصد نیز ساکن روستاها هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اصلی ترین دلیل خرابی سرویسهای بهداشتی خود دانش اموزان هستند با تاسف باید گفت بسیاری از دانش اموزان ابتدایی ترین نکات بهداشتی را رعایت نمیکنن
من خودم فرهنگی هستم و این مورد را به وضوح در مدارس دیده ام....حتی در مدارس شهری شدت تخریب سرویسها بیشتر است...تربیت فقط یاد دادن احکام عبادی به دانش اموز نیست..‌‌دانش اموز باید روش درست زندگی را هم بیاموزد...تربیت عمومی جامعه ی ما ضعیف است دانش اموزان جدیدا چیزی به نام پذیرش مسئولیت اجتماعی را اصلا نمی دونن چی هست...البته معضلات اجتماعی دلایل فراوانی دارد ..‌‌.
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
11 سپتامبر زیر سایه شرم

11 سپتامبر زیر سایه شرم

«در نبرد برای پاسداری از روح آمریکا، وحدت بزرگ‌ترین نقطه قوت ماست!». این جمله شاه‌بیت ...
‌‌ایران، همچنان در لیست سیاه

‌‌ایران، همچنان در لیست سیاه

اصولگرایان که قدرت را در حاکمیت میان خود تقسیم کرده‌اند، گویی فراموش کرده‌اند اکنون آنها ...
1